VV Emst 3 wint in matige wedstrijd met grote cijfers van Klarenbeek 5

Klarenbeek 5 (zon)

Mannen zondag, 3, 7e klasse 15

1 december 2013 10:00

Vandaag mocht Emst 3 aantreden tegen de hekkensluiter van de competitie, Klarenbeek 5 uit Klarenbeek. We misten vandaag in totaal 3 spelers. Gerdo Boeve, Freddy Pothof wegens blessures, en Gerrit van Zuuk wegens andere verplichtingen. We hadden wederom ook weer de beschikking over Rick Mulder, dit maal als veldspeler.

Om 10.00 werd er op Sportpark de Pauw afgetrapt voor het begin van de wedstrijd. De eerste vijf minuten waren voor beide kanten even om in het spel te komen, of eigen voor Emst om in het spel te komen. Emst nam het initiatief en moest wat eigenlijk binnen een aantal minuten  al bleek vandaag het spel gaan maken. Na een aantal kleine kansen voor Emst was het in de 15e minuut raak door Edwin Eenkhoorn, de bal verdween via paal en keeper in het doel. Na 20 minuten stond de 0-2 al op het bord, door geklungel binnen de 16 meter van Klarenbeek, was het Marty Mulder die alert bleef en eindelijk zijn eerste van het seizoen binnen kon schieten. Emst ging gelijk op zoek naar de derde goal, en kreeg serieuze kansen, maar telkens was het de keeper die er nog tussen stond. In de 30e minuut was het Hendri Bekamp die naar binnen trok, en het is probeerde van randje zestien, de bal ging laag in de hoek, en dit betekende de 0-3. Kort voor de rust was het wederom Hendri Bekamp die van randje zestien kon schieten, en het was weer raak, en zo kwam de ruststand op 0-4.

In de rust waren er drie wissels, Sander Horst voor Jordy Kuiper, Rick Mulder voor Ronald van de Velde en Lejo Kerkdijk voor Edwin Eenkhoorn. In het begin van de tweede helft ging Emst door met dezelfde gedachte als waar het de eerste helft mee geeindigd was, op zoek naar doelpunten. Het duurde echter een tijdje voor Emst weer daadwerkelijk gevaarlijk werd. In de 60e minuut was het Marty Mulder die zijn 2 doelpunt van de ochtend kon maken 0-5. Vervolgens een 2 minuten later was het Lejo die de 0-6 maakte, maar dit doelpunt werd afgevlagd wegens buitenspel. In de 65e minuut was het alsnog raak, dit keer Michael Bossenbroek met goed schot inde verre hoek, 0-6.

In de 70e minuut was het wederom Marty Mulder die zijn 3e maakte met een schot van randje zestien, 0-7 voor Emst. In de 80e minuut was het nogmaals Michael Bossenbroek die door een goede voorzet van Hendri Bekamp de bal binnen kon schieten , 0-8. Tot slot was het Klarenbeek die toch nog een eredoelpunt konden maken door een slechte terugspeelbal in de Emster verdediging. En hiermee eindige de wedstrijd in een 1-8 overwinning voor Emst 3. Het was geen superbeste wedstrijd maar de 3 punten gingen weer mee naar Emst.

Volgende week gaat Emst 3 op bezoek bij het 8e elftal van Columbia op Sportpark de Winkewijert in Apeldoorn.

Opstelling:
Michael van Essen; Jordy Kuiper(Sander Horst), Mark Dijkgraaf, Arno Riphagen, Arno Tiemens; Michael Bossenbroek, Henk Post, Marty Mulder, Ronald van de Velde(Rick Mulder);Edwin Eenkhoorn(Lejo Kerkdijk), Hendri Bekamp

Geblesseerd/Afwezig:
Freddy Pothof, Gerdo Boeve en Gerrit van Zuuk