VV EMST 2 wint 2e bekerwedstrijd van Overwetering 5

Mannen, 2, Groep 1 05

8 september 2013 9:30

Verslag:
De regen kwam vanmorgen met bakken uit de lucht. Even leek het al diep in de herfst.
Vandaag stond de 2e bekerwedstrijd voor VV EMST 2 op het programma en wel uit naar Overwetering 5. Dit betekende richting Heerde en dan met het pontje de IJssel over.

Iets later dan gepland werd de wedstrijd om 09:40 uur afgetrapt. VV EMST begon direct met het spelen op balbezit. De hevige regen zorgde ervoor de vooral de passing aan beide zijden erg slecht was in het begin van de wedstrijd.
Toch had VV EMST 2 het meeste balbezit en bij de eerste aanval was het direct raak. John Berkhoff kreeg de bal uit de kluts en wist al na 5 minuten de bal binnen te schieten. 0-1.
2 minuten later had John Berkhoff de kans om de 0-2 binnen te schieten maar tijdens zijn aktie trof hij een verdediger van Overwetering op zijn pad,

Overwetering kreeg meer grip op de wedstrijd en bood de VV EMST 2 meer weerstand. Toch blijft de VV EMST 2 het spel maken en daar heeft het nog wel moeite mee.
In de 28e minuut gaat VV EMST 2 spits Jeroen van Essen alleen op de keeper af maar weet de bal helaas niet binnen te schieten. 2 minuten laten, in de 30e minuut dezelfde situatie. Jeroen van Essen weer alleen op de keeper af. Alex van de Esschert loopt goed mee en blijft achter de bal. Jeroen van Essen houdt het overzicht en speelt de bal perfect naar Sjoerd van de Esschert die de bal in het lege doel kan binnenschieten, 0-2.

Net voor rust weer keeper Oscar Jonker eerst nog een goede aanval van Overwetering over te tikken maar net als vorige week komt op slag van rust Overwetering terug op 1-2. Een mooie aanval waarbij van de zijlijn niet te zien was of de bal volledig de doellijn was gepasseert. Gelukkig stond de erg goed fluiten clubscheidsrechter van Overwetering op de doellijn en was er van overtuigd dat het een doelpunt was. De 1-2 was tevens de ruststand.

Na de rust nog steeds veel regen wat het voetballen aan beide kanten geen goed deed.
Wederom had de VV EMST 2 veel balbezit maar ook Overwetering wist de bal langer dan de eerste helft in de ploeg te houden. Het spel speelde zich vooral af op het middenveld waar er voor de toeschouwers maar weinig kansen te zien waren. Hard werken, een goed keepende Emst 2 keeper Oscar Jonker en afstandschoten van beide teams die ver naast of over gingen.

VV EMST 2 liet zich terugdringen en hoopte op een snelle counter. Vaak buitenspel staan zorgde ervoor dat deze er niet kwam.

Inmiddels werd het droog en 2 minuten voor tijd maakte verdediger Patrick Langevoort hands in het eigen strapschopgebied met als gevolg een penalty voor Overwetering.
Gelukkig voor de VV EMST 2 was Oscar Jonker in vorm en wist de penalty, geschoten door de midden, te keren. De laatste minuten blessuretijd verstreek en de VV EMST 2 kon de rug recht houden. Een mooie overwinning !!

Komende vrijdagavond om 19:00 uur de uitgestelde bekerwedstrijd nav het Emsterfeest thuis tegen SV Zwolle 2.

Opstelling:
Oscar Jonker, Marco Koetsier, Patrick Langevoort, Rolf Boeve (45e min Erwin Heijmeriks), Alex vd Esschert, Sjoerd vd Esschert (45e min Michael Bossenbroek), Thijs Post (aanv), Gerwin Tellegen, Delano Bruggink, Jeroen van Essen (80e min Sjoerd vd Esschert), John Berkhoff (45e min Edwin Eenkhoorn)

Niet ingevallen:
Geen