VV EMST 2 wint knap uit bij V en L 2

Mannen zondag, 2, 4e klasse 12

1 december 2013 10:30

Verslag VV EMST 2:

Vandaag mochten de mannen van Marcel Nieuwenhuis aantreden tegen V en L 2.
Voor de wedstrijd was de sfeer goed en gaf de begeleiding aan voor de winterstop minimaal 3 punten uit 2 wedstrijden te willen halen.
VV Emst 2 begon direct sterk aan de wedstrijd en probeerde de bal lang in de ploeg te houden. Ook V en L 2 had dezelfde intenties en daardoor speelde het spel zich het eerste kwartier veel op het middenveld af. Aan beide kanten kwamen er kleine kansen. In de 15e minuut speelde Wesley Pannekoek Gerwin Bomhof goed vrij en Gerwin schoot de bal op een onmogelijke manier vanaf de achterlijn binnen, 0-1. Niemand kon zien hoe hij het deed maar de bal zat erin en dat was het belangrijkste. V en L 2 liet het er niet bij zitten en probeerde de gelijkmaker te forceren. Een aantal goede reddingen van onze keeper Oscar Jonker voorkwam een tegendoelpunt. VV EMST 2 ging op zoek naar de 0-2 en in de 40e minuut lukte dit door een knappe goal van Gerwin Tellegen. Gerwin Bomhof werd diep gestuurd en zocht de achterlijn. Hij gaf een scherpe voorzet op Gerwin Tellegen die de bal net voor een verdediger en de uitkomende keeper van V en L 2 knap in het dak van het doel wist te werken. Gezien het spelbeeld misschien niet helemaal terecht maar wel lekker voor VV EMST 2. Met deze 0-2 voorsprong werd ook de rust gehaald.

Na de rust een drietal omzettingen aan de kant van VV EMST 2. Belangrijk voor VV EMST 2 was zo lang mogelijk de voorsprong vast te houden en op de counter de 0-3 zien te maken. V en L 2 begon de 2e helft al met een alles of niets offensief en VV EMST 2 werd terug gedrukt. Gelukkig bleef de verdediging onder leiding van Patrick Langevoort goed staan en keepte Oscar Jonker een goede wedstrijd. Knap was dat onze verdediging veelal het voetballend probeerde op te lossen. Hier was Alex vd Esschert en Martin Langevoort goede voorbeelden van. Wel had VV Emst moeite om de bal op het middenveld vast te houden en daardoor kreeg V en L 2 een aantal goede kansen. In de 59e minuut kreeg de wederom sterk spelende A1-speler Rick van Mourik de bal en gaf een perfecte steekbal op Gerwin Bomhof die met zijn snelheid alleen op de keeper af mocht gaan en de 0-3 snoeihard binnenschoot. Een comfortabele voorsprong die niet meer uit handen gegeven mocht worden. Toch bleef V en L 2 karakter houden en geloven in een gelijkspel. Zij bleven aanvallen en VV Emst 2 bleef onder druk staan. In de 76e minuut kregen zij dan ook loon naar werken door de 1-3 te maken.
VV Emst 2 bleef het moeilijk houden en in de 82e minuut gaf V en L 2 de bal voor en bij een duel in de lucht raakte een middenvelder de bal met de hand. De scheidsrechter kon niets anders dan een penalty aan V en L 2 te geven. Een speler van V en L 2 nam plaats achter de bal en schoot de bal goed maar het bleek de dag van onze keeper Oscar Jonker te zijn en hij kon de bal naar de zijkant stompen. De 1-3 voorsprong bleef staan. 2 minuten later was het weer raak. Wederom een handsbal van een verdediger van VV Emst 2 in de 16 meter en de goed leidende clubscheidsrechter van V en L moest weer naar de stip wijzen. Deze keer bleef de spits van V en L 2 koelbloedig en schoot de 2-3 binnen. Met nog 6 lange minuten op de klok zag VV Emst 2 de voorsprong slinken. V en L 2 bleef druk zetten maar VV Emst 2 bleef voetballen en in 86e minuut kwam de bal bij Rolf Boeve op het middenveld die een perfecte voorzet gaf op John Berkhoff die vrij voor de goal stond en de bal a la Pelle binnenkopte, 2-4 in het voordeel van VV Emst 2. Met nog 5 minuten blessuretijd vond de scheidsrechter het welletjes en konden de 3 punten mee naar Emst.

Zwaar bevochten tegen een goed spelende tegenstander.

Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterstop, uit naar Robr et Velocitas 3.

Opstelling:
Oscar Jonker, Gerwin Tellegen (aanv) (75e min Rik Brummel), Patrick Langevoort, Martin Langevoort, Robbert Jan Goedhart, Sjoerd vd Esschert (45e min Delano Bruggink), Alex vd Esschert, Rik van Mourick, Rik Brummel (45e min Rolf Boeve), Gerwin Bomhof, Wesley Pannekoek (45e min John Berkhoff)

Geblesseerd/Afwezig:
Roy Wagenvoort, Kevin vd Haar, Herman Eijkelboom, Thijs Post