SV Epe 1 2 maatjes te groot voor VV EMST 1 in bekerwedstrijd

19 augustus 2014 19:00

Kuiper, B.

Verslag:
Vandaag stond de eerste bekerwedstrijd voor de VV EMST 1 op het programma en wel thuis tegen zondag 3e klasser en goede buurman SV Epe.

KNVB scheidsrechter Bjorn Kuiper floot om 19:00 uur voor begin van de wedstrijd. Als snel werd duidelijk dat SV Epe een maatje te groot was voor Emst. Veel eenrichtingsverkeer richting het doel van Emst-keeper Erik Braakman. Al na 2 minuten was het raak voor SV Epe, 0-1. Voor VV EMST was het erg moeilijk in het spel te komen. De druk van SV Epe was groot en vooral met het snelle veldspel van SV Epe hadden de VV EMST spelers het moeilijk.

De Epenaren kregen kans op kans maar uitstekend keeperswerk van onze VV EMST keeper
Erik Braakman voorkwam een grotere voorsprong. Vlak voor de rust werd het 0-3.
Het mooiste doelpunt van de wedstrijd. Van zo'n 17 meter schoot een SV Epe speler met een ziedend schot in de linker bovenhoek.

Na de rust begon SV Epe stroef waardoor VV EMST 1 meer grip op de wedstrijd kreeg. Toch werd het nog wel 0-4 voor SV Epe. Een foutje in de SV Epe verdediging werd
knap afgestraft door Marc van der Mars die de stand op 1-4 bracht.

Na dit doelpunt wisselde SV Epe een aantal spelers en werd de druk richting de VV EMST weer opgevoerd. Aan de VV EMST kant begon het conditionele aspect ook mee te spelen en werd nogmaals duidelijk dat het verschil tussen de zondag 3e klasse en zondag 5e klasse nog erg groot is. Sv Epe scoorde in het restant van de wedstrijd nog 3 keer fraai. Toch voor de VV EMST-spelers ook een compliment want ze bleven hard werken en probeerden te voetballen.

De uitslag had nog veel hoger uit kunnen vallen , echter de paal, de lat en het missen van goede mogelijkheden voorkwam dit.

In de slotfase wist VV EMST keeper Erik Braakman een goed ingeschoten penalty van SV Epe op een fraaie manier te stoppen. Een leuk moment voor de keeper die vorig seizoen nog in het shirt van SV Epe voetbalde. Hij kreeg met zijn redding zelf applaus van de vele meegereisde SV Epe toeschouwers.

En zo eindigde rond 20:45 uur deze eerste officiele wedstrijd van het seizoen. Komende dinsdag krijgt het bekeravontuur van de VV EMST 1 een vervolg en wel uit naar zondag 4e klasser SV Zwolle.

Opstelling:
Erik Braakman (k) (aanv), Dennis Pannekoek, Alex vd Esschert, Michael Pannekoek (66e min Raymond de Gunst) , Robbert Jan Goedhart (45e min Martin Langevoort), Marc vd Esschert, Tim Vijge, Dennis Stoevenbeld, Jeroen van Essen, Gerben van Essen (86e min Gerwin Tellegen), Marc vd Mars.