Emst 1 speelt laatste wedstrijd gelijk tegen SP Deventer 1 en blijft 9 wedstrijden ongeslagen

Deventer 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse G

12 mei 2013 14:00

Landman, S.G.

Verslag VV EMST:

De laatste wedstrijd van een lang seizoen en wel uit naar Deventer om daar aan te treden tegen de plaatselijke sportclub.

Op het spel stond de ongeslagen status van VV EMST 1. Het kon de 9e wedstrijd worden waarin niet verloren werd.

Het fluitsignaal klinkt en de wedstrijd is begonnen. Maar aan Emsterkant is de wedstrijd helemaal niet begonnen want de eerste 20 minuten is Emst totaal niet aanwezig/met deze wedstrijd bezig.
Er lukt niets, er gebeurt niets. Gevolg hiervan is dat Emst na 20 minuten tegen een terechte 2 – 0 achterstand aan staat te kijken.

Gelukkig vindt er na deze 20 minuten een metamorfose plaats aan Emstzijde en de passes lukken nu wel, de duels worden wel gewonnen en er wordt weer gestreden met als gevolg de aansluiting treffer van Jeroen van Essen in de 41e minuut. De 2-1 komt dan ook als ruststand op het scorebord.

Na de rust een gelijk opgaande wedstrijd met kansen voor beide doelen. In de 63e minuut schiet Tim Vijge met een bekeken laag afstandschot in de rechterhoek de gelijkmaker binnnen.

Lang konden we hier niet van genieten. Emst kreeg een vrije trap tegen en deze ging achter de goed keepende Jan van Zuuk, 3-2. Een mooi doelpunt van Sp Deventer. Emst kon weer op zoek naar de gelijkmaker. Emst had de gehele wedstrijd achter de feiten aan gelopen maar ook nu weer scoorde Emst, Robbert Jan Goedhart, door  een schitterede kopstoot uit een strakke corner van Gerben van Essen, 3-3. In de laatste minuten van de wedstrijd had Emst zelfs nog kans om de volle winst mee te kunnen nemen.

Over de gehele wedstrijd gekeken zou dat te veel zijn geweest. Een terechte verdiende uitlag en de status ongeslagen in 9 aaneen gesloten wedstrijden was een feit, een mooi resultaat.

Nu dit seizoen evalueren en op naar het volgende seizoen. Maar eerst genieten van vakantie en een aantal weekeinden zonder voetbal.

Opstelling VV EMST:
Jan van Zuuk, Herman Bosch, Robbert Jan Goedhart, Dennis Pannekoek, Raymond de Gunst (78e min Bas Tiemens), Tim Vijge, Lorenzo van Gortel, Robbert Mulder, Jeroen van Essen, Marc vd Mars (aanv) (30e min Gerben van Essen), Youri Zweekhorst (62e min Desmond Dijkgraaf)

Wisselspelers:  Oscar Jonker

Geschorst:  geen

Geblesseerd: Gerben de Groot, Niek Vijge

Afwezig:
 Joost van Ark

Verslag "de Stentor Apeldoorn":

Emst heeft zijn laatste wedstrijd van het seizoen afgesloten met een remise (3-3). In de uitwedstrijd tegen Sportclub Deventer kwam de ploeg van trainer Martin Langhenkel tot twee keer toe op achterstand. Maar tot twee keer toe vocht het elftal zich sterk terug. Langhenkel: „We begonnen echt dramatisch, maar herstelde ons daarna goed. Al met al was dit een terechte uitslag, en voor ons een mooie afsluiter van een sterke tweede helft van het seizoen.”

Verslag "de Stentor Deventer":
Sportclub Deventer speelde met 3-3 gelijk tegen Emst en kan zich gaan opmaken voor de nacompetitiewedstrijd tegen Twello.

Verslag www.deventervoetbal.nl

Sportclub vergeet te winnen van Emst
In de laatste competitiewedstrijd van het seizoen vergat Sportclub Deventer gisteren te winnen. Tegenstander Emst ging volle bak om de laatste drie wedstrijden winnend af te sluiten. Sportclub was de betere ploeg maar verzuimde door te drukken na een vroege voorsprong. Binnen het kwartier werd Jan Olijslager de doorgang naar het doel belet en de bal werd resoluut op de stip gelegd door de fantastisch leidende scheidsrechter. De heer Landman verdient een absoluut compliment en is bij deze uitgenodigd nog veel vaker bij Sportclub Deventer te komen fluiten. Elvis Selimovic schoot de penalty beheerst binnen, 1-0.

Wachten
Een aantal minuten hierna werd Mirza Sarvan vanaf eigen helft met een fantastische dieptepass van Remco Duivelshof alleen op de keeper afgestuurd. De technische aanvallende middenvelder faalde niet en schoof de bal binnen na de keeper beheerst te hebben omspeeld, 2-0. Hierna verviel Sportclub in een fase waarbij het terugzakte en ging wachten op de tegenstander Emst. Deze ploeg probeerde te voetballen, maar het belabberde veld op de Zandweerd zorgde er mede voor dat veel combinaties niet soepel verliepen. Dit had overigens effect bij beide partijen. Toch kon Emst na een goede individuele actie van de ingevallen spits de aansluitingstreffer maken. Door zijn actie en voorzet belandde de bal bij een medespeler en deze schoof simpel de 2-1 binnen. In de rust was duidelijk bij de technische staf dat Sallandia al met 0-3 voorstond bij Voorst en zodoende een beslissingswedstrijd kansloos bleek. Hierdoor werden Rick Jeurnink en Elvis Selimovic uit voorzorg gewisseld voor Dillen Kornet en Keimpe van der Meulen en vlak na de rust mocht ook Johnnie Kuijpers invallen voor Danny Nap. De verschuivingen op het middenveld kwamen het spel niet echt ten goede en het spel in de tweede helft werd matiger en matiger.

Klasse
Na één van de spaarzame uitvallen van Emst werd zelfs de 2-2 gescoord, maar vlak hierna toonde Mirza Sarvan zijn klasse door een vrije trap fantastisch in de verre kruising te stiften en zo Sportclub weer op voorsprong te zetten. Helaas kon de voorsprong niet vastgehouden worden en combineerde Emst toch nog naar de 3-3. Niet geheel verdiend, maar aan de andere kant had Sportclub simpelweg haar kansen moeten benutten en minder egoïstisch in de eindfase moeten zijn. Hierdoor werden nogal wat kansen onbenut gelaten, waardoor de score niet veel hoger uitviel dan uiteindelijk het geval was. Met de 3-3 behield Emst haar ongeslagen status in de laatste negen wedstrijden, een absoluut compliment voor de ploeg van Martin Langhenkel en kan Sportclub zich voorbereiden op de dubbele ontmoeting met SV Twello om zo promotie naar de vierde klasse af te dwingen.