VV EMST 2 maakt het koploper Heerde 2 erg lastig

27 oktober 2013 11:00

Kalayci, K.

Verslag:

Op deze herfstachtinge zondagmorgen mocht VV EMST 2 om 11:00 uur aantreden tegen koploper Heerde 2. De mannen van trainer Marcel Nieuwenhuis mochten vanmorgen 2 nieuwe, oude gezichten, in de kleedkamer begroeten. Martin Langevoort was na 1,5 jaar blessureleed weer bij de groep en begin de week werd de overschrijving van Roy Wagenvoort terug naar de VV EMST afgerond. Tevens was Niek Vijge na een paar weken geblesseerd te zijn weer bij de groep.

Omdat het mooie nieuwe kunstgrasveld van Heerde vol met bladeren lag moesten mij aantreden op het 2e veld. VV EMST 2 startte de wedstrijd nog wat onwennig en Heerde 2 nam direct het initiatief. In de 7e minuut was het direct al raak. 1-0 voor Heerde door een goed ingeschoten vrije trap die over de muur van de VV EMST in het doel verdween. In tegenstelling tot voorgaande wedstrijd bleven de koppies bij Emst omhoog en bleef Emst hard werken. Een aantal fouten achterin werden niet afgestraft door Heerde en Emst kwam beter aan het voetballen. In de 22e minuut werd Emsterspits Youri Zweekhorst diep gestuurd en een verdediger van Heerde moest aan de noodrem trekken. Iedereen wachtte de kleur van de kaart van de scheidsrechter af maar deze was mild door geel te trekken. De vrije trap die hierop volgde werd goed ingeschoten door Rolf Boeve maar de keeper van Heerde wist zijn vingertoppen er tegenaan te krijgen. Met 11 tegen 10 werd Emst sterker en er kwamen kansen. In de 26e minuut stuurde Thijs Post met een mooie pass Youri diep en deze gaf de bal op maat voor op de vrijstaande en goed meegelopen John Berkhoff die koel de 1-1 binnentikte. Ook Heerde blijft voetballen en je ziet dat ploeg veel routine heeft en niet voor niets bovenaan staan. Toch kon Emst de kansen keren. In de 36e minuut trap een speler van Heerde de bal weg met als gevolg wederom een gele kaart en 10 minuten tijdstraf. Sjoerd vd Esschert wilde de scheidsrechter nog op andere gedachten brengen en gaf aan dat deze kaart niet nodig was. Helaas begreep scheidsrechter Kalayci hem niet en stuurde ook hem met geel naar de kant. 10 tegen 10 gingen we verder. Heerde kreeg aardige kansen maar ook Emst bleef voetballen. Net voor rust geeft Thijs Post de bal diep op Delano Bruggink die helaas met zijn voorzet net niet de vrijstaande Youri Zweekhorst weet te bereiken.

Bij een 1-1 rust 2 wissels aan Emsterzijde. Gerwin Tellegen gaat geblesseerd eruit en Niek Vijge komt erin. Ook grensrechter Gerrit van Westerveld stopt met vlaggen om zo naar Klarenbeek te gaan om de geblesseerde Emst 1 grensrechter Robbert Timmer te vervangen.
Leider Herwin Rozendal vlagt de 2e helft.

Bij de start van de 2e helft begon het zwaar te regenen en waaien. Goed voetbal werd moeilijk. Toch ging Heerde het beter af dan Emst en in de 47e minuut werd het 2-1 door een schot van afstand die achter onze keeper Oscar Jonker verdween. Toch hield Emst geloof in een goede uitslag. Kansen van John Berkhoff op de lat en een aantal schoten voorlangs van Youri Zweekhorst leide niet tot doelpunten. Ook Heerde kreeg kansen om de wedstrijd op slot te gooien maar verzuimde de kansen af te maken. Goede reddingen van Oscar Zweekhorst, ballen voorlangs en een bal op de kruising gingen er niet in. Tot aan de 70e minuut was het spannend waar Emst loerde naar de 2-2. Helaas voor Emst kwam een schot van afstand  in de 71e minuut op de rug van een verdediger van Emst en veranderd van richting vervolgens in het doel. Een gelukkige 3-1 voorsprong voor Heerde. Hierna kwam Martin Langevoort in het veld bij Emst voor Thijs Post. Emst probeerde het nog wel maar Heerde speelde de wedstrijd goed uit. In de laatste minuten van de wedstrijd kreeg Heerde nog een gele kaart maar Emst 2 was niet meer bij machte aan te zetten.

Voor Emst 2 ondanks het verlies een positieve ochtend waar ze het koploper Heerde lang moeilijk hebben weten te maken. Volgende week deze lijn doorzetten in de thuiswedstrijd tegen Columbia 4.

Opstelling:
Oscar Jonker, Patrick Langevoort, Thijs Post (70e min Martin Langevoort), Alex vd Esschert, Rolf Boeve, Sjoerd vd Esschert, Gerwin Tellegen (aanv) (45e min Niek Vijge), Youri Zweekhorst, Delano Bruggink, Roy Wagenvoort, John Berkhoff

Geblesseerd/Afwezig:
Kevin vd Haar en Herman Eijkelboom