Emst 1 speelt voor de 4e achtereenvolgende keer gelijk, ditmaal vandaag thuis tegen Voorst 1

Voorst 1 (zon)

Dennis Klumpert

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse G

21 april 2013 14:00

Besselink, M.J.M.

Verslag VV EMST:

Emst pakt in de 6e achtereenvolgende wedstrijd minimaal één punt. Dit kwam mede doordat Voorst vergat om een aantal 1 op 1 situaties met doelman Jan van Zuuk af te ronden.

Het Emster publiek moest lang op die gelijkmaker wachten. Wel tot de 6 minuut van de extra tijd in de tweede helft. Dat noemen ze ook wel: “een punt stelen”.

Al met al was het een matige wedstrijd van Emsterzijde. Erg onrustig, snel de lange bal hanteren en geen rust bij balbezit. Heel veel loopwerk voor ons middenveld. Steeds maar weer aansluiten bij de voor- en achterhoede. De tweede helft was er een betere verdeling maar het inpassen en controle over de bal was en bleef heel erg matig aan Emster kant. Waren er dan helemaal geen kansen? O ja zeker wel maar ook deze werden te gehaast genomen en wilden er niet in. Dan missen ze ook nog een beetje geluk maar uiteindelijk lukte het dan toch in de slotseconden van de wedstrijd.

Op de valreep toch een mooi resultaat waarbij Emst nu in 6 achtereenvolgende wedstrijden minimaal één punt pakte en belangrijker: in ieder geval ongeslagen blijft.

Nog twee wedstrijden te gaan en dan zit deze competitie er al weer op. Deze wedstrijden vinden in mei plaats. Eerst thuis tegen Cupa en daarna uit naar sp Deventer. Nu eerst maar genieten van een vrij weekend met aansluitend Koninginnendag. Kortom nog twee keer ervoor gaan en zo een mooie/goede afsluiting van dit seizoen bewerkstelligen.

Opstelling VV EMST:

Jan van Zuuk, Herman Bosch, Robbert Jan Goedhart, Robbert Mulder, Dennis Pannekoek, Tim Vijge, Raymond de Gunst (45e min Rick van Mourick), Lorenzo van Gortel, Gerben van Essen, Marc vd Mars (aanv), Youri Zweekhorst

Wisselspelers:  Oscar Jonker, Michael Pannekoek

Geschorst: geen

Geblesseerd: Gerben de Groot, Niek Vijge, Desmond Dijkgraaf

Afwezig:
 Joost van Ark, Jeroen van Essen, Bas Tiemens

Verslag "de Stentor Apeldoorn":
Emst en Voorst moesten gistermiddag de punten delen. De wedstrijd eindigde in 1- 1. Voorst kwam na een halfuur spelen op voorsprong en lange tijd zag het er naar uit dat het daarbij zou blijven. Tim Vijge scoorde echter in de vierde minuut van de blessuretijd de gelijkmaker namens Emst en zorgde er hiermee voor dat zijn ploeg toch een goed gevoel overhield aan het thuisduel. Oefenmeester Martin Langhenkel van Emst vond het een rommelige wedstrijd. „Beide ploegen speelden slordig, erg onrustig, en dit zorgde voor veel balverlies. Er was wel veel strijd, maar er werd niet goed gevoetbald.”
Een gelijkspel was volgens Langhenkel dan ook een terechte uitslag voor het treffen in Emst. „Bij de stand van 0-1 kreeg Voorst nog genoeg kansen om de voorsprong uit te bouwen, maar dat verzuimden ze. Tuurlijk hebben wij dan geluk dat we zo laat nog de gelijkmaker scoren, maar over de gehele wedstrijd gezien was dit een terechte
uitslag.”

Verslag "de Stentor Zutphen":
VOORST – Voorst heeft gisteren op bezoek bij Emst met 1-1 gelijkgespeeld. Daardoor houdt de ploeg minieme kans op behalen van nacompetitie. Voorst is afhankelijk van de uitspraak van de KNVB over de gestaakte wedstrijd tussen Emst en TKA. Eventueel geeft daardoor plek zeven in 5G nog recht op nacompetitie, maar die kans is klein. Trainer Paul Roskam blijft echter positief. ,, We hebben diep in blessuretijd de gelijkmaker moeten incasseren, maar toch blijft de sfeer goed. Dat is mooi om te zien. Wij hopen dan ook stiekem op een klein toetje aan eind van seizoen.’’