VV EMST 1 verliest uit tegen Lettele 1

14 september 2014 14:00

Kraaijenvanger, H.W.M.

Verslag:
Na een zure nederlaag in het eerste competitieduel tegen Go Ahead Deventer kon er vandaag in Lettele gezocht worden naar revanche. Het pakte echter anders uit.

Vanaf de eerste minuut oogde Lettele scherper en actiever dan de mannen van vv Emst. De ploeg van trainer Tonnie Hillebrand werd overlopen en dat resulteerde al in een achterstand in de derde minuut van het duel. Een hoekschop kon simpel worden binnengeknikt door een vrijstaande Lettele speler.

Ook na de vroege achterstand leek Emst niet wakker. De snelle buitenspelers en bewegelijke middenvelders waren een constante plaag voor de spelers van Emst en met dank aan doelman Ben Braakman bleef de schade redelijk beperk tot aan de rust. 2-0.

Tijdens de thee kon er  door de technische staf het nodige gewijzigd worden en zagen we in het tweede bedrijf van deze wedstrijd een ander Emst.

De ploeg kwam deze keer wel scherp uit de kleedkamer en zette druk op de defensie van Lettele. Het resulteerde in een aantal kleine kansen voor Emst, maar ook in scherpe counters van de tegenpartij. Het was opnieuw keeper Ben Braakman die de show stal in de tweede helft. Braakman stond zelfs aan de basis van het doelpunt van vv Emst die de ploeg weer terug in de wedstrijd hielp. Een lange uittrap werd gecontroleerd en binnengewerkt door invaller Mark van der Mars.
Met nog een kwartier op de klok probeerde Emst een gelijkmaker te forceren, maar de tijd was tekort.

En zo zorgde een zeer zwakke eerste helft zorgt voor de tweede verliespartij op rij.

Opstelling:
Ben Braakman, Dennis Pannekoek, Robbert Mulder (78e min Robbert Jan Goedhart), Alex vd Esschert, Dennis Stoevenbeld (61e min Marc vd Mars), Desmond Dijkgraaf (61e min Sven Jansen), Tim Vijge, Lorenzo van Gortel (aanv), Rene de WIlde, Marc vd Esschert, Jeroen van Essen.

Niet ingevallen:
Rick Mulder

Verslag "de Stentor Epe/Vaassen":
Emst is na twee competitiewed­strijden  nog altijd puntloos. De ploeg van hoofdcoach Toon Hilde­brand  verloor gistermiddag op be­zoek  bij Lettele. Het duel eindigde in 2-1. Marc van de Mars maakte voor Emst een kwartier voor tijd de aansluitingstreffer, maar het mocht helaas niet meer baten. Hil­debrand  kon leven met de neder­laag.  ,,Zij hebben dit weinig specta­culaire  duel verdiend gewonnen’’, zei de oefenmeester. ,,Van onze kant was het niet best. We heb­ben,  behalve het doelpunt dan, weinig tot niks gecreëerd. De wil is er bij ons wel, maar het komt er tot nu toe gewoon nog niet uit en we maken te vaak net de verkeer­de  keuzes. Daardoor lopen we tel­kens  achter de feiten aan.’’

Verslag "de Stentor Salland":
Lettele had een eenvoudige middag  thuis tegen Emst. Hoewel het slechts 2-1 werd, was de thuisploeg een stuk beter dan de bezoekers uit Emst. „Een dik verdiende overwinning”,  sprak trainer Paul Roskam.  „Emst heeft eigenlijk maar één kans gehad. Het tegendoelpunt  hebben we te naïef verdedigd,  waardoor de slotfase nog spannend werd.”