VV Emst 3 verliest in laatste minuut

Beatrix 3 (zon)

Mannen zondag, 3, 7e klasse 15

3 november 2013 10:00

Op deze herfstachtinge zondagmorgen mocht VV EMST 3 om 10:00 uur aantreden tegen Beatrix 3 uit Hoenderloo. De bank was vandaag minder bezet dan de afgelopen weken, door diverse blessures.

VV EMST 3 startte de wedstrijd goed door gelijk iniatief te nemen. In de 5e minuut was het direct al raak. 1-0 door een prachtig afstandsschot van Mark Dijkgraaf. Vervolgens ging Emst door met waar met mee begonnen was maar een inzet van Edwin Eenkhoorn werd gekeerd door de keeper. Emst zakte terug en ging op de counter spelen. De druk werd al gauw groter, en Beatrix kreeg zo nu en dan goede kansen op de gelijkmaker, maar telkens stond Michael van Essen op de juiste plek op de bal te keren. Helaas was het kort voor de rust slecht verdedigen van de Emster verdediging waardoor een speler van Beatrix vrij door kon lopen, en kon Michael de bal niet meer keren, 1-1. Kort voor rust een wissel aan Emsterzijde, Jordy Kuiper gaat eruit, en Arno Riphagen komt erin.

Bij een 1-1 rust 1 wissel aan Emsterzijde. Edwin Eenkhoorn gaat geblesseerd eruit en Ronald van de Velde komt erin.

Bij de start van de 2e helft  werd de druk door Beatrix gelijk weer opgevoerd, maar kon Beatrix niet echt kansen creeeren. Zo nu en dan kwam Emst er goed uit door een aanval van Michael Bossenbroek en Leo Kerkdijk. Maar kon de bal helaas niet worden binnengeschoten. In de 60e minuut was het Leo Kerkdijk die geblesseerd het veld moest verlaten, voor hem kwam Jordy Kuiper weer binnen het veld. Kort na de wissel kreeg Beatrix een grote kans in de 16 meter van Emst, maar het was Arno Tiemens die de bal kon keren, al was het dan met twee handen, een goede redding van onze tweede keeper. En had Emst het geluk dat de scheidsrechter de bal niet op de stip legde. Vervolgens was er weer een wissel aan Emsterzijde, het was Michael Bossenbroek die eruit ging, en Edwin Eenkhoorn die de laatste 20 minuten nog vol maakte. Er kwam gelijk een goede kans op de 1-2 door een goede pass door het midden van Edwin Eenkhoorn op de vrijgelopen Jordy Kuiper, maar helaas een makkelijk schot voor de keeper. Emst was tevreden met een gelijkspel en zette de laatste minuten alles op alles om het gelijkspel vast te houden. Helaas was er in de 90e minuut nog een speler van Beatrix die het van randje zestien probeerde met een schot, die in de kruising belandde, 2-1 voor Beatrix.

Ondanks de 0 punten, was het voor Emst 3 toch een positieve wedstrijd, en nu kunnen we ons op gaan maken op de streekderby volgende week in Emst tegen Epe 7.

Opstelling:
Michael van Essen; Arno Tiemens, Leo Kerkdijk, Jordy Kuiper(Arno Riphagen), Freddie Pothof; Sander Horst, Mark Dijkgraaf, Marty Mulder; Michael Bossenbroek, Edwin Eenkhoorn(Ronald van de Velde), Hendri Bekamp.

Geblesseerd/Afwezig:

Gerrit van Zuuk, Gerdo Boeve en Henk Post