VV EMST 2 verliest geflatteerd laatste bekerduel van SV Zwolle 2

Mannen, 2, Groep 1 05

13 september 2013 19:00

Herwin Rozendal

Vrijdagavond 13 september speelde de laatste bekerwedstrijd van de VV EMST 2 tegen SV Zwolle. Op het programma was dit een thuiswedstrijd voor VV EMST 2 die in eerste instantie op de zondag na het Emsterfeest gespeeld zou worden. Iom de tegenstander was deze wedstrijd naar vanavond verplaatst. Door het ontbreken van een lichtinstallatie was iom besloten deze wedstrijd in Zwolle af te werken.

VV EMST miste vanavond maar liefst 5 spelers maar gelukkig kon er aangevuld worden vanuit de andere teams.

Om half 8 in de avond floot scheidsrechter Herwin Rozendal voor het begin van de wedstrijd.

Als vrij snel werd duidelijk dat SV Zwolle over een erg goed voetballende ploeg beschikste waar veel oud 1e elftalspelers speelden. Toch trok VV EMST 2 zich aan dit niveau op en kon bij vlagen ook leuk en goed combinatiespel op de mat leggen. Vooral de snelheid voorin zou het wapen van de VV EMST 2 moeten worden. De langzame verdedigers van SV Zwolle maakten af en toe foutjes en die moesten afgestraft worden. Na 10 minuten voetballen speelde Youri Zweekhorst zich goed vrij en kon alleen op het doel af. 2 verdedigers van SV Zwolle probeerde Youri af te stoppen en dit deed er 1. De scheidsrechter had de rode kaart kunnen tonen maar gaf slechts geel en dus 10 minuten naar de kant. De vrije trap die hierop volgde leverde niets op. Met 11 tegen 10 speelde VV EMST 2 zich goed in de wedstrijd.
SV Zwolle bleef combineren en VV EMST 2 moest alle zeilen bij zetten. In de 30e minuut was het dan toch raak 0-1 voor SV Zwolle. Ook voor de VV EMST waren er kansen maar de spitsen hadden het vizier nog op scherp staan. Op slag van rust was er een mooie aanval van VV EMST die goed door Michael Pannekoek werd afgemaakt, 1-1. Dit was tevens de ruststand.

Na de rust bleef de VV EMST 2 het zwaar houden tegen een erg goed voetballend Zwolle.
Wel werd ook deze helft duidelijk dat er op dit moment een compleet ander VV EMST 2 staat dan het vorige seizoen. Er werd geprobeert alles voetballend op te lossen en iedereen wil voor elkaar gaan. Uiteindelijk maakte SV Zwolle in de 60e minuut de 1-2 door een fout in de verdediging. In de 66e minuut werd het 1-3 door een prachtig afstandschot. VV EMST 2 wilde wel maar ook de conditie en nauwkeurigheid werden minder.
Vlak voor tijd viel dan ook nog de 1-4 en 1-5 voor Zwolle. Beiden doelpunten door niet meer geconcentreerd kunnen voetballen aan Emsterzijde.

Al doet de uitslag anders vermoeden kon de VV EMST 2 terugkijken op een goede wedstrijd waar ze moeten gaan proberen deze lijn in de competitie door te gaan zetten.

Verder was het erg positief dat de andere spelers uit onze selectie de VV EMST 2 aan hebben gevuld deze avond en een goed bijdrage hebben kunnen leveren.

Opstelling:
Oscar Jonker, Rolf Boeve, Patrick Langevoort (81e min Jeroen van Essen), Delano Bruggink, Alex vd Esschert, Raymond de Gunst, Niek Vijge (45 min Gerwin Tellegen), Gerwin Tellegen (35e min Michel Pannekoek) , Robbert Jan Goedhart, Jeroen van Essen (65e min Marcel Nieuwenhuis), Youri Zweekhorst.

Afwezig:
John Berkhoff, Sjoerd vd Esschert, Marco Koetsier, Thijs Post, Erwin Heijmeriks, Kevin van de Haar