VV Emst 3 wint door goede eerste helft en sterk slot

Robur et Velocitas 5 (zon)

Mannen zondag, 3, 7e klasse 15

6 oktober 2013 10:00

Vandaag werden er voor de wedstrijd weer de jaarlijkse elftalfoto’s en individuele foto’s gemaakt. De wedstrijd van vandaag werd ging tussen de nummer 4 Emst en de nummer 11 Robur. Emst begon slap en dit leidde gelijk tot een beste kans voor de spits van Robur, maar Michael van Essen redde knap. Na een kleine 10 minuten gespeeld te hebben kreeg Emst de eerste goede kans, en het was meteen raak. Een goede voorzet werd binnen geschoten door Michael Bossenbroek. Vervolgens was dit een sterke periode in de eerste helft, in een duel bleef een speler van Robur geblesseerd liggen, wat niet door Emst werd opgemerkt, en een voorzet vanaf rechts werd binnengeschoten door Gerdo. Een kleine twee minuten later wordt de bal slecht weggewerkt binnen de zestien van Emst, waar door de spits van Robur de 2-1 binnen kan tikken. Kort na de 2-1, werd het al weer 3-1 door een goede aanval van de linkerkant, Edwin kon eenvoudig binnen koppen. Vervolgens ging Emst vol door, om de wedstrijd al vroeg te kunnen beslissen, maar weer was het de verdediging van Emst die de bal niet weg kreeg, waardoor de spits wederom hard binnen kon schieten, 3-2. Emst liet zich niet kennen, en ging gewoon door met waar ze goed in was, Edwin werd goed aangespeeld, en rondde keurig af. Er was weer een marge van 2 doelpunten. Vijf minuten voor de theepauze werd Gerdo gewisseld voor Henk. Henk liet zich gelijk van zijn goede kant zien en bracht met een goede pass de bal voor de goal van Robur, de bal kon slecht worden weg gewerkt, en even leek het een eigen doelpunt door een verdediger van Robur, maar het was Lejo die het laatste tikje aan de bal gaf, 5-2!!

Na de rust waren er een aantal wissels toegepast en hadden we afgesproken de wedstrijd rustig uit te spelen. Helaas was het gelijk binnen vijf minuten Robur dat een kans wist te benutten door een verdedigingsfout van Emst, 5-3. Vervolgens nam begon Robur er weer in te geloven, en waren het de Apeldoorners die de beste kansen kregen. Na bijna een uur spelen was het de ingevallen Rick die de bal tegen eigen hand aanschoot binnen de zestien meter. Even werd er gedacht aan een indirecte vrije trap, maar de scheidsrechter legde de bal op de stip. De strafschop werd niet sterk binnen geschoten, waar door Michael van Essen de bal nog bijna kon keren, maar helaas 5-4. Nu was Emst even helemaal van slag. En een kleine vijf minuten later werd er ook nog is de 5-5 binnengetikt door een goede aanval van Robur. Even leek Robur met de drie punten weg te gaan lopen uit ’t Hanendorp, maar Emst liet zich niet gek maken en ging vervolgens op zoek naar een doelpunt. Het was vervolgens Edwin die door een goede aanval van Emster kant de 6-5 kon maken. De voorsprong was eindelijk weer in het voordeel van Emst. Met nog een kwartier te spelen was het Hendri die werd weggestuurd door Jordy, Hendri wist de bal feilloos binnen te schieten, 7-5!! Emst kreeg vervolgens nog een opgelegde kans, Edwin kopte de bal vanuit moeilijk hoek, via de lat binnen, maar de scheidsrechter vond het geen doelpunt. De bal werd vervolgens slecht weggewerkt, waardoor Mark van der Linden de bal weer voor kon geven, de bal kwam uit bij Lejo, die het overzicht had, en de bal naar de vrijstaande Edwin gaf, maar hij raakte de bal niet goed, vervolgens was het Jordy die de bal alsnog binnen kon schieten. Kort daarna werd er afgefloten en waren de drie punten weer binnen. Volgende week gaan we op bezoek bij het 13e elftal van Voorwaarts Twello.

Opstelling: Michael van Essen; Jordy Kuiper, Gerrit van Zuuk, Arno Riphagen(Rick  Mulder), Arno Tiemens(Freddie Pothof); Mark van der Linden(Hendri Bekamp), Lejo Kerkdijk, Marty Mulder; Michael Bossenbroek, Gerdo Boeve(Henk Post), Edwin Eenkhoorn.

Afwezig: Ronald van der Velde, Mark Dijkgraaf, Sander Horst