VV EMST 1 verliest wedstrijd in slotminuten

Go Ahead Deventer 1 (zon)

S Goldenbeld
S weimer
Mitchel Kiffen
Mitchel Kiffen
Jordi Weimer

Mannen zondag, 1, 5e klasse H

7 september 2014 14:00

Mulder, B.G.W.

Verslag:
Vandaag stond de eerste competitiewedstrijd voor VV Emst 1 op het programma.

Thuis tegen Go Ahead Deventer, waar ook al tijdens de voorbereiding tegen gespeeld werd.

Dat Go Ahead een goede ploeg heeft werd in die ontmoeting al bekend. Een zware opgave dus voor de mannen van Tonnie Hillebrand.

Emst startte zenuwachtig en dat resulteerde in een vroege tegentreffer. Een lange bal van één van de centrale verdedigers van Go Ahead viel direct achter de verdediging van Emst en zorgde ervoor dat een van de Deventer spitsen oog in oog kon komen met keeper Ben Braakman. De spits faalde niet en tekende voor een vroege openingstreffer.

Emst liet zijn kop niet hangen en nam steeds meer iniatief. De oranje hemden kwamen beter in de wedstrijd en maakte dan ook snel de gelijkmaker. Een voorzet van Dennis Stoevenbelt werd in de zestien geconroleerd en afgerond door Jeroen van Essen. 1-1.

Na de gelijkmaker ging de wedstrijd steeds meer op en neer, maar het was Emst dat nog voor rust een doelpunt maakte. Een handsbal van één van de Go Ahead Deventer verdedigers voor kwam een scoringskans voor Jeroen van Essen en uit de daarop volgende vrije trap wist René de Wilde de rebound snoeihard in de bovenhoek te schieten.

Na de rust was het voornamelijk Go Ahead Deventer met het balbezit. En via de snelle vleugelspitsen werden de Deventenaren met regelmaat gevaarlijk. Het resulteerde in een snelle gelijkmaker en een derde treffer vlak voor het eindsignaal. Helaas duurde deze wedstrijd voor VV Emst een aantal minuten te lang om minimaal een punt in huis te houden. Volgende week nieuwe kansen, dan speelt het eerste elftal in en tegen Lettele.

Opstelling:
Ben Braakman (k), Alex vd Esschert, Dennis Pannekoek, Robbert Mulder, Tim Vijge, Rene de WIlde (67e min Jordy van Schoonhoven), Dennis Stoevenbeld (45e min Marc vd Mars), Lorenzo van Gortel (aanv), Jeroen van Essen, Marc vd Esschert, Desmond Dijkgraaf

Verslag "de Stentor Epe/Vaassen":

Emst gaat op openingsdag van competitie ten onder.

De eerste wedstrijd van het sei­zoen eindigde voor Emst in mi­neur. De club verloor gistermid­dag op eigen veld met 2-3 van Go Ahead uit Deventer. Emst-coach Toon Hildebrand sprak van een te­rechte nederlaag, maar was deson­danks tevreden over het spel dat Emst liet zien. ,,Go Ahead was ge­woon de betere in dit duel, maar we hebben wel lang stand kunnen houden en in mijn ogen aardig voetbal laten zien. Tuurlijk hoop je stiekem op punten, maar dat zat er helaas niet in. Als je weet waar wij qua niveau vandaan moesten komen, ben ik best blij om te zien hoe we in zo’n korte tijd al zulke grote stappen hebben kunnen ma­ken.”

Verslag "de Stentor Deventer":
Go Ahead speelde een wedstrijd tegen Emst én de scheidsrechter, maar won wel met 2-3. Herman Harleman was zwaar teleurgesteld over het optreden van de leidsman. ,,Er zijn ons vier zuivere strafschoppen onthouden. Dat doet zeer. Je doet zo je best en dan wordt je de overwinning bijna op zo’n manier ontnomen.’’

Verslag "www.deventervoetbal.nl":
Collectieve overwinning Go Ahead in Emst

Go Ahead heeft de eerste drie punten uit het vuur gesleept op bezoek bij Emst. Na een achterstand bij rust werd het in de voorlaatste minuut 2-3 voor de roodgelen. Go Ahead opende sterk en stond na vier minuten spelen al op een 0-1 voorsprong. Een combinatie door het hart van de verdediging van Emst werd afgerond door Mitchell Kiffen, 0-1. Go Ahead bleef de bovenliggende partij en kreeg flinke kansen op een grotere voorsprong. Herman Harleman was niet tevreden over de eerste helft. 'We hebben voor de rust zeker vier penalty's moeten hebben. Jordi Weimer werd twee keer onderuit gehaald en ook een zuivere handsbal werd door de scheidsrechter wel gezien, maar niet bestraft. In plaats van een 0-2 of 0-3 voorsprong stonden we tegen een achterstand aan te kijken.'
Gerepareerd
Go Ahead kwam nog voor de pauze op achterstand, nadat er bij de 1-1 slecht gedekt werd en even later Mauri Tandar een handsbal maakte waaruit een vrije trap kwam. Die vrije trap was doelman Ali Ibrahim te machtig, waardoor de ploeg van Harleman weer opnieuw kon beginnen. 'We waren na de eerste tegentreffer even de weg kwijt. Dat hebben we in de rust gerepareerd', aldus coach Harleman. In de tweede helft was Go Ahead oppermachtig. Conditioneel was de Deventer ploeg vele malen beter, waardoor de wedstrijd zich op de helft van Emst afspeelde. De terechte 2-2 kwam uiteindelijk dan ook op het scorebord, nadat Ogun Mutlu met een steekpass Mitchell Kiffen in stelling had gebracht. Kiffen wist zijn tweede van de middag te maken.
Solo
Go Ahead hield controle over de wedstrijd en bleef zoeken naar de overwinning. 'We hebben goed positiespel gespeeld, maar de laatste pass was vaak net niet goed', vertelde Harleman. In de voorlaatste minuut wist Go Ahead de drie punten toch mee te nemen uit Emst. Een fantastische solo van Jordi Weimer en een droge knal van de rechtsbuiten speler leverde de 2-3 op en de dikverdiende drie punten. Go Ahead heeft de eerste wedstrijd van de competitie gewonnen en daar is coach Harleman blij mee. 'We hebben het erg goed gedaan vandaag, maar hadden de wedstrijd eerder moeten beslissen door de trekker sneller over te halen. Het is mooi om te zien dat het team geduldig is geweest en er in is blijven geloven. Een collectieve prestatie!'