VV EMST 1 weet in 12 min te winnen van TKA 1

8 mei 2013 19:30

Donk, R.A.

Verslag VV EMST:

Wat je allemaal moet doen/organiseren voor maar 12 minuten.

Achteraf konden we gelukkig zeggen: wat smaakt het biertje goed !!

Voor vanavond stonden de laatste 12 minuten van de gestaakte wedstrijd tegen TKA op programma. TKA kon kampioen worden en daarvoor hadden ze nog één punt nodig.

Ook voor deze 12 minuten gaat een hele voorbereiding aan vooraf zeker ook omdat we onze ongeslagen status van de afgelopen weken wilde vasthouden .

Er was voor ons wel een gunstige bijkomstigheid, TKA mocht nav de gestaakte wedstrijd op 14 april jl maar negen personen opstellen.

TKA had veel supporters meegenomen naar Emst dus was het gezellig druk om het veld.

De bedoelingen van TKA waren van af het begin duidelijk, zoveel mogelijk tijdrekken daar waar kon. Emst wilde daar in tegen graag de wedstrijd winnen.

De scheidsrechter was ook heel duidelijk, iedere seconde tijdrekken werd als blessuretijd erbij geteld. Dit om zo wel de volledige 12 minuten te voetballen.

De eerste kans was al na 2 minuten voor TKA maar de speler schrok hier zo van dat hij miste. Hierna was het Emst dat de aanval opzocht, vooral via de vleugels. Met voorzetten van de rechter- en linkerzijde. Hieruit ontstonden kansen maar die werden niet benut. De tijd tikte in het voordeel van TKA weg. De klok liep door tot 14 minuten en op dat moment ontstond er weer een aanval van Emst. Een overtreding aan de zijlijn betekende een vrije trap voor Emst. Vervolgens een scherpe voorzet en een instormende Jeroen van Essen die de bal inschoot. Dit gevolgd door een sterke redding van de keeper van TKA. De bal leek over te gaan maar viel precies in de hoek in het doel, 1-0 voor Emst. Op de klok stond inmiddels dat er al 15 minuten en 15 seconde gespeeld was. Na dit doelpunt volgde er nog een aftrap voor TKA. Zij trokken nog één keer ten aanval maar dit leverde niets op. Na 16 minuten en 45 seconden floot de goed leidende scheidsrechter af.

Emst schrijft weer 3 punten bij aan hun totaal en hun ongeslagen status blijft gehandhaafd.

Zondag de laatste competitie uit naar sp Deventer waar we wederom de ongeslagen status van de laatste weken gaan verdedigen.

Opstelling VV EMST:
Jan van Zuuk, Herman Bosch, Robbert Jan Goedhart, Dennis Pannekoek, Raymond de Gunst, Tim Vijge, Lorenzo vab Gortel, Gerben van Essen, Jeroen van Essen, Marc vd Mars (aanv), Youri Zweekhorst

Wisselspelers:  Oscar Jonker, Bas Tiemens

Geschorst:  geen

Geblesseerd: Gerben de Groot, Niek Vijge

Afwezig:
 Joost van Ark, Desmond Dijkgraaf

Verslag "de Stentor Apeldoorn":

TKA krijgt in laatste seconde deksel op de neus, nog geen titel.

En nóg is TKA niet kampioen van de vijfde klasse G. De Apeldoorners werkten woensdagavond het restant van het eerder gestaakte duel met Emst af, maar de slechts 17 minuten bleken nét te lang om de 0-0 te verdedigen. In de laatste seconde van de bijna 6 minuten blessuretijd bedierf Emstenaar Jeroen van Essen het titelfeestje van TKA meteen fantastisch schot: 1-0.

De platte kar bleef in de schuur, de teambarbecue werd afgeblazen en de spelers dropen één voor één af naar huis. TKA had genoeg aan een punt, maar het was de Apeldoorners niet gegeven.

Emst-trainer Martin Langhenkel verklapte voorafgaand aan de wedstrijd zijn strijdplan al: ,,We geven volop druk naar voren, want we willen 9 punten uit de laatste 3 wedstrijden.” Een logisch plan, want in het eerste deel van de wedstrijd (medio april, gestaakt na 2 opstootjes) kregen de TKAspelers Evren Cetin en Cemil Usta een rode kaart. De KNVB besliste dat het restant bij Emst afgewerkt moest worden, zonder deelname van Cetin en Usta.

Toch deden de 9 TKA’ers het niet slecht in de korte tijd die restte. De ploeg van trainer Salim Özer kreeg via de behendige Muharrem Aslan zelfs de beste kans, maar de middenvelder schoot gehaast naast het doel van keeper
Jan van Zuuk. Emst speelde ondanks het numerieke overtal onrustig, maar kreeg in de laatste seconde van de wedstrijd alsnog de 3 punten. Van Essen was attent toen collega-spits Marc van de Mars de bal verlengde: hij hamerde ‘het ding’ richting doel. TKAkeeper Hilmi Özcelik leek de titel veilig te stellen met een prachtige redding, ware het niet dat de bal op miraculeuze wijze alsnog in het doel caramboleerde.

Aanvoerder Cihan Özcan baalde van het mislopen van de titel, maar de topschutter kon het een plek geven. ,,We speelden met 9 tegen 11. Dan weet je dat je het moeilijk krijgt en daarom hielden we ook rekening met een nederlaag. Emst is een fysiek sterke ploeg, ze gooiden ballen voor het doel en ook de regen was in hun voordeel.” Dat de treffer diep in de blessuretijd viel, maakte het uiteraard wel zuur. ,,We dachten eigenlijk dat we 12 minuten moesten spelen, we hadden niet gerekend op blessuretijd.”

Voor TKA is er hoe dan ook nog weinig aan de hand: zondag volstaat op bezoek bij Cupa een punt om alsnog het kampioenschap te vieren. En bovendien, promotie
naar de vierde klasse is al zeker. Özcan: ,,Cupa is een lastige tegenstander, maar we gaan het beslissen. Zondag worden we kampioenen vieren we een mooi feest.’’

Emst-spits Van Essen kon op zijn beurt zijn geluk niet op. De aanvaller liet zich uitgebreid fêteren door het vele publiek dat de moeite had genomen om voor 12 minuten naar sportpark ‘t Hanendarp af te reizen. Met zijn elftal is Van Essen nu al 7 duels ongeslagen. ,,Marc (van de Mars, red.) maakt vaker deze vooractie, dus ik wist dat ik de bal kon verwachten. En ja, ik kreeg hem lekker op de pantoffel. Ik dacht nog: mooie redding van de keeper. Dat die bal er toch nog in ging, was natuurlijk wel lekker”, lachte hij.