VV Emst 1 wint van nr 3 Turkse Kracht Deventer 1

30 maart 2013 17:00

Pas, G.J.

Verslag VV EMST:

De vooruitzichten voor paaszaterdag waren niet echt zomers c.q. voorjaars.

Wind, kans op neerslag, een lage temperatuur en dan komt ook nog nummer 3 van de competitie Turkse Kracht Deventer naar Emst toe.

De wedstrijd was nog maar net begonnen of de sneeuw dwarrelde uit de donkere lucht naar beneden. Net als voorgaande wedstrijden keek Emst al snel weer tegen een 0-1 achterstand aan. Deze keer al na 6 min door het niet goed doordekken van de tegenstander.

De eerste vijftien minuten waren slecht van zijde Emst. Dit kwam vooral door het niet uitvoeren van de taken en een slechte veldverdeling/bezetting. Gelukkig klaarde het weer op. De sneeuw bleef nog even liggen maar het oranje van Emst kleurde fel oranje. De mannen durfden te gaan voetballen tegen de nummer 3 uit de 5e klassen G. Met als gevolg een aantal goede combinaties op een heel slecht veld. In de 35e min zorgde Lorenzo van Gortel met een afstandsschot onderin het doel voor de dikverdiende 1-1. De keeper van TKD stond erbij en keek erna.

De gasten uit Deventer  moesten de rug opnieuw gaan rechten om geen verdere averij op te lopen in Emst . Helaas voor TKD lukte dat niet en tot over maat van ramp kreeg de voorstopper in de 38e min direct rood nadat hij met beide benen gestrekt in kwam zonder de intentie te hebben de bal te willen spelen.

Kort hierna volgde nog een hele mooie aanval van Emst over diverse schijven met als eindstation Jeroen van Essen maar hij schoot de bal helaas voor hem en de andere Emsternaren op de paal.

De tweede helft moest TKD met tien man vol de aanval kiezen. Dit met alle risico’s op een counter van de VV EMST. Deze kwamen er ook  regelmatig maar ze werden slecht en onrustig uitgevoerd ondanks een extra speler op het veld.

Echt grote kansen bleven uit. Tot aan de 89 minuut was TKD een aantal keren heel dichtbij de 1-2, maar door goed keeperswerk van Jan van Zuuk en het snel reageren van Dennis Pannekoek konden deze kansen onschadelijk gemaakt worden. Een mooie tegenaanval van Emst bracht de beslissing van deze middag. Door goed samenspel van Tim Vijge en Lorenzo was het de laatstgenoemde  die de winnende goal binnenschoot en zo stond er een 2-1 stand op het scorebord. Hierna was het nog een aantal minuten billenknijpen maar uiteindelijk kwam het eindsignaal van een goed leidende scheidsrechter dhr Pas die de wedstrijd erg goed onder controle had.

Eindelijk weer eens winst voor de oranjehemden. Goed voor het zelfvertrouwen en vandaag ook eens het geluk aan de zijde van Emst.

Ook een compliment aan de 2e elftalspelers die vanwege de vele blessures moeiteloos aansloten bij Emst 1.

Even van de overwinning nagenieten en dan Paasmaandag weer opnieuw aan de bak uit tegen hekkensluiter Orderbos uit Apeldoorn.

Opstelling VV EMST:
Jan van Zuuk, Herman Bosch (aanv), Dennis Pannekoek, Michael Pannekoek, Bas Tiemens (60e min Gerben van Essen), Tim Vijge, Desmond Dijkgraaf, Lorenzo van Gortel, Jeroen van Essen, Marc vd Mars, Yoeri Zweekhorst (82e min Mark v Huffelen)

Wisselspelers: Oscar Jonker

Geschorst: geen

Geblesseerd: Gerben de Groot, Niek Vijge, Raymond de Gunst, Robbert Jan Goedhart

Afwezig:
 Joost van Ark, Robbert Mulder

Verslag "de Stentor Apeldoorn":
Dubbel programma bevalt Emst uitstekend
Em
st boekte dit paasweekend twee overwinningen in de vijf­de klasse G. Zaterdag won de ploeg al met 2-1 van Turkse Kracht Deventer. Beide doelpunten van Emst werden gemaakt door Loren­zo van Gortel. Gisteren werd de uitwedstijd tegen Orderbos door de ploeg van trainer Martin Lang­henkel ook winnend afgesloten. Het duel eindigde in 1-2. ,,Mis­schien moeten we bij de KNVB aanvragen of we vaker twee wed­strijden in een weekend mogen spelen, want dat levert ons blijk­baar veel punten op’’, grapte Lang­henkel. De oefenmeester vond wel dat zijn elftal tegen Orderbos erg slordig omging met de kansen. ,,Wij waren de bovenliggende par­tij en hadden na de 1-2 genoeg kan­sen om verder weg te lopen. Dat lukte ons helaas niet en daardoor werd het de laatste paar minuten van de wedstrijd toch nog onno­dig spannend.”