VV EMST 2 wint derby van KCVO 3

23 maart 2014 10:00

Herwin Rozendal

Verslag:
Vandaag een heuze thuisderby tegen KCVO 3 voor VV EMST 2 op het programma. De uitwedstrijd eerder dit seizoen werd dik verloren maar hierin speelde de KNVB-scheidsrechter destijd een aardige rol.

Voor de mannen van Marcel Nieuwenhuis vandaag een goede reden om hiervan het bewijs te tonen. In een heerlijke lentezon werd er om 10:00 uur afgetrapt. Een beter KCVO 3 liet de bal lekker rond gaan en VV EMST 2 probeerde via de counter de aanval te zoeken.

Vooral achterin bij VV EMST 2 werd er slordig gevoetbald. Verkeerde passes en terugspeelballen op keeper Oscar Jonker. Het leek een moeilijke ochtend voor VV EMST 2 te worden. Gelukkig had KCVO 3 het vizier niet scherp staan dus bleef de 0-0 een tijd op het scorebord staan. Ook VV EMST 3 kreeg een paar kleine kansen maar die kwam voort vanuit 2 vrije trappen die helaas het doel niet troffen. In de 37e minuut kwam de bal via via in de voeten van Jeroen van Essen die de uithaalde en de bal onder de keeper van KCVO 3 doorschoot. Een houdbare bal voor de keeper maar toch lukte hem dit niet en hierdoor kwam VV EMST 2 op een 1-0 voorsprong. Dit was tevens de ruststand. Na de rust kwam de 3e A1-speler het veld in. Dennis Kloezeman nam de plek in van Jeroen van Essen die maar 1 helft kon spelen omdat hij later die middag nog met VV EMST 1 mee moest gaan doen. De 2e helft leek een kopie van de eerste heflt te worden. Een beter KCVO 3 en een counterend VV EMST 2.
Toch liep het anders. KCVO 3 ging steeds meer tegen zichzelf voetballen en VV EMST 2 kreeg meer grip op de wedstrijd. Toch bleven de beste kansen op de gelijkmaken voor KCVO 3. In de 67e minuut werd Martin Langevoort op randje 16 meter afgestopt door een verdediger van KCVO 3 en de scheidsrechter gaf hier een vrije trap. Alex vd Esschert ging achter de bal staan en schoot de bal genadeloos hard in de kruising, een 2-0 voorsprong voor VV EMST 2. Hierna kon VV EMST 2 niets anders dan de voorsprong verdedigen en de vele aanvallen van KCVO 3 afslaan. Gelukkig voor VV EMST 2 wilde de bal er voor KCVO 3 niet in en moest VV EMST 2 keeper Oscar Jonker een aantal keren goed optreden. Nadat er 2 minuten blessuretijd was bijgetrokken klonk het eindsignaal en konden de mannen van trainer Marcel Nieuwenhuis gaan genieten van 3 zwaar bevochten punten. Volgende week volgt de uitwedstrijd naar Alexandria 2.

Opstelling:
Oscar Jonker, Alex vd Esschert, Patrick Langevoort, Niek Vijge, Roy Wagenvoort (aanv), Delano Bruggink, Martin Langevoort, Bas Tiemens, Jeroen van Essen (45e min Dennis Kloezeman), Mark vd Esschert, Wesley Pannekoek (80e min Gerwin Tellegen)

Geblesseerd/Afwezig:
Sjoerd vd Esschert, Rolf Boeve, Kevin vd Haar, John Berkhoff en Herman Eijkelboom