Emst verspeelt overwinning in blessuretijd

Deventer 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse G

1 april 2012 14:00

Kiliccan, H.

Uit naar Deventer aan de IJssel om de kater van vorige week weg voetballen. Na de wedstrijdbespreking, met een waterig zonnetje in de rug, trokken de mannen goed gemutst richting Deventer.

De plaatselijke voetbalclub kwam beter uit de startblokken dan Emst met als gevolg gelijk kansjes voor Deventer maar gelukkig ging de bal naast. Na een minuut of tien kreeg Emst het betere van het spel en probeerde kansen te creëren. Dit lukte door een diepe bal van Gerben van Essen op Yoeri Zweekhorst die de bal met links binnentikte en de 0-1 stond op het scorebord. Een heerlijke opsteker en de volgende kansen dienden zich al aan. Deventer probeerde met lange passen de verdediging van Emst onder druk te zetten maar dat lukte niet echt. De kansen die ontstonden waren schoonheidsfoutjes aan Emsterzijde. Op na de thee, heerlijk met een voorsprong.

Na de thee drukte Deventer ons terug op eigen helft maar meer ook niet echt. Door een snelle scherpe counter was het eigenlijk wachten op uitlopen van Emst dit gebeurde wederom door Yoeri Zweekhorst die door een goede steekbal van Wouter van Amersfoort alleen voor de keeper kwam en de 0-2 stand was een feit. Deventer was rijp voor een grote nederlaag zij gooide nog meer body en hardheid in de strijd maar zonder gevolg. De 0-3 of 0-4 was eerder aan de orde, zoveel kansen werden gecreëerd. Maar het liep anders. Uit het niets ontstond een kans voor de spits van Deventer, hij haalde uit en de bal verdween links in de hoek achter Oscar Jonker. Met nog een paar minuten te gaan werd alles op alles gespeeld om de 2-2 te forceren en die kwam er door een penalty. Weg voorsprong en maar één punt mee richting Emst. Dat zijn er dus twee te weinig. Dom, dom, dom, maar het positieve van deze dag was zeker de kansen die gecreëerd werden.

Opstelling: Oscar Jonker, Herman Bosch, Robert-Jan Goedhart, Dennis Pannekoek (Roy Wagenvoort), Tim Vijge, Gerben de Groot, Lorenzo van Gortel (Raymond de Gunst), Gerben van Essen (Wouter van Amersfoort), Marc van de Mars, Yoeri Zweekhorst. Niet ingevallen: Mark van den Esschert.