VV Emst 3 verzuimd het af te maken, maar neemt toch punt mee naar Emst

Voorwaarts 13 (zon)

Mannen zondag, 3, 7e klasse 15

24 november 2013 9:30

Vandaag mocht Emst 3 aantreden tegen de nummer 2 van de competitie, Voorwaarts 13 uit Twello. We misten vandaag in totaal 4 spelers. Gerdo Boeve, Freddy Pothof en Henk Post wegens blessures. Michael van Essen stond wegens blessures bij het 2e daar op doel, en zo hadden wij de beschikking over Rick Mulder.

Om 09.30 uur floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. Voorwaarts nam in het begin het initiatief, ze lieten de bal rond gaan, maar het kwam nog niet tot echt grote kansen. Tot in de 15e minuut Marty Mulder de bal door de lucht aangespeeld krijgt, maar de bal direct op doel schiet, helaas over.  Een kleine 5 minuten later wederom een grote kans voor Emst, Edwin Eenkhoorn die de bal rakelings overschiet. Vervolgens is het een vrij rustige wedstrijd waarbij de bal over en weer gaat, Emst staat goed te verdedigen waardoor Voorwaarts vrij weinig kansen kan creeeren. In de 35e minuut krijgt de spits van Voorwaarts de bal aangespeeld, die vervolgens goed wegdraaid, en zo door kan naar het doel, het is echter Mark Dijkgraaf die de spits naar de grond trekt. De scheidsrechter trekt een gele kaart en zo moet Emst de laatste 10 minuten van de eerste helft door met 10 man. Een kleine 5 minuten later wordt er te laat ingegrepen en kan de bal van randje zestien worden binnengeschoten door een speler van Voorwaarts, 1-0.

Na de rust ging Emst echter op zoek naar de gelijkmaker. In het begin van de tweede helft bleef het echter bij over en weer kleine kansjes aan beide kansen. Tot in de 60e minuut Edwin Eenkhoorn de bal knap meeneemt, de bal op doel schoot, maar de keeper stond in de weg. Zo had Emst wederom de pech dat de bal er niet in wou. In de 70e minuut is het opnieuw Edwin Eenkhoorn die weggestuurd wordt, nu is het wel raak, hij schiet de bal knap binnen, de op dat moment verdiende gelijkmaker.  In plaats van 90 minuten, duurde de wedstrijd dit keer 100 minuten. De scheidsrechter liet wel enorm lang doorgaan, maar het bleef ondanks de langere speeltijd bij een resultaat van 1-1, en zo kon Emst toch tevreden terugkijken, door een punt mee te nemen naar Emst.

Volgende week gaat Emst 3 op bezoek bij het 5e elftal van SC Klarenbeek op Sportpark de Pauw in Klarenbeek.

Opstelling:
Rick Mulder; Jordy Kuiper, Mark Dijkgraaf(Gerrit van Zuuk), Arno Riphagen, Sander Horst; Arno Tiemens(Hendri Bekamp), Marty Mulder, Lejo Kerkdijk, Ronald van de Velde; Edwin Eenkhoorn, Michael Bossenbroek

Geblesseerd/Afwezig:
Henk Post, Michael van Essen(2e),Freddy Pothof en Gerdo Boeve