VV EMST 2 verliest van goed voetballend Albatross 3

22 september 2013 9:30

IJdens, R.

Verslag:

Vandaag de eerste wedstrijd van deze competitie uit naar Albatross 3. Met 14 spelers reisden we af naar Apeldoorn waar Emst 2 om 09:30 uur mocht af trappen.
Al snel werd duidelijk dat Albatross een geslepen voetballende ploeg had waarin de nodige eerste elftalervaring vanuit het verleden liep. Emst had dan ook moeite om in balbezit te komen en wanneer het balbezit er was de bal in de ploeg te houden. Op een aantal afstandschoten na gebeurde er de eerste minuten van de wedstrijd weinig. In de 14e minuut veranderde dit. De spits van Albatross kapte en draaide en speelde zich vrij en schoot de 1-0 knap binnen.
Emst 2 bleef slordig in balbezit en liep veelal achteruit. Een aantal keren werden de spitsen Jeroen van Essen en Thijs Post wel gezocht maar er kon dan geen vervolg gegeven worden aan de aanval omdat er geen aansluiting naar voren was. Daar in tegen kreeg Albatross 3 een aantal goede kansen om de score verder uit te bouwen. Dit deden zij in de 27e minuut nadat een vrije trap in eerste instantie nog werd gekeerd maar hierna in de voeten van een Albatross speler kwam die zich niet bedacht en de bal goed binnenschoot, 2-0. Emst 2 had tegen Albatross weinig in te brengen en probeerde via de counter iets terug te doen. Dit lukte tot aan de rust niet. Met een 2-0 achterstand werd de thee opgezocht.

Na de rust eigenlijk hetzelfde beeld. De aanvallen die Emst 2 probeerde op te zetten werden nu ook nog eens afgevlagd door een scherp vlaggende grensrechter van Albatross. Na een kwartier in de 2e helft kreeg Emst 2 meer grip op de wedstrijd en dit was eigenlijk de beloning van hard blijven werken en er in blijven geloven. In de 62e minuut bleef Delano Bruggink goed doorjagen op de keeper die met de bal aan de voet uit zijn doel was. De keeper raakte in paniek en speelde de bal zo bij Niek Vijge in de voeten die vanaf minimaal 20 meter de bal feilloos met een boog in het doel wist te werken, 1-2. Lang genieten van deze voorsprong kon Emst niet want nog geen minuut later had Albatross haar antwoord al weer klaar. Onze verdediging en keeper verdedigde slecht en de 3-1 lag in het doel. Toch bleven de mannen van trainer Marcel Nieuwenhuis geloven in een goed resultaat. In de 70e minuut werd er een schandalige overtreding met 2 benen vanachteren op Jeroen van Essen gemaakt. De scheidsrechter gaf geel voor de speler van Albatross waar een andere kleur beter op z'n plaats was geweest. Met 11 tegen 10 probeerde Emst direct druk te zetten. Helaas lukte dit maar 2 minuten want bij een lichte overtreding van Emst gaf de overigens goede leidende scheidsrechter geel aan Gerwin Tellegen met na de wedstrijd de uitleg dat het eigenlijk geen gele kaart was maar hij de wedstrijd rustig wilden houden.  ???. 10 tegen 10 dus even.
Emst kreeg steeds meer grip op de wedstrijd en had zeker een conditioneel overwicht. De wedstrijd kantelde in het voordeel van Emst en er kwamen kansen die naast of gestopt door de keeper werden. Na een perfecte cornerbal van Bas Tiemens kopte John Berkhoff helaas op de lat. Nadat beide gele spelers gelijktijdig het veld weer in mochten mocht in de 84 minuut weer een Albtross speler het veld verlaten omdat hij nogal hevig protesteerde tegen de scheidsrechter. Net voor tijd was er een goede aanval van Emst waarbij de lat, paal en keeper geraakt werd maar helaas niet gescoord kon worden. In de 89e minuut kwam Emst terug in de wedstrijd doordat Gerwin Tellegen een bal in de scrimmage binnen te tikken. Helaas was voor Emst de tijd te kort om op zoek te gaan naar de gelijkmaker en eindigde de wedstrijd in over de gehele wedstrijden gekeken verdiende overwinning met 3-2 voor Albatross.

Toch hebben de mannen van Marcel Nieuwenhuis laten zien dat je met inzet en geloof ver kunt komen tegen een beter spelende tegenstander. Op naar volgend weekend thuis tegen ZVV'56 2.

Opstelling:
Oscar Jonker, Patrick Langevoort, Alex vd Esschert, Robbert Jan Goedhart, Rolf Boeve (45e min Sjoerd vd Esschert), Gerwin Tellegen, Niek Vijge (45e min Bas Tiemens), Raymond de Gunst (45e min John Berkhof), Delano Bruggink, Jeroen van Essen, Thijs Post (aanv) (60e min Thijs Post).

Geblesseerd/Afwezig:
Martin Langevoort, Kevin vd Haar en Herman Eijkelboom