VV Emst 3 verliest ruim door een off-day

Mannen zondag, 3, 7e klasse 15

27 oktober 2013 10:00

Dhr Erwin Heijmeriks

Vandaag konden we dan eindelijk de wei weer in, al was dat eindelijk niet helemaal het juiste woord. Emst 3 begon slecht aan de wedstrijd. Er werd veel balverlies geleden waardoor Twello gelijk een goede kans kreeg. Na tien minuten gespeeld te hebben werd de laatste man van Twello enorm vrij gelaten, hij kon zo door naar de goal, doordat van Emster kant niet werd ingegrepen, en zo kon de speler van Twello van ruim 25 meter de bal binnenschieten.

Vervolgens koppies omhoog, en voetballen, zorgen voor het eerste doelpunt aan de kant van Emst. Emst kreeg een beste kans op de 1-1 maar deze werd gemist door Marty. Vervolgens aan de andere kant, kreeg Twello een corner, en wederom was het de laatste man die helemaal vrijgelaten werd, en dus makkelijk binnen kon koppen.

Emst ging nu echt op zoek naar een doelpunt, en kreeg weer een enorme kans welke werd gemist door Edwin. Een aantal minuten later was het Michael Bossenbroek met een prachtige voorzet, waardoor Edwin kon binnenschieten, eindelijk 1-2.

Kort voor de rust kreeg Emst een enorme kans op de gelijkmaker, een goede lange bal van achteruit kwam uit bij Edwin, die vrij door kon lopen naar het doel, het was echter Jordy, die door goed meelopen de bal aangespeeld kreeg en in het doel schoot, maar helaas werd het doelpunt afgekeurd wegens buitenspel. In de counter kreeg Twello nog een goede kans, maar de bal werd door de arm van Arno Tiemens gekeerd, strafschop, en deze werd goed binnengeschoten.

Na de rust werd het spel van Emst helaas niet veel beter, binnen een kleine 10 minuten stond de 1-4 op het scorebord werd door geklungel in de achterhoede bij Emst.

Emst was er niet meer bij, en zo kon Twello de volgende aanval al weer opzetten, het schot werd gekeerd door Michael van Essen, die in de tweede helft nog een aantal belangrijke reddingen verrichte, anders hadden de dubbele cijfers niet misstaan. Helaas werd er halverwege de tweede helft nog twee keer gescoord. De eindstand kwam hierdoor op 1-6. Emst 3 had een duidelijke offday vandaag. We kunnen nu ons voor gaan bereiden op de uitwedstrijd van volgende week tegen Beatrix in Hoenderloo.

Opstelling: Michael van Essen; Jordy Kuiper, Gerrit van Zuuk(Hendri Bekamp), Arno Riphagen, Arno Tiemens(Sander Horst); Henk Post, Lejo Kerkdijk(Freddie Pothof), Ronald van de Velde; Michael Bossenbroek, Edwin Eenkhoorn, Marty Mulder(Mark Dijkgraaf)

Afwezig: Gerdo Boeve