Emst 1 weet ook 2e wedstrijd van dit paasweekend te winnen nu van Orderbos 1 uit Apeldoorn

Orderbos 1 (zon)

Joeri Peters

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse G

1 april 2013 14:00

Christian, J.F.

Verslag VV EMST:

Emst haalt het maximale uit het paasweekend, nml 6 punten

Na eerst op Paaszaterdag een 2-1 overwinning te behalen, deden de mannen van trainer Martin Langhenkel dat op Paasmaandag nog een keer over. Nu bij Orderbos in Apeldoorn en weer met 2-1. Deze uitslag had ook 3 doelpunten hoger uit kunnen/moeten vallen als de Emsterspitsen hun vizier scherper hadden staan.

De toeschouwers zaten/stonden nog maar net in het zonnetje langs de lijn of de bal lag al op de penaltystip nadat Youri Zweekhorst in de 16 meter onderuit gehaald was. Marc van de Mars nam plaats achter de bal maar helaas voor Emst ging de bal aan de verkeerde kant van de paal langs. Een tegenvaller voor de oranjehemden maar de hoofden bleven omhoog. Het spel golfde op en neer waarbij Orderbos veelvuldig hun lange, snelle linksbuiten opzocht. Hij maakte het VV EMST verdediger Robbert Mulder heel erg moeilijk maar met veel geduld en goed ingrijpen kon de Orderbosspeler gelukkig niet vaak gevaarlijk worden.

Uit een van de vele corners die Emst in het begingedeelte van de wedstrijd kreeg ontstond weinig tot geen gevaar. Dus tijd voor een korte variatie op Lorenzo van Gortel.  Deze schoot bal met een mooi bekeken schot bij de tweede paal in het doel, de terechte voorsprong voor Emst. Na deze openingstreffer stopte ook gelijk het voetballen van Emst. Er werd rommelig gevoetbald en iedereen ging uit positie lopen/spelen waardoor Orderbos vaker voor Emsterkeeper Jan van Zuuk kon komen. Gelukkig zonder gevaar. Uit een vrijetrap met heel veel mensen voor keeper Jan van Zuuk was het het uit het niets wel raak voor Orderbos, 1-1 en daar werd ook de rust mee bereikt.

De tweede helft was het voetbal van mindere kwaliteit.
Als snel werd duidelijk werd dat voor Emst de tweede wedstrijd in drie dagen wel heel erg veel was. Uit een van de omschakelingen van Emst van verdedigen naar aanvallen was het Dennis Pannekoek die in het centrum van het veld opstoomde naar het doel van Orderbos. Hij gaf de bal op tijd af aan Youri Zweekhorst die deze helaas niet kon afmaken maar de loskomende bal van keeper kwam voor de voeten van Dennis Pannekoek en die trof het net, 1-2.

Gaat het dan gebeuren dat Emst dit weekend 6 punten gaat halen?

De laatste minuten was het alles op niets bij Orderbos waardoor Emst op de counter nog diverse mooie kansen kreeg. Gelukkig bleef het bij 1-2 ondanks dat de laatste kans die Orderbos in de laatste minuut nog kreeg. De beer van Emst, keeper Jan van Zuuk hield deze tegen.

Is dit het begin van een eindsprint en valt dat dubbeltje nu vaker de kans op van Emst? De komende weken zullen we zien.

Opstelling VV EMST:

Jan van Zuuk, Herman Bosch (aanv) (83e min Jeroen van Essen), Dennis Pannekoek, Michael Pannekoek (93e min Rick v Mourik), Robbert Mulder, Tim Vijge, Desmond Dijkgraaf (45e min Wouter v Amersfoort), Lorenzo van Gortel, Gerben van Essen, Marc vd Mars, Yoeri Zweekhorst

Wisselspelers: Oscar Jonker, Wesley Pannekoek

Geschorst: geen

Geblesseerd: Gerben de Groot, Niek Vijge, Raymond de Gunst, Robbert Jan Goedhart

Afwezig:
 Joost van Ark

Verslag "de Stentor Apeldoorn":
Dubbel programma bevalt Emst uitstekend
Emst boekte dit paasweekend twee overwinningen in de vijf­de klasse G. Zaterdag won de ploeg al met 2-1 van Turkse Kracht Deventer. Beide doelpunten van Emst werden gemaakt door Loren­zo van Gortel. Gisteren werd de uitwedstijd tegen Orderbos door de ploeg van trainer Martin Lang­henkel ook winnend afgesloten. Het duel eindigde in 1-2. ,,Mis­schien moeten we bij de KNVB aanvragen of we vaker twee wed­strijden in een weekend mogen spelen, want dat levert ons blijk­baar veel punten op’’, grapte Lang­henkel. De oefenmeester vond wel dat zijn elftal tegen Orderbos erg slordig omging met de kansen. ,,Wij waren de bovenliggende par­tij en hadden na de 1-2 genoeg kan­sen om verder weg te lopen. Dat lukte ons helaas niet en daardoor werd het de laatste paar minuten van de wedstrijd toch nog onno­dig spannend.”