Hardwerkend VV EMST 2 speelt knap gelijk tegen buurman KCVO 3

21 september 2014 9:30

Ozkan, L.

Verslag:
Na de voetballes van vorige week tegen WSV 4 mocht VV EMST 2 vandaag aantreden tegen buurman KCVO 3.

Vanwege de blessure van Ben Braakman speelde Oscar Jonker vandaag in VV EMST 1 en mocht zijn Erik Braakman aantreden onder de lat bij VV EMST 2. Ook ontbraken Sjoerd vd Esschert, Herman Eikelboom en Kevin vd Haar vandaag vanwege blessures.

Op het mooie kunstgrasveld floot de scheidsrechter om 09:30 uur voor het begin van de wedstrijd. VV EMST 2 begon wat onwennig en niet geheel scherp aan de wedstrijd. Direct moest Erik Braakman aan de bak en verrichte een paar mooie reddingen. Vanaf de kant werd VV EMST 2 gecoached er veel korter op te gaan zitten en te gaan voetballen. Dit lukte na een kwartier goed. KCVO had moeite met de opbouw en de kansen die er voor hen kwamen werden veelal geparreerd door de uitstekend keepende Erik Braakman. Ook voor VV EMST 2 kwamen er kansen maar de bal verdween niet in het doel. Voor het publiek werd het een leuke wedstrijd want er speelden 2 ploegen die niets weg wilden geven en voor de overwinning gingen.

De teams gingen met een 0-0 ruststand aan de thee.

Na de rust aan de Emsterzijde 2 wissels. Niek Vijge verving Gerwin Tellegen en Wesley Pannekoek kwam in het veld voor Raymond de Gunst. De 2e helft hetzelfde beeld als de 1e helft waarbij opgemerkt moet worden dat KCVO 3 de voetballende ploeg was. VV EMST 2 verdedigde goed en probeerde met snelle uitvallen een doelpunt te maken. Kansen voor de sterk spelende Raychel Cijntjen ging er helaas niet in. Naar mate de wedstrijd vorderde werd het spel minder secuur want de vermoeidheid nam aan beide kanten toe. De druk van KCVO 3 op het doel van Erik Braakman nam toe maar de goed spelende Emsterverdediging en de vandaag onklopbare keeper Erik Braakman konden de nul houden. De laatste 10 minuten van de wedstrijd kon VV EMST 2 geen druk meer vooruit maken en was het alleen bezig een punt uit het vuur te slepen.

Na 94 minuten floot de uitstekend leidende KNVB scheidsrechter Ozkan voor het einde en nam VV EMST 2 een zwaarbevochten punt mee naar Emst. Een mooie teamprestatie naar de moeilijke wedstrijd van vorige week.

Komende zondag de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen en wel om 10:00 uur tegen onze andere buurman Vaassen 3.

Opstelling:
Erik Braakman, Herman Bosch, Patrick Langevoort, Roy Wagenvoort, Raymond de Gunst (45e min Wesley Pannekoek), Martin Langevoort, Gerwin Tellegen (aanv) (45e min Niek Vijge), Bas Tiemens (5e min Delano Bruggink), Michael Pannekoek, Raychel Cijntjen (80e min Raymond de Gunst), Youri Zweekhorst (60e min Bas Tiemens)