VV EMST 2 verliest van goed voetballen V en L 2

23 februari 2014 10:00

Kuiper, B.

Verslag:
VV EMST 2 mocht het vandaag thuis opnemen tegen V en L 2 uit de Vecht. Eerder dit seizoen werd uit nog met 2-4 gewonnen van deze tegenstander.

Het was erg mooi weer op ons sportpark 't Hanendarp en om 10:00 uur werd door KNVB scheidsrechter Bjorn Kuiper gefloten voor het begin van de wedstrijd.

VV EMST 2 had de opdracht gekregen als collectief te voetballen en de goede lijn van de laatste weken voort te zetten. Het begin van de wedstrijd was voor VV EMST 2. Al snel kwamen er goede kansen en in de 2e minuut van de wedstrijd was het al raak, 1-0. Aanvoerder Gerwin Tellegen zet met een mooie pass Gerwin Bomhof vrij voor de keeper die VV EMST 2 op voorsprong weet te zetten. VV EMST 2 start sterk van in de 7e minuut kon dezelfde Gerwin Bomhof VV EMST 2 op 2-0 zetten maar na het goed omspelen van de keeper van V en L 2 komt Gerwin net niet goed uit en weet de bal niet binnen te schieten.

Na 10 minuten laat ook V en L 2 van zich spreken door de bal op de paal te schieten en ook de rebound wordt gemist. Al snel wordt duidelijk dat V en L 2 over een goed voetballende ploeg beschikt die uit jonge spelers bestaat die voor elke meter vechten en inzet tonen. V en L 2 wordt sterker in de 18e minuut koppen zij de gelijkmaker erg mooi binnen.

VV EMST 2 probeert het wel maar vandaag lijkt een dag te zijn waarop er niet veel wil lukken en veel spelers van VV EMST 2 tekort lijken te komen. Slechte passes, veel balverlies en onnodige overtredingen volgen. Toch kreeg VV EMST 2 nog wel kansen. Rick van Mourik schiet de bal van 20 meter op het doel van V en L 2 maar de goed keepende keeper pukt de bal uit de kruising.

Na 20 minuten spelen zet V en L 2 het goede spel weer om in een doelpunt door de bal simpel en secuur langs keeper Oscar Jonker te tikken.
Na een klein half uur spelen wordt het leed voor VV EMST 2 nog groter want na een goed genomen cornerbal van V en L 2 komt die bal op het hoofd van een VV EMST speler die de bal achter eigen keeper Oscar Jonker kopt, 1-3.

Toch probeert VV EMST 2 wel te voetballen maar het gaat erg moeizaam. Op slag van rust zijn de beste kansen wel voor VV EMST 2. Gerwin Tellegen kopt de 2-3 binnen maar deze wordt afgekeurd omdat de scheidsrechter een overtreding op de keeper van V en L 2 zag en ook Rick van Mourik was dichtbij een doelpunt maar de bal ging maar net voorlangs.

De tweede helft stond in het teken van het proberen terug te komen in het eigen spel en natuurlijk dan ook de wedstrijd. Toch voetbalde V en L 2 gewoon makkelijker en beter en leek VV EMST 2 de wedstrijd niet te kunnen kantelen. Kansen aan beide kanten waren er maar de doelpunten bleven uit. Een kwartier voor tijd kreeg de ingevallen Kevin vd Haar een gele kaart waardoor VV EMST 2 even met 10 spelers op veld kwam te staan. V en L 2 speelde dit goed uit en wist in de 78e minuut de wedstrijd op slot te gooien door de 1-4 binnen te schieten.

VV EMST 2 probeerde het wel maar vandaag lukte er gewoon vrij weinig tegen gewoonweg een goed voetballend V en L 2.

Volgende week een vrij carnalvalsweekend en de week erop uit naar koploper ZVV'56 2 in Apeldoorn.

Opstelling:
Oscar Jonker, Gerwin Tellegen (aanv) (60e min John Berkhoff), Patrick Langevoort, Alex vd Esschert, Bas Tiemens (45e min Kevin vd Haar), Niek Vijge, Roy Wagenvoort (76e min Bas Tiemens), Martin Langevoort, Michael Pannekoek (75e min Delano Bruggink), Gerwin Bomhof, Rick van Mourik.

Geblesseerd/Afwezig:
Sjoerd vd Esschert, Rolf Boeve en Herman Eijkelboom