VV EMST 1 weet ook derde competitiewedstrijd niet te winnen.

DAVO 1 (zon)

AM Waragoda
Nick Lieftink
Ronald Boudewijnse

Mannen zondag, 1, 5e klasse H

21 september 2014 14:00

Moussouli, A.

Verslag:

Vandaag stond het duel tussen VV Emst en DAVO op het programma. DAVO uit Deventer wist uit de eerste twee competitiewedstrijden vier punten over te houden en Emst is nog altijd op zoek naar de eerste punten in de competitie.

DAVO beschikt over een goede ploeg en dat werd duidelijk zichtbaar in het eerste kwartier van de wedstrijd. Een van de Deventer spitsen kwam vrij binnen het zestienmetergebied  en werd neergehaald door verdediger Robbert-Jan Goedhart. Het resulteerde in een strafschop, die feilloos werd binnengewerkt.

In tegenstelling tot vorige week werd er door de Emster mannen na de tegentreffer alles aan gedaan om de schade recht te trekken. Sven Jansen, René de Wilde en Lorenzo van Gortel werden gevaarlijk voor het doel van DAVO, maar faalden allen in de afronding.

Terwijl Emst niet wist te scoren, deed DAVO dat wel. Een vrije trap werd snoeihard door de Emster muur heen geschoten en belande zo in het doel. Twee standaardsituaties zorgde dus voor een 20-2 ruststand in het voordeel van de bezoekers.

Na de thee ging Emst op zoek naar de aansluitingstreffer. In het tweede bedrijf was het voornamelijk de thuisploeg dat probeerde te aanvallen, maar in echte honderd procent kansen resulteerde dit niet. DAVO was nog eenmaal dichtbij een derde treffer maar één wonderbaarlijke redding van doelman Oscar Jonker voorkwam dit. Eindstand: 0-2.

Volgende week gaat Emst op zoek naar de eerste punten van dit seizoen in en tegen SV Wilp.

Opstelling:
Oscar Jonker, Dennis Pannekoek, Robbert Mulder, Robbert Jan Goedhart (35e min Desmond Dijkgraaf), Alex vd Esschert, Sven Jansen (45e min Marc vd Mars) , Tim Vijge, Lorenzo van Gortel (aanv), Rene de WIlde, Marc vd Esschert (60e min Dennis Stoevenbeld), Jeroen van Essen.

Niet ingevallen:
Rick Mulder, Jordy van Schoonhoven

Verslag "de Stentor Epe/Vaassen":
Emst is na drie wedstrijden nog al­tijd  puntloos. Tegen Davo verloor de ploeg gistermiddag op eigen veld met 0-2. Assistent-trainer Michiel Gerrits: ,, Door een straf­schop  kwamen we achter. Daarna kregen we kansen. De tik van de 0-2 kwamen we helaas niet meer te boven.’’

Verslag "de Stentor Salland":

Davo  hield bij Emst voor het eerst ‘de nul’ (0-2). Volgens Davo-  trainer Jan Ligtenberg had de teruggekeerde Gerrit Amelink een belangrijke rol in het schoonhouden  van het doel. „Hij is gisterochtend  om half zeven geland en wilde graag meedoen. Hij heeft net dat stukje meer rust dan anderen.”

Verslag "www.deventervoetbal.nl" :
Davo in eerste helft oppermachtig

Davo heeft tegen Emst een verdiende 0-2 zege geboekt vanmiddag. Het enige dat de ploeg vandaag te verwijten was, is dat de score niet veel hoger is uitgevallen. Met name in de eerste helft was Davo oppermachtig. Het was zeker in de beginfase eenrichtingverkeer.

In de 12e minuut schoot Akila Waragoda van twee meter voor het doel tegen de paal. Het duurde vervolgens tot bijna een half uur spelen, voordat Davo op voorsprong kwam. Akila Waragoda werd in ‘de zestien’ onderuit gehaald. De toegekende strafschop werd door Niek Lieftink benut : 0-1. Emst kon daarentegen de eerste kans noteren in de 38e minuut. Doelman Kevin Bosch wist te redden. Davo kwam voor de rust nog op 0-2. Ronald Boudewijnse wist een vrije trap te verzilveren. In de extra tijd voor de rust kreeg Akila Waragoda nog een beste kans. In de tegenaanval wist Emst nog bijna te scoren. Na de rust zakte het niveau van de wedstrijd. Davo werd slordiger en Emst was niet bij machte om Davo echt onder druk te zetten. Emst kreeg alleen kansen uit een tweetal vrije trappen, daarentegen kreeg Davo in de slotfase nog een aantal hele goede mogelijkheden. Uit een uittrap van Kevin Bosch kwam Marcellino BIanco alleen op de keeper af, maar trof geen doel. Niek Lieftink bracht tot twee keer toe invaller Jeffrey Zwiep in stelling, maar ook hier vielen geen doelpunten. Het bleef dan ook bij een verdiende 0-2 zege van Davo.