VV Emst 3 verliest in derby tegen Epe 7

Mannen zondag, 3, 7e klasse 15

10 november 2013 10:00

Jan Dijkgraaf

Op deze regenachtinge zondagmorgen mocht VV EMST 3 om 10:00 uur aantreden tegen Epe 7 voor de eerste derby wedstrijd van dit seizoen. Vandaag voor de tweede keer dit seizoen Rick Mulder op doel, en Gerrit van Zuuk die weer terug is van een blessure.

VV EMST 3 startte de wedstrijd goed door gelijk iniatief te nemen. In de eerste 10 minuten waren er een aantal kleine kansen voor Emst via Edwin Eenkhoorn, maar de scherpte ontbrak nog. Na een klein kwartier kwam Epe er gevaarlijk uit, en door het niet ingrijpen van de verdediging, mocht er een speler vanaf randje zestien de bal in het doel schieten, 0-1 voor Epe. Op dat moment een onverdiend doelpunt, aangezien Emst in het eerste kwartier veel beter was. Emst ging direct op zoek naar de gelijkmaker, en zo waren er meteen twee goed uitgespeelde kansen voor Edwin, maar stonden helaas de lat en de paal in de weg. Na een kleine 25 minuten was het dan toch raak. Het is Michael van Essen die Marty Mulder wegstuurd, en de bal keurig voor het doel brengt op de vrijgelopen Edwin Eenkhoorn, de verdiende gelijkmaker.

Vervolgens kreeg Emst gelijk weer een aantal kansjes op de voorsprong maar de keeper stond in de weg. Kort voorrust is het helaas Epe, die weer van net buiten de zestien aan mag leggen voor een schot en wederom is het raak, een 1-2 voor voorsprong voor Epe, en wederom onverdiend.

Bij een 1-2 rust 3 wissels aan Emsterzijde. Jordy Kuiper voor Arno Tiemens, Freddie Pothof voor Sander Horst en Hendri Bekamp voor Mark Dijkgraaf.

De tweede helft was ten opzichte van de eerste helft weinig te beleven. Na ruim een uur spelen was er bij veel spelers aan Emster kant frustratie in verband met de achterstand, en was het Gerrit van Zuuk die buiten de lijnen een speler van Epe om ver gooide, de scheidsrechter gaf Gerrit de gele kaart, en Gerrit kon voor 10 minuten naar de bank.

Emst ging vervolgens door met zoeken van gaten in de Eper verdediging, maar kwamen er vrijwel niet door. Na 70 minuten gespeeld te hebben was het Edwin Eenkhoorn die niet meer verder kon. Mark Dijkgraaf kwam er nog even in voor de laatste 20 minuten.  Helaas was het na 75 minuten  Freddie Pothof die niet verder kon spelen, hij bleef steken in het slechte grasveld, en kon vervolgens voor onderzoek naar het ziekenhuis. Na onderzoek in het ziekenhuis bleek Freddie zijn achillespees te hebben gescheurd. Kort na het incident van Freddie was het Michael van Essen die eveneens de strijd moest staken, en naar de bank ging. Kort voor tijd was het de inmiddels ingevallen Arno Tiemens die de bal inspeelde op Jordy Kuiper en die met een prachtige actie naar de achterlijn kon doorlopen, de bal voor de goal kon gooien, waar de ingelopen Mark van der Linden de bal net achter zich kreeg, maar de keeper het toch nog vrij moeilijk kon maken door de bal in ieder geval richting goal te krijgen. Helaas kon Emst niet veel meer creëren om er nog een eventuele gelijkmaker uit te slepen.

Helaas waren het vandaag weer 0 punten voor de formatie van Gerard Tiemens en Jeroen Bouwmeester, maar dit was absoluut niet nodig geweest aangezien we over de hele wedstrijd gezien de betere waren. Op naar de thuiswedstrijd tegen Cupa.

Opstelling:
Rick Mulder; Arno Tiemens, Gerrit van Zuuk, Arno Riphagen, Sander Horst(Freddie Pothof); Mark van der Linden, Marty Mulder, Michael van Essen; Mark Dijkgraaf, Edwin Eenkhoorn, Ronald van de Velde (Hendri Bekamp).

Geblesseerd/Afwezig:

Lejo Kerkdijk, Michael Bossenbroek, Gerdo Boeve en Henk Post