VV EMST 1 verliest 2e bekerwedstrijd van zondag 4e klasser SV Zwolle 1

26 augustus 2014 19:30

Elst, L.C.M. van der

Verslag:
Na de ruime nederlaag tegen SV Epe in het vorige bekerduel mochten de mannen van Tonnie Hillebrand vanavond op bezoek bij SV Zwolle. Zwolle, dat uitkomt in de vierde klasse (zondag) had op de eerste speeldag verloren op bezoek bij Hattem.

Ondanks de sterkere tegenstander probeerde Emst direct vanaf de aftrap druk te zetten. Dit zorgde ervoor dat er hard gewerkt moest worden, maar het resulteerde in een aardig eerste half uur van de wedstrijd. Zwolle bleek duidelijk over meer kwaliteiten te beschikken, maar door een hardwerkend VV Emst, een goed keepende Oscar Jonker en een engeltje op de lat leken de oranjehemden met een gelijkspel richting de thee te gaan.
Niets bleek minder waar, want in de laatste 3 minuten van de eerste helft wist de thuisploeg tweemaal het net te vinden. Twee goed uitgespeelde aanvallen werden via de linkerspits van Zwolle voor het doel gebracht en binnengewerkt door één van de aanvallers.

Na de rust bleef het spelbeeld gelijk aan dat van de eerste helft. Zwolle veelal het balbezit, maar stuitte constant op één van de verdedigers of keeper Oscar Jonker.
Enkele minuten voor het eindsignaal kregen de Zwollenaren nog een penalty na een overtreding van Tim Vijge in het zestienmetergebied. De aanvoerder van SV Zwolle liet Jonker kansloos en zette daarmee een 3-0 eindstand op het bord.

Op 2 september speelt Emst zijn laatste bekerwedstrijd voor de start van de competitie. Het elftal gaat dan op bezoek bij vierdeklasser VV Hattem.

Opstelling:
Oscar Jonker (k), Dennis Pannekoek  (aanv), Alex vd Esschert (45e min Jordy v Schoonhoven), Robbert Jan Goedhart, Marc vd Esschert, Desmond Dijkgraaf, Gerwin Tellegen (45e min Tim Vijge), Dennis Stoevenbeld, Sven Jansen, Jeroen van Essen, Rene de Wilde (65e min Lorenzo van Gortel)