VV EMST 3 wint vandaag verrassend van koploper WSV 10

Mannen zondag, 3, 7e klasse 15

23 februari 2014 10:00

Erwin Heijmeriks (KNVB)

De gasten uit Apeldoorn waren dit seizoen nog ongeslagen en hadden zelf maar 1 duel gelijk gespeeld. Vorige week kon de wedstrijd niet doorgaan vanwege een baaldag van WSV 10.

De KNVB laste de wedstrijd voor vandaag opnieuw in.

Begin van deze week bekeek het wedstrijdsecretariaat samen met de leiders Gerard en Jeroen het aantal spelers voor VV EMST 3 voor vandaag en dit leek voldoende te zijn. Maar gisteren om 12:00 uur waren er nog maar 10 over. Bij deze tien zat ook nog een speler die niet de gehele wedstrijd zou kunnen voetballen.

Even was er paniek maar al snel werd besloten de reservelijst te aan benaderen.
Na wat bel en sms-verkeer kwam al snel reservelijst keeper Rik Mulder die graag mee wilde doen. Later op de middag gaven ook reservelijstspelers, Jeroen Kasperink, Gerben Mekelenkamp en Harry Frelink hun ja woord om vandaag VV EMST 3 aan te vullen.

Dat dit zaterdagmiddagwerk geleverd door het wedstrijdsecretariaat en de leiders zo'n mooi resultaat als gevolgd had hadden we op dat moment niet ingeschat.

De doelpunten werden vanmorgen in de stralende zon gemaakt door Gerben Mekelenkamp en Edwin Eenkhoorn.

Ook een groot compliment voor de uitstekend fluitende KNVB-scheidsrechter Erwin Heijmeriks.

Op facebook gaat een verklaring voor de overwinning rond namelijk het "de Kras-effect".
Wat hier mee bedoeld wordt is voor iedereen nog een groot raadsel.

Wedstrijdverslag:

Vandaag mocht Emst 3 aantreden tegen de koploper van de competitie, WSV 10 uit Apeldoorn. We misten vandaag in totaal 6 spelers. Waardoor er beroep werd gedaan op spelers van de reservelijst, Jeroen Kasperink, Gerben Mekelenkamp, Harry Frelink en onze reserve doelman Rick Mulder waren bereid mee te doen.

Om 10.00 uur floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. De eerste minuten waren van beiden kanten nodig om in het spel te komen. Over en weer waren er kansjes, maar er waren tot de 20e minuut echter geen gevaarlijke kansen. Tot in de 25e minuut Michael Bossenbroek diep gestuurd werd, en door kon lopen naar de zestien, waar de vrijgelopen Gerben Mekelenkamp de bal knap binnenschoot. De verassende 1-0 voor Emst. Na de goal steeg het zelfvertrouwen van Emst,  en kwam er een periode van sterk spel aan de kant van Emst. Kort voor de rust kwam Emst echter goed weg, de bal werd ingebracht binnen de zestien, en goed ingeschoten, maar de paal bracht redding. Een kleine minuut later was het echter wel raak. De bal leek over de achterlijn te zijn, maar werd voorgegeven en de vrijstaande spits schoot de bal onberispelijk binnen.

Na de rust ging Emst verder met hun sterke spel door zich vooral te focussen op de verdediging. En we speelden dan ook puur op de counter. Er waren over en weer een aantal kansen, maar na een kwartier in de tweede helft was het de ingevallen Hendri Bekamp met goede steekpass op Edwin Eenkhoorn, die de 2-1 op het scorebord zette. Emst weer op voorsprong. Kort na het doelpunt was goed te merken dat bij WSV de spanning toenam en zo was het een buitenspeler van WSV die niet meer voor de bal ging, maar met een grove charge op Ronald van de Velde het veld kon verlaten, ROOD. Zo werd het voor WSV er allemaal niet beter op, en voor Emst zag het er als maar beter uit. Tien minuten voor thuis was er nog een grote kans voor Edwin Eenkhoorn, die alleen door kon om de keeper, maar de keeper bracht redding. In de slot minuten kreeg WSV nog een aantal redelijke kansen, maar telkens was het de uitblinkende Rick Mulder die redding bracht. Zo eindigde de wedstrijd in een verassende maar knappe 2-1 voor Emst 3 tegen koploper WSV 10.

Emst 3 wil graag Jeroen Kasperink, Gerben Mekelenkamp, Harry Frelink en Rick Mulder bedanken voor het meedoen.

Volgende week is er een voetbalvrij weekend vanwege de carnaval, op 9 maart gaan we met Emst 3 op bezoek bij het 6e elftal van Robur et Velocitas in Apeldoorn.

Opstelling:
Rick Mulder; Jordy Kuiper, Mark Dijkgraaf,Gerrit van Zuuk, Arno Tiemens; Jeroen Kasperink(Gerdo Boeve), Marty Mulder, Ronald van de Velde; Gerben Mekelenkamp(Harry Frelink), Edwin Eenkhoorn, Michael Bossenbroek (Hendri Bekamp)

Geblesseerd/Afwezig:
Henk Post, Michael van Essen, Freddy Pothof, Lejo Kerkdijk, Sander Horst en Arno Riphagen