VV EMST 2 wint op zwaar veld van Robur et Velocitas 3

Robur et Velocitas 3 (zon)

Mannen zondag, 2, 4e klasse 12

2 februari 2014 10:00

Arslan, O.

Afgelopen zondag 2 februari mocht VV EMST 2 thuis aantreden tegen Robur et Velocitas 3 uit Apeldoorn. Eerder dit seizoen won VV EMST 2 in Apeldoorn met 3-2.

Het veld was ondanks de regen wel bespeelbaar maar leek wel zwaar te gaan worden.

Om 10:00 uur werd er afgetrapt in een mooie winterzon. Vanaf het eerste moment zetten de mannen van Marcel Nieuwenhuis druk op de tegenstander en dit resulteerde al snel in de 1e kans van de wedstrijd. Gerwin Bomhof geeft een cornerbal strak voor en Marco Koetsier schiet rakelings naast. Robur had moeite om in haar spel te komen en VV EMST 2 bleeft aandringen. In de 15e minuut viel dan ook de verdiende voorsprong voor VV EMST 2. Marco Koetsier geeft van achteruit een perfecte lange pass die precies achter de verdediging valt. Hier duikt Gerwin Tellegen goed op en schiet met zijn chocaladebeen binnen, 1-0.

Niet veel later hing de 2-0 in de lucht. Marc vd Mars stuurt Gerwin Bomhof alleen op de keeper af maar door goed keeperswerk van Robur ging deze kans verloren en bleef het 1-0.

Ook Robur probeerde te gaan voetballen maar hadden veel moeite met het zware veld. Toch kregen zij kleine kansen maar dit bleeft beperkt tot schoten van afstand.

In de 36e minuut werd er achterin bij de VV EMST niet goed opgelet en binnen de 16 meter een domme overtreding gemaakt. Scheidsrechter Arslan twijfelde geen moment en wees naar de penaltystip. De Robur speler die achter de bal ging staan had de gelijkmaker op de voet maar schoot de bal naast. VV EMST 2 kwam hier goed weg.

Voor Robur was dit het sein om meer naar voren te spelen. Vlak voor rust kreeg Robur een grote kans waarbij Oscar Jonker met een katachtige redding een doelpunt voorkwam.
En waar er kansen aan de ene kant zijn scoort de tegenstander nog wel eens. Dit ging vandaag ook op want Robur probeerde aan te vallen en VV EMST 2 kon een counter opzetten.

Rik Brummel gaf de bal goed diep op A-speler Wouter van Amersfoort die de achterlijn goed opzocht, de bal stak voor gaf op de vrijstaande Gerwin Bomhof die onberispelijk de 2-0 binnenschoot. Op slag van rust nog een goede kans voor VV EMST om de voorsprong verder uit te breiden maar deze kans ging net naast.

In de rust 2 wissels. Kevin vd Haar kwam voor Rik Brummel en Patrick Langevoort kwam voor Gerwin Tellegen.

Na de rust ging Robur direct op zoek naar de aansluitingstreffer en VV EMST 2 leek geen schim op het team van de eerste helft. Geen kans voor VV EMST 2 en veel kansen voor Robur 3. De druk werd zo hoog dat in de 50e minuut dit doelpunt ook viel, 1-2. Een klutsbal voor de goal van Oscar Jonker kwam bij de spits van Robur die de bal wist binnen te tikken.

Na dit doelpunt herstelde VV EMST 2 weer en probeerde weer vooruit te gaan voetballen.
Kansen over en weer en een erg goed keepende Oscar Jonker die vandaag geen bal meer door wilde laten.

Door het zware veld werd de vermoeidheid aan beide kanten zichtbaar maar toch kon VV EMST 2 stand houden. Kansen voor Gerwin Bomhof, Rick van Mourik en Marc vd Mars gingen er niet in. Ook een goed voetballende A-speler Rick van Mourik kreeg kansjes. Door een lichte liesblessure van Marc vd Mars kwam Gerwin Tellegen in de 75e minuut weer in het veld en niet veel later verving Rik Brummel Niek Vijge op het middenveld. Ook vanuit de zijkant, Marcel Nieuwenhuis en Sjoerd Tellegen werd er qua coaching alles aan gedaan om deze wedstrijd winnend af te sluiten. De grootste kansen waren de 2e helft voor Robur maar VV EMST 2 kreeg er ook een aantal en had het zichzelf makkelijker kunnen maken. Na 90 minuten floot de goed fluitende scheidsrechter Arslan af en kon VV EMST 2 wederom 3 punten bijschrijven aan het totaal. Een compliment richting alle VV EMST 2 spelers voor het harde werken deze wedstrijd.

Opstelling:
Oscar Jonker, Marco Koetsier, Gerwin Tellegen (aanv) (45e min Patrick Langevoort), Alex vd Esschert, Sjoerd vd Esschert, Rik Brummel (45e min Kevin vd Haar), Niek Vijge (82 min Rik Brummel), Wouter van Amersfoort, Rick van Mourik, Gerwin Bomhof, Marc vd Mars (75e min Gerwin Tellegen)

Geblesseerd/Afwezig:
John Berkhoff, Roy Wagenvoort, Rolf Boeve, Martin Langevoort, Delano Bruggink en Herman Eijkelboom