Emst 1 doorbreekt op donderdagavond winstserie SV Twello 1

18 april 2013 18:45

Modderkolk, W.M.

Verslag VV EMST:

Op een door de weekse avond één inhaalwedstrijd spelen. Dat vergt veel voorbereiding voor staf en alles wat er omheen loopt, van terreinknecht tot kantinevrijwilligers en de mensen van het bestuur. Gelukkig hoefden we niet uit te voetballen dan is het vaak nog hectischer voor spelers en begeleiding. 18.45 ur spelen, je bent koud uit je werk en dan moet je snel naar het voetbalveld. Een aantal spelers hebben zelfs vrij moeten nemen om op tijd te kunnen zijn. Allemaal top, grote klasse.

De mannen van SV Twello kwamen vanavond op bezoek in Emst en deze mannen hadden de laatste weken een goede reeks neergezet en waren dus vol zelfvertrouwen. Gelukkig is Emst de laatste wedstrijden ook goed bezig. Inmiddels al vier wedstrijden zonder nederlaag. Zouden  de oranje mannen dit vandaag kunnen voortzetten?

De eerste minuten van de wedstrijd was het echt aftasten. Het leek wel zomeravondvoetbal, een mooi zonnetje met wel een een stevige wind in de lengte over het veld heen

SV Twello trok al snel het inniatief na zich toe maar vergiste zich keer op keer in de wind die ze meehadden. Dit had als gevolg dat veel diepe ballen te hard gespeeld werden.

Emst had zich beter  ingesteld op deze wind en had deze de eerste helft ook nog tegen. De mannen van Martin Langhenkel kwamen bij vlagen lekker aan het ballen toe en uit een van die aanvallen was het Gerben van Essen die met een droge schuiver in de 25e minuut van de wedstrijd de 1-0 voor Emst scoorde. Twello stelde daar niet veel gevaar tegenover. Een aantal corners maar die gingen over of bij keeper Jan van Zuuk in de handen. De ruststand werd met een 1-0 voorsprong berijkt.

Na rust direct een feller sv Twello die op zoek gingen naar de gelijkmaker. Die viel helaas voor Emst al na 5 minuten in de 2e helft. Een voorzet werd door Emst weggewerkt maar kwam precies voor de voeten van speler van Twello en die maakte er dankbaar gebruik van, 1-1.

De resterende tweede helft speelde zich voronamelijk op het middenveld af. Sv Twello kreeg nog één grote kans en Emst had nog twee een kans om de 3 punten binnen te halen. Helaas voor Emst bleef het 1-1. Gezien het wedstrijdbeeeld wel een terechte uitslag.

Zondag wacht de volgende tegenstander alweer, Voorst komt dan op bezoek in Emst. Weer een leuke uitdaging om de mooie reeks zonder nederlaag voort te zetten.

Opstelling VV EMST:
Jan van Zuuk, Herman Bosch, Michael Pannekoek (75e min Robbert Jan Goedhart), Robbert Mulder, Dennis Pannekoek, Tim Vijge, Bas Tiemens (70e min Raymond de Gunst), Lorenzo van Gortel, Gerben van Essen, Marc vd Mars (aanv), Jeroen van Essen (80e min Youri Zweekhorst)

Wisselspelers:  geen

Geschorst: geen

Geblesseerd: Gerben de Groot, Niek Vijge, Desmond Dijkgraaf

Afwezig:
 Joost van Ark

Verslag "de Stentor Apeldoorn":
Emst en Twello deelden gisteren de punten: 1-1. ,,Het leek af en toe wel een zomeravondwedstrijdje’’, aldus Emst- trainer Martin Langhenkel. De oefenmeester vond dat zijn ploeg matig en ongeconcentreerd aan de wedstrijd begon. ,,We kwamen op voorsprong, maar ons spel was niet goed.” Langhenkel was desondanks wel tevreden met het resultaat. ,,Voor de winterstop verloren we dit soort wedstrijden. Nu houden we er nog een punt aan over.”

Verslag "de Stentor Zutphen":
Twello kwam bij Emst niet verder dan een 1-1 gelijkspel. ,,En dat terwijl we tachtig procent balbezit hadden’’, baalde trainer Berend­Jan Smies.