VV EMST 2 verliest 1e bekerwedstrijd nipt van Heeten 3

Mannen, 2, Groep 1 05

1 september 2013 10:00

Verslag:
Voor 4e klasser VV EMST 2 is het seizoen zondagmorgen 1 september dan echt begonnen. Een uitwedstrijd bij 3e klasser Heeten 3 stond op het programma. Na ruim 45 minuten in de auto gezeten te hebben kwam de VV EMST 2 op tijd aan om om 10:00 uur af te trappen.

Ten op zichte van vorig seizoen vandaag met 3 gezichten die ook vorig seizoen in VV EMST 2 voetbalden. De rest van het team bestond uit andere spelers. Ook de trainer en begeleiding zijn dit seizoen nieuw bij de VV EMST 2.

Met 1 wisselspeler starte VV EMST 2 de wedstrijd.

Al na 5 minuten keek VV EMST 2 tegen een achterstand aan nadat de spits van Heeten 3 de bal snoeihard de kruising inschoot, onhoudbaar voor welke keeper dan ook.
Toch liet Emst 2 zich hier niet van de wijs door brengen.
Het spel golfde heen en weer en fantastisch boogbal van Marco Koetsier wist onze spits Jeroen van Essen net niet te bereiken. Dit was het sein voor EMST 2 om meer te gaan voetballen. Na 20 minuten maakte Sven Jansen een mooie actie voor het doel maar deze werd door de keeper van Heeten goed gekeerd. Na een overtreding van Sjoerd vd Esschert op de rand onze 16 meter kreeg Heeten een vrije trap die door onze keeper Oscar Jonker netjes overgetikt kon worden. Ook Heeten kreeg kansjes. In de 27e minuut een goede kopbal van Jeroen van Essen die rakelings over ging.
In de 28e minuut was het dan wel raak. Een vrije trap van Michael Bossenbroek werd panklaar op het hoofd van Edwin Eenkhoorn gelegd en deze kopte de bal snoeihard binnen, 1-1. Nog geen 2 minuten later speelde Jeroen van Essen zichzelf perfect vrij en kon hiedoor alleen op de keeper van Heeten afgaan. Koelbloedig maakte hij de 1-2.
Na deze goal zakte EMST 2 terug en kreeg Heeten meer kansen. Een goed keepende Oscar wist een aantal aanvallen te parreren maar op slag van rust werd het voetbal iets harder aan beide zijden, kreeg de scheidsrechter het zwaarder en viel toch de gelijkmaker aan de kant van Heeten.

De tweede helft startte weer met aftasten en kansen aan beiden kanten. Een vrije trap van Edwin Eenkhoorn die rakelings overvloog. Ook de conditie bleek aan beide kanten nog niet op peil te zijn want het tempo ging omlaag. In de 64e kreeg Heeten een vrije trap en deze bleek goed ingestudeerd te zijn want via 3 schijven werd de Emsterverdediging te kijk gezet met een 3-2 als gevolg. Heeten kon direct de wedstrijd op slot gooien doordat een speler 1 op 1 met onze keeper Oscar Jonker kwam te staan. Oscar bleef koelbloedig en tikte de bal naast.
In de 68e minuut konden wij als Emst ook kennismaken met de nieuwe regels die dit seizoen ingevoerd zijn. Invaller Jordy Kuiper was te laat en raakte zijn tegenstander. De scheidsrechter trok de gele kaart wat op dit moment inhoud dat de speler 10 minuten het veld moet verlaten.
Met 10 man had Emst 2 het zwaar maar na een goede voorzet had Gerwin Tellegen de gelijkmaker binnen kunnen koppen. Helaas gebeurde dit niet. De laatste momenten van de wedstrijd was Emst 2 niet meer bij machte de gelijkmaker te maken. Ook Heeten vond het goed en na iets meer dan 90 minuten floot de scheidsrechter af.

EMST 2 keerde terug naar het sportpark 't Hanendarp zonder punten maar wel met een goed gevoel over het vertoonde spel. Speciale dank gaat nog even uit naar de speler van Emst 5 en 3 spelers van Emst 3 die vandaag ons team compeet hebben gemaakt.

Volgende week de 2e bekerwedstrijd, om 09:30 uur uit bij Overwetering 5.

Opstelling:
Oscar Jonker, Marco Koetsier, Patrick Langevoort, Rolf Boeve, Sjoerd vd Esschert, Gerwin Tellegen, Thijs Post (aanv), Michael Bossenbroek, Edwin Eenkhoorn (82e min Sven Jansen), Sven Jansen (45e min Jordy Kuiper), Jeroen van Essen.

Niet ingevallen:
Geen