VV Emst 1 ontwaakt niet uit de winterslaap

Reijbroek, P.W.M.

Verslag VV EMST:

VV Emst 1 ontwaakt niet uit de winterslaap

Eindelijk weer een zondag competitievoetbal. Reaal Dronten komt op bezoek op sportpark ’t Hanendarp en op een slecht/zwaar veld starten beide elftallen vol goede moed.

Het is al snel duidelijk dat beide elftallen onrustig spel op de mat leggen en er kan door beide elftallen maar kort balbezit gehouden worden. Rommelig veldspel met weinig tot geen combinaties en in de eerste helft is er selchts één echt uitgespeelde kans voor Emst die helaas overgaat. Ook Reaal Dronten komt totaal niet aan voetballen toe.

In de rust spraken we met elkaar af dat de tweede helft zou beter moeten gaan worden maar helaas had Emst wel een veld overwicht. Maar dicht lopen van de gaten, verkeerde posities innemen en bij vrije trappen of corner er al staan i.p.v. inkomen lopen, alles waar de afgelopen tijd opgetraind was was vandaag niets van terug te zien.

De strijd was vandaag ver te zoeken en we moeten deze dramatische wedstrijd dan ook maar snel vergeten.

Wel zal duidelijk moeten worden dat de winterslaap is al lang voorbij is.
Volgende week wacht de uitwedstrijd naar Sallandia weer als nieuwe uitdaging.
Hier kan dan alles wat er vandaag niet aanwezig was getoond gaan worden en er zal dan zeker gezorgd moeten worden dat het “met en voor elkaar” niet alleen gezegd maar gedaan zal moeten worden. Een goed resultaat behaal je met z’n allen !!!

Opstelling VV EMST:
Oscar Jonker, Herman Bosch (aanv), Dennis Pannekoek, Robbert Mulder, Robbert Jan Goedhart (77e min Wesley Pannekoek), Tim Vijge, Desmond Dijkgraaf (70e min Raymond de Gunst), Lorenzo van Gortel (86e min Rick van Mourik), Jeroen van Essen, Yoeri Zweekhorst, Gerben van Essen.

Niet ingevallen: Jan van Zuuk

Geschorst: geen

Geblesseerd: Gerben de Groot, Niek Vijge

Afwezig:
 Joost van Ark en Marc vd Mars

Verslag "de Stentor Apeldoorn":
Emst leed een pijnlijke nederlaag tegen hekkensluiter Reaal Dron­ten, 1-2. Emst kwam in blessure­tijd nog op gelijke hoogte, maar kreeg daarna nog een tegentreffer te verwerken.
Trainer Martin Langhenkel was na afloop niet te spreken over het ver­toonde spel van Emst „Dit was echt een barslechte wedstrijd. Het leek wel alsof wij nog in een win­terslaap
zaten.”

Verslag "de Stentor Zwolle":
Reaal Dronten heeft de laatste plaats in 5G verlaten na een 1-2 zege bij Emst. De tweede zege op rij voor de ploeg, die voor de winter slechts één punt haalde. „Laten we voor de periodetitel strijden”,jubelde coach Joop van Dijk.