VV Emst 3 herstelt zich met winst op Voorwaarts 13

Mannen zondag, 3, 7e klasse 15

16 maart 2014 10:00

Jan Dijkgraaf

Vandaag mocht Emst 3 aantreden tegen een stugge tegenstander, Voorwaarts 13 uit Twello. In dit elftal zaten veel oudere spelers, die toch een aardig balletje konden tikken. De uitwedstrijd was geeindigd in een 1-1 gelijkspel.

Om 10.00 uur floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. De eerste minuten waren aan Emsterkant erg slordig, zo was er vaak onnodig balverlies, en dit lijdde binnen een aantal minuten tot een openingstreffer voor Voorwaarts. De bal werd van ver buiten de zestien ingebracht in de zestien, Michael schatte deze bal verkeerd in waardoor de spits van Voorwaarts de bal binnen kon koppen, 0-1. Na 10 minuten was het Gerrit die al naar de kant moest vanwege rugklachten, Jordy kwam voor hem in de plaats. Emst ging op zoek naar de gelijkmaker. Na een kleine 20 minuten was het Edwin die de bal voorgaf op de ingelopen Lejo, en die schoot de bal binnen, 1-1.

Kort na het doelpunt had het echter gelijk al 2-1 moeten worden, maar het was Hendri die de bal net aan de verkeerde kant van de paal kopte. Ruststand 1-1.

Na de rust ging Emst verder op zoek naar de voorsprong. Na een kleine 10 minuten was het Hendri die de bal aangespeeld kreeg en kon binnenschieten, de verdiende voorsprong 2-1.

Nu kon Emst doordrukken, alleen dat ging niet vanzelf. Zo kwamen er aan beide kanten nog kleine kansjes, maar die gingen er niet in. Zo was het Michael Bossenbroek die een prachtigdoelpunt kon binnenkoppen op aangeven van Edwin, 3-1. Emst kon nu de wedstrijd rustig uitspelen, en kwam eigenlijk niet meer echt in de problemen. Emst kreeg tot aan het einde van de wedstrijd nog wel een aantal grote kansen, maar de keeper bracht telkens redding, hierdoor bleef de eindstand op 3-1 steken, maar bleven in ieder geval de punten weer in Emst.

Volgende week gaan we met Emst 3 op bezoek bij het 4e elftal van Twello SV op Sportpark Zuiderlaan in Twello.

Opstelling:
Michael van Essen; Arno Riphagen(Mark van Bussel), Gerrit van Zuuk(Jordy Kuiper), Mark Dijkgraaf, Sander Horst; Lejo Kerkdijk, Marty Mulder, Ronald van de Velde(Gerdo Boeve); Hendri Bekamp, Edwin Eenkhoorn, Michael Bossenbroek.

Geblesseerd/Afwezig:
Henk Post, Freddy Pothof