VV EMST 2 verrast door van nr 2 Heerde 2 te winnen

13 april 2014 10:00

Herwin Rozendal

Verslag:
Nadat de mannen van Marcel Nieuwenhuis de afgelopen 2 weken onder hun kunnen hadden gepresteerd en ook wel een beetje pech hadden gehad moest het vandaag dan maar eens weer gebeuren. Een erg moeilijke opgave want nr 2 in de competitie Heerde 2 kwam op bezoek in Emst. VV EMST 2 kende nog een aantal blessuregevallen maar dit werd door 2 spelers van de A1 opgevangen.
Om 10:00 uur trapte VV EMST 2 af. VV EMST 2 was net als Heerde 2 van plan om direct de tegenstander onder druk te zetten. Vooral het eerste gedeelte van de wedstrijd ging VV Emst 2 dit goed af. De wedstrijd speelde zich metname op het middenveld af met een aantal kleine kansen voor de keepers. Een iets beter voetballen Heerde 2 en een hard werkend VV EMST 2.
In de 26e minuut kreeg Heerde 2 een cornerbal en deze kwam goed voor maar nog beter binnengekopt, 0-1. VV Emst 2 ging op zoek naar de gelijkmaker en Heerde 2 wilde de voorsprong verder uitbouwen. Als de spitsen van de VV EMST 2 hun vizier wat beter hadden afgesteld had de gelijkmaker in de rust op het scorebord kunnen staan. Niets was minder waar want Heerde 2 ging met een 0-1 voorsprong aan de thee.
Na de rust moesten de A1-spelers noodgedwongen gewisseld worden. Dennis Kloezeman kon maar 1 helft spelen want hij moest later deze middag nog bij VV EMST 1 op de bank zitten en Marc vd Esschert raakte geblesseerd aan zijn heup en kon niet verder. Beiden werden vervangen door Bas Tiemens en John Berkhoff.
In de heerlijke lentezon begon de 2e helft met een aftrap van Heerde 2.
De mannen van Marcel Nieuwenhuis wilde ook de 2e helft direct druk zetten en zo snel mogelijk op zoek naar de gelijkmaker. Dit lukte dan ook goed want na 1 minuut werd een aanval van VV EMST 2 afgeslagen door de verdediging van Heerde 2 maar kwam voor de voeten van Bas Tiemens die verwoestend uithaalde en de bal in de kruising wist te schieten, 1-1.
VV EMST 2 rook dat er meer te halen viel terwijl ook Heerde 2 met de overwinning naar huis wilde gaan. De wedstrijd ging veel heen en weer waar de echte grote kansen uitbleven. Weer veel voetbal op het middenveld en een aantal kleine kansen aan beide kansen. In de 61e minuut zetten VV EMST 2 een goede aanval op en over meer schijven kwam de bal terecht bij John Berkhoff de de verrassende 2-1 op het scorebord wist te zetten. Heerde 2 liet het er niet bij zitten en wilde zo snel mogelijk weer gelijkmaken. De kansen kwamen er voor hen maar de verdediging van VV EMST 2 stond goed en keeper Oscar Jonker pakte een paar goede ballen.
De klok tikte verder en Heerde 2 werd sterker. VV EMST 2 loerde op de counter en in de 90e minuut besliste John Berkoff de wedstrijd door een bal in de srimmage binnen te tikken en de 3-1 op het scorebord te zetten. Niet veel later floot de scheidsrechter af en kon VV EMST 2 3 mooie punten na de overwinning op de nr2 Heerde 2 bijschrijven. Waar het de afgelopen weken tegenzat zat het vandaag mee en klopte alles aan de kant van VV EMST 2.
Paasmaandag mag VV EMST 2 uit aantreden tegen Vaassen 3.

Opstelling:
Oscar Jonker, Alex vd Esschert, Patrick Langevoort, Niek Vijge, Roy Wagenvoort, Delano Bruggink, Martin Langevoort, Gerwin Tellegen (aanv), Dennis Kloezeman (45e min Bas Tiemens), Marc vd Esschert (45e min John Berhoff), Kevin vd Haar

Geblesseerd/Afwezig:
Sjoerd vd Esschert, Rolf Boeve, Herman Eijkelboom