Emst 1wint laatste thuiswedstrijd van Cupa 1 en heeft nu al 7 wedstrijden niet meer verloren.

Cupa 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse G

5 mei 2013 14:00

Hoebink, E.B.J.

Verslag VV EMST:

Emst wint verdient haar laatste thuis wedstrijd van Cupa

In een rommelige wedstrijd op een hard slecht veld trok Emst verdient aan het langste eind en wist hierdoor de 3 punten in Emst te houden.

Over de eerste helft is eigenlijk niet veel te schrijven. Emst miste bijna het complete middenveld vanwege schorsingen maar vandaag stonden er waardige vervangers in het veld, waaronder B1-speler Rick van Mourick. Beide ploegen konden er niet echt een wedstrijd van maken terwijl Cupa in theorie nog uitzicht had op plek nr. 6 welke recht op nacompetitie zou hebben gegeven. Maar Cupa leek hier geen intentie voor te tonen. Aan het einde van de eerste helft mocht een speler van Cupa met twee keer geel het veld verlaten. Hierna was de wil om te strijden aan de kant van Cupa helemaal weg. Dit was eigenlijk alles wat er te melden viel over de eerste helft.

In de tweede helft was Emst de betere ploeg waarbij trainer Martin Langhenkel nog een B1-speler, te weten Wouter van Amersfoort in het veld had gebracht. Toch was het erg onrustig aan de bal waardoor er veel onnodig bal verlies geleden werd.

In een van de goede/mooie aanvallen van Emst was het Marc van de Mars die een bal, die van de keeper terug kwam, in het doel schoot. Eindelijk de voorsprong waar Emst qua veldspel recht op had. Hierna ontstonden er nog diverse kansen voor Emst maar deze werden niet benut en zo bleef Cupa nog in de wedstrijd. Gelukkig lukte het de mannen van Martin Langhenkel om de overwinning op het sportpark ’t Hanendarp te houden. Een mooi resultaat welke alleen hoger had moeten uitvallen

Nog een volledige competitie wedstrijd te gaan aanstaande zondag en wel uit naar sp Deventer. Ook staan komende woensdag 8 mei nog de laatste 12 min van de gestaakte wedstrijd uit bij Tka op het programma. Deze wedstrijd zal alleen uitgespeeld moeten worden op het sportpark ’t Hanendarp te Emst ipv in Apeldoorn waar de wedstrijd aangevangen is.

Opstelling VV EMST:
Jan van Zuuk (80e min Oscar Jonker), Herman Bosch, Robbert Jan Goedhart, Robbert Mulder, Dennis Pannekoek, Raymond de Gunst (46e min Wouter van Amersfoort), Rick van Mourick, Bas Tiemens, Jeroen van Essen, Marc vd Mars (aanv), Youri Zweekhorst

Wisselspelers:   Michael Pannekoek

Geschorst: Tim Vijge, Lorenzo van Gortel, Gerben van Essen

Geblesseerd: Gerben de Groot, Niek Vijge

Afwezig:
 Joost van Ark, Desmond Dijkgraaf

Verslag "de Stentor Apeldoorn":
In de vijfde klasse G van het zondagvoetbal wist Emst gisteren in eigen huis van Cupa te winnen.

De ploeg van trainer Martin Langhenkel won de wedstrijd met 1-0.

Het doelpunt van Emst werd gemaakt door Marc van de Mars.

Doordat Tom Stormink op slag van rust zijn tweede gele kaart ontving, speelde Cupa de gehele tweede helft met tien man. ,,Dit
was een hele matige wedstrijd van beide kanten’’, omschreef Langhenkel het treffen in Emst. Langhenkel. ,,Maar dat lag ook een beetje aan het veld. Dat lag er niet al te best bij en daardoor werd het combineren erg lastig. Daarnaast misten wij vandaag vanwege schorsingen een aantal spelers, waardoor ik genoodzaakt was een paar jonge jongens op te stellen.”

Volgens Cupa-trainer Robert Peterman ontbrak bij zijn ploeg gistermiddag vooral de scherpte.
,,De echte drive om te winnen was er niet bij ons vandaag. We zitten met onze jonge ploeg echt even in een mindere fase en deze jongens zijn mentaal nog niet sterk genoeg om goed met deze teleurstellingen om te gaan.”