VV EMST 2 sluit 2013 af wederom met een overwinning

Robur et Velocitas 3 (zon)

Mannen zondag, 2, 4e klasse 12

8 december 2013 10:00

Taflan, C.

Vandaag de uitwedstrijd tegen Robur et Velocitas 3 op het programma.
Vanwege een aantal blessures en afwezig werden de 8 spelers van VV EMST 2 aangevuld met 2 spelers van VV EMST 1 die terugkwamen van blessures, de keeper van VV EMST 3 en 2 A1 spelers.

Om 10:00 uur trapten we af op het kunstgrasveld van Robur. VV EMST 2 had de opdracht direct vanaf het eerste moment scherp te zijn en de tegenstander kort te houden en dit lukte goed. Robur 3 probeerde te voetballen maar VV EMST 2 onregelde dit. Na 8 minuten was het direct raak. De eerste aanval van VV EMST 2 kwam bij Sjoerd vd Escchert terecht die spits Wesley Pannekoek wist te bereiken en hij schoot netjes de 0-1 binnen. VV EMST 2 nam na dit doelpunt het initiatief over en liet bij vlagen goed comninatievoetbal zien. VV EMST 2 liet Robur niet verder dan de 16 meter komen. Een paar kleine kansjes van Robur werden goed verdedigd of weggewerkt door onze keeper Michael van Essen. In de 23e minuut werd Wesley Pannekoek wederom goed vrijgespeeld voor de keeper maar in deze 1 op 1 situatie wist hij de bal niet te scoren. In de 32e minuut een noodgedwongen wissel aan de kant van VV EMST 2. Thijs Post moest na de kant nadat hij 4 a 5 schoppen gekregen had en vanwege een enkelblessure niet verder kon. Dennis Kloezeman kwam voor hem in het veld.
De resterende tijd tot aan de rust speelde VV EMST 2 goed maar wist de kansen niet te verzilveren.

In de rust geen wissels aan de kant van VV EMST 2.

De tweede heflt was er maar 1 opdracht en dat was de voorsprong vasthouden en eventueel uitbreiden. Dit hadden de mannen van Marcel Nieuwenhuis goed begrepen want Rolf Boeve gaf de bal diep op Wesley Pannekoek die wederom alleen richting het doel ging. Wesley kapte de laatste verdediger goed uit en legde de bal erg knap op de inlopende Martin Langevoort de met een hard bekeken schot de 0-2 binnenschoot. Robur 3 was even de weg kwijt en hier maakte VV EMST 2 goed gebruik van want 2 minuten later was het al weer raak. Wederom de erg goed spelende A1-speler Wesley Pannekoek die met een steekbal Martin Langevoort alleen op de keeper afstuurde en deze bleef erg koel, 0-3. Een royale voorsprong.
Toch gaf Robur 3 niet op en er was nog genoeg tijd om terug te komen. Aan de kant van VV EMST 2 leek de vermoeidheid een rol de gaan spelen en Robur 3 drukte VV EMST 2 steeds mee naar achteren. Ook de bal in de ploeg houden werd steeds moeilijker voor VV EMST 2.
In de 60e minuut kwam Delano Bruggink in de ploeg voor Sjoerd van de Esschert. VV EMST 2 bleef rommelig voetballen en Robur rook haar kans. In de 66e minuut kregen ze deze ook nadat Patrick Langevoort de bal in de 16 meter met zijn hand raakte. Een penalty en gele kaart als gevolg. Patrick mocht 10 minuten naar de kant en de penalty werd binnengeschoten. Robur 3 ging er vol voor en het was wachten op een volgend doelpunt. Ook VV EMST 2 kreeg kleine kansen maar die verdwenen niet in het doel. Hard werken was het enige was de overwinning kon betekenen. Toch kwam de spanning vol terug in de wedstrijd toen in de 80e minuut er weer een handsbal werd gemaakt door VV EMST 2 en hier een vrije trap op volgde. Deze werd knap door Robur 3 binnengeschoten, 2-3. Het werd lange minuten naar het einde toe met nog goed kansen voor Tim Vijge, Dennis Kloezeman en Wesley Pannekoek. Ook Robur 3 kreeg kansen maar na 93 minuten floot de goed leidende KNVB-scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en konden de 3 punten mee naar Emst. Een mooie afsluitiing van 2013 waar in de laatste 5 wedstrijden 4 keer werd gewonnen door de mannen van Marcel Nieuwenhuis.

Op naar 2014

Opstelling:
Michael van Essen, Gerwin Tellegen (aanv), Patrick Langevoort, Martin Langevoort (79e min Sjoerd vd Esschert), Robbert Jan Goedhart, Sjoerd vd Esschert (61e Delano Bruggink), Alex vd Esschert, Rolf Boeve, Wesley Pannekoek, Thijs Post (31e min Dennis Kloezeman), Tim Vijge

Geblesseerd/Afwezig:
Roy Wagenvoort, Kevin vd Haar, Herman Eijkelboom, Oscar Jonker, John Berkhoff