Emst 1 weet uit bij De Hoven 1 niet te winnen

17 maart 2013 14:00

Landman, S.G.

Verslag VV EMST:

Het blessureleed is nog lang niet geleden.

Daar waar we in de eerste helft van de competitie geen blessures opgelopen hebben, hebben we nu in een relatief korte periode een last van een aantal stomme blessures waar niemand iets aan kan doen. Wel met het gevolg dat de reserve bank met zeven plekken moet worden uitgebreid om een ieder een plaats te geven. Gelukkig hadden ze daar bij De Hoven in Zutphen al rekening meegehouden.

Een wedstrijd duurt 2 x 45 minuten en niet tot het moment waarop een doelpunt tegen gekregen wordt. Helaas leek het daar zondag wel op. Uit het niets, na twee corners, viel de bal in het zestien metergebied en iedereen keek er naar. Een speler van de Hoven tikte de bal simpel binnen en we keken direct tegen een achterstand aan.

Op zo’n moment is er niet de kracht om de rug te rechten en het eigen spel weer op te pakken,. kortom door te gaan met voetballen van uit je eigen positie.

De tweede helft had Emst te maken met de nodige pech en een niet al te consequent fluitende scheidsrechter. Tel daarnij een agressievere tegenstander die de kansen wel afmaakt op en daardoor konden de Emster spelers uiteindelijk met lege handen naar huis.

Moraal van deze middag: doe dat wat je moet doen/kunt en verschuil je niet achter een ander.
Dat is namelijk heel makkelijk achterover leunen en wijzen naar een ander.

Volgende week, mits het weer het toelaat, een nieuwe kans thuis tegen SV Twello.

Opstelling VV EMST:
Oscar Jonker, Herman Bosch (aanv), Robbert Mulder, Dennis Pannekoek, Michael Pannekoek, Wouter v Amersfoort, Tim Vijge, Desmond Dijkgraaf, Lorenzo van Gortel, Jeroen van Essen (65e min Marc vd Mars), Yoeri Zweekhorst

Wisselspelers: Jan van Zuuk, Wesley Pannekoek, Rick van Mourick

Geschorst: geen

Geblesseerd: Gerben de Groot, Niek Vijge, Gerben van Essen, Raymond de Gunst, Robbert Jan Goedhart

Afwezig:
 Joost van Ark

Verslag "de Stentor Apeldoorn":
Emst kende een lastige middag te­gen De Hoven. In Zutphen ver­loor de ploeg met 3-1. Volgens trai­ner Martin Langhenkel riep Emst de nederlaag over zichzelf af. ,,We waren op cruciale momenten in de wedstrijd niet scherp genoeg”, aldus de oefenmeester. ,,We heb­ben deze wedstrijd dan ook te­recht verloren.”

Verslag "de Stentor Zutphen":
De Hoven heeft een overtuigende 3-1 zege geboekt op het eveneens laaggeklasseerde Emst. De ploeg uit Zutphen was effectiever in de afronding. Raymond Vredenberg had met twee doelpunten een belangrijk aandeel in de zege. Middenvelder Kiefer Duits was gematigd enthousiast. ,,We bekijken de wedstrijden in deze fase van week tot week. Vandaag waren we scherper in het benutten van onze kansen, dan win je zo’n wedstrijd.” Trainer Gert Jan Oogjes was daarentegen een stuk uitbundiger in zijn reactie: ,,We doen weer mee!” Door de overwinning stijgt de ploeg naar de negende plaats in klasse 5G.