VV EMST 2 boekt royale overwinning tegen Columbia 4

Mannen zondag, 2, 4e klasse 12

3 november 2013 9:30

Erwin Heijmeriks

Na een onstuimige nacht met veel wind en regen lagen de velden van ons sportpark 't Hanendarp er deze zondagmorgen goed bij. Er kon dus gewoon gevoetbald worden. Veld 1 werd gespaard voor de derby tussen VV EMST 1 en Wissel 1 dus werd er door scheidsrechter Erwin Heijmeriks om 09:30 uur met het zonnetje erbij gefloten voor de start van de wedstrijd.

VV EMST 2 was gebrand om eindelijk eens een goed resultaat neer te zetten. Vandaag een aantal andere gezichten die VV EMST 2 versterkten, Marc vd Mars en Niek Vijge vanuit Emst 1, Rick van Mourik vanuit Emst A1 en Gerwin Bomhof en Rik Brummel vanaf de reservelijst.
Vanaf de eerst minuut nam VV EMST 2 brutaal het initiatief maar werd ook snel duidelijk dat er bij Columbia 4 voetbal in de ploeg zat. In de 4e minuut was de eerste kans van de wedstrijd voor Columbia 4. Onze verdediging verdedigd verkeerd uit en Columbia krijgt een vrije schietkans die goed met de voetb door onze keeper Oscar Jonker gered wordt. De corner die hierop volgde werd naastgekopt door 1 van de 2 helemaal vrijstaande aanvallers van Columbia. VV EMST 2 was gewaarschuwd. Niet veel later zette Rick van Mourik zelf een aanval op die hij vervolgens terugkreeg maar net niet bij onze spits Marc vd Mars kon krijgen. Het is nog even aftasten aan beide kanten en vooral achterin bij beide teams is het onrustig. In de 14e minuut is het dan raak voor VV EMST 2. Een goede pass van Thijs Post op Marc vd Mars die perfect Gerwin Bomhof vrijspeeld die koelbloedig de 1-0 op het scorebord wist te brengen. Columbia krijgt ook kansen maar weet deze niet te verzilveren. VV EMST 2 doet dit wel en in de 19e minuut weer een mooie aanval opgezet door Thijs Post die nu Gerwin Bomhof inspeeld die vervolgens de bal goed aflegd op Marc vd Mars die de 2-0 verzorgt. VV EMST 2 krijgt vleugels maar Columbia blijft geeft niet op. Ook blijven ze voetballen maar komen niet verder dan een aantal schoten op doel waar Oscar Jonker met een aantal goede reddingen zijn doel schoon houdt. In de 24e minuut is het dan al weer raak. Een perfecte pass van A-junior Rick van Mourik op Gerwin Bomhof die op randje van buitenspel alleen richting de keeper vertrekt en deze netjes weet uit te spelen en de bal in het lege doel kan schieten, 3-0.
Het spel speelt zich hierna veel op het middenveld af en in de 28e minuut krijgt VV EMST 2 een vrije trap om zo'n 25 meter van het doel. Gerwin Bomhof achter de bal en schiet deze op de lat. De snelle Rick van Mourik is er als de kippen bij om de bal alsnog binnen te tikken, 4-0.
Rick van Mourik speelde erg sterk en had niet veel later de kans om de 5-0 te maken maar schoot net naast. Deed Columbia dan niets, nee zij hadden best veel balbezit tot aan de 16 meter maar het vervolg daarna was er zelden. Wel een bal op de lat in de 32e minuut waar VV EMST 2 goed wegkwam. In de 39e minuut gooide Marc vd Mars de wedstrijd op slot door de 5-0 te maken door de te ver voor zijn doel staande keeper van Columbia met een perfecte stift te passeren. Dit was tevens de ruststand en voor VV EMST 2 begrippen een grote luxe.

Na de rust 2 wissels aan de kant van VV EMST 2. Rik Brummel kwam in het veld voor Sjoerd vd Esschert en Delano Bruggink verving Thijs Post. In de eerste minuten van de 2e helft kwam VV EMST 2 onder druk van Columbia te staan maar dit leverde geen doelpunten op. Onze verdediging en middenveld lieten dit niet toe. Het leek wel of VV EMST 2 dacht er al te zijn en het spel leek niet meer op het spel van de 1e helft. Toch bleef EMST 2 kansen houden en in de 51e minuut gaf Gerwin Bomhof een voorzet van de zijkant op de geheel voor de keeper vrijstaande Niek Vijge. Niek kon de bal binnenschieten maar legde deze netjes breed op Marc vd Mars die voor open doel de 6-0 maakte. Hierna kwam Martin Langevoort in het veld voor Patrick Langevoort. VV EMST 2 bleef aanvallen maar de grensrechter van Columbia vlagde scherp waardoor een aantal aanvallen van EMST 2 afgefloten werden. Het laatste kwartier mochten de uitblinkende Gerwin Bomhof en Alex vd Esschert naar de kant en mochten Thijs Post en Sjoerd vd Esschert de 90 minuten volmaken. In de 78e min scoorde Marc vd Mars de 7-0 maar deze werd afgekeurd op aangeven van de grensrechter van Columbia. Vlak voor tijd, in de 83e minuut maakte Martin Langevoort hands in onze 16 meter en de goed fluiten scheidsrechter Erwin Heijmeriks legde de bal op de stip. Helaas kon Oscar Jonker deze bal niet pakken en maakte Columbia de 6-1. Dit doelpunt was louter voor de statistieken.

Eindelijk 3 verdiende punten voor de mannen van Marcel Nieuwenhuis.

Via deze weg ook even een bedankje voor de gastspelers vandaag.

Volgende week kijken of deze lijn doorgezet kan worden uit tegen Apeldoornse Boys 3.

Opstelling:
Oscar Jonker, Gerwin Tellegen (aanv), Patrick Langevoort (56e min Martin Langevoort), Alex vd Esschert (79e min Sjoerd vd Esschert), Sjoerd vd Esschert (45e min Rik Brummel), Niek Vijge, Roy Wagenvoort, Rick van Mourik, Thijs Post (45e min Delano Bruggink), Gerwin Bomhof (79e min Thijs Post), Marc vd Mars.

Geblesseerd/Afwezig:
John Berkhoff, Rolf Boeve, Kevin vd Haar en Herman Eijkelboom