VV Emst 3 begint met gelijkspel tegen Loenermark 8

Mannen zondag, 3, 7e klasse 24

14 september 2014 10:00

Erwin Heijmeriks

Vandaag de eerste competitiewedstrijd van het seizoen 2014-2015. We waren vrijwel compleet op twee spelers na, Gerdo Boeve nog steeds geblesseerd en Michael van Essen afwezig vanwege de geboorte van een zoon. Gefeliciteerd Familie van Essen!

Om 10 uur werd er afgetrapt, en was het voor beide partijen even wennen. Toch begonnen we niet scherp aan de wedstrijd, er waren kansen over en weer, maar geen van de kansen ging er in. Na een kleine 20 minuten was het een speler van Loenermark die na geklungel in de zestien meter de bal binnenschoot, 0-1 voor Loenermark.

Emst was na de goal van slag en kort hierna was het echter ook al 0-2. Gerrit van Zuuk kon de bal niet kwijt, waardoor Loenermark door druk te zetten vrij door kon op het doel. Het liep nog steeds niet bij Emst, want al gauw lag ook de derde goal in het net voor Loenermark.

Emst nam vervolgens het initiatief, en er kwamen al snel kansen, alleen deze werden niet benut. Kort voor rust was het echter Edwin Eenkhoorn die een bal van de zijkant door kon koppen op de vrijstaande Jan van Zuuk, die de bevrijdende 1-3 binnenschoot.

Vervolgens na rust ging Emst door op zoek naar doelpunten. Binnen drie minuten was het echter al raak, het was Edwin Eenkhoorn die dit keer de bal kon binnenschieten 2-3. Met nog 1 doelpunt verschil was de spanning weer terug in de wedstrijd. Na 10 minuten in de tweede helft was het echter Loenermark dat wederom tot scoren kwam door slecht verdedigen van Emst, 2-4.

Kort na dit doelpunt was echter Emst dat alweer de kansen creerde, maar ze wouden er in eerste instantie niet in, tot dat Lejo Kerkdijk door sterk spel de bal met een steekpass bij Marty Mulder kreeg, die beheerst afrondde, 3-4. Het werd weer spannend.

Met nog een kwartier te spelen, ging Emst op zoek naar de gelijkmaker. Het was Michael Bossenbroek die met een keurige voorzet Jan van Zuuk bereikte, hij schoot de bal vervolgens hard achter de keeper, waardoor Emst langszij kwam, 4-4.

Met nog 10 minuten te gaan lag de wedstrijd weer helemaal open, het was echter Rolf Boeve die de wedstrijd echter had kunnen beslissen, maar hij schoot de bal hoog over. Loenermark kreeg ook nog wat kansen met afstandschoten, maar het werd niet meer gevaarlijk. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een 4-4 eindstand.

Volgende week spelen we wederom een thuiswedstrijd, en dan tegen Eerbeekse Boys uit Eerbeek.

Opstelling:

Jaap van Zuuk; Jordy Kuiper, Gerrit van Zuuk, Arno Riphagen(Sander Horst), Arno Tiemens; Rolf Boeve, Lejo Kerkdijk, Ronald van de Velde(Marty Mulder), Jan van Zuuk; Edwin Eenkhoorn, Hendri Bekamp(Michael Bossenbroek).

Afwezig:

Gerdo Boeve, Henk Post en Michael van Essen