Emst wint tweede wedstrijd op Hanendârptoernooi

V en L 1 (zon)

Univé Stad & Land Hanendârptoernooi

12 augustus 2011 19:30

H. Kroes

De wedstrijd Emst - V&L voor het 1e Univé Stad en Land Hanendârptoernooi vormde tevens de afsluiting van twee intensieve weken voorbereiding en een geslaagd toernooi. In de beginfase kon je zien dat de vermoeidheid bij de spelers van Emst in de benen zat na de wedstrijden van zondag en dinsdag in combinatie met de training van donderdag. V&L was dan ook wat feller dan Emst in de beginfase, maar kreeg van Emst weinig ruimte om echt gevaarlijk te worden. Na een minuut of 15 kwam Emst wat beter in zijn spel en moest V&L terug. In de 20e minuut opende Lorenzo van Gortel de score na een goede loopactie en twee slimme steekpassjes van Tim Vijge en Gerben van Essen. V&L kreeg even later een strafschop, maar Jan van Zuuk liet net als in de vorige wedstrijden zien al heel vroeg in het seizoen uitstekend in vorm te zijn en stopte beheerst de penalty. De rest van de 1e helft werd beheerst uitgespeeld, door de bal veelal rustig rond te spelen en ook de keeper er in te betrekken.

Na een uur spelen ging de voor Sven Jansen ingevallen Michael van Essen goed door op een moeilijk te verwerken bal van een speler van V&L, opende onmiddellijk over de hele naar neef Gerben, die daarna beheerst afrondde. V&L drong weer wat feller aan en schoof steeds vaker een mannetje door waardoor er ruimte ontstond achter hun verdediging waar men 1 op 1 ging spelen. In de 75e minuut werd Mark van der Esschert gewisseld voor de snelle Robbert Mulder die de ruimte achter de verdediging van V&L moest gaan bespelen en Lorenzo van Gortel zakte een linie. Dit resulteerde binnen 7 minuten in twee goals voor Emst, waarbij de derde prachtig gemaakt door Desmond Dijkgraaf (die zijn eerste goal voor Emst 1 maakte) uit de mooiste aanval van de week kwam. Kort daarna ging Tim Vijge over de knie in het strafschopgebied van V&L en Gerben van Essen liet zich bij afwezigheid van Marc van der Mars dit buitenkansje niet ontnemen. Tussendoor benutte V&L nog een strafschop waardoor de verdiende 4-1 eindstand op het bord stond. Het was zeker niet onze beste wedstrijd van de drie, maar met vier gescoorde goals en slechts 1 tegen wel zeer nuttig zou de trainer zeggen. Twaalf goals voor in drie wedstrijden is al bijna de gehele score (16) van vorig seizoen. Zondag rust en volgende week er weer volop tegenaan met twee wedstrijden en twee trainingen.

Opstelling: Jan van Zuuk, Robbert Mulder (46e Gerben de Groot), Dennis Pannekoek, Robert-Jan Goedhart, Rik Brummel, Raymond de Gunst (46e Desmond Dijkgraaf), Tim Vijge, Mark van der Esschert (75e Robbert Mulder), Lorenzo van Gortel, Gerben van Essen, Sven Jansen (46e Michael van Essen). Niet ingevallen: Oscar Jonker.