VV EMST 1 wint oefenwedstrijd van Terwolde 1 op kunstgras in Epe

Terwolde 1 (zon)

3 februari 2013 13:00

Philip van Amersfoort

Eindelijk weer een wedstrijd. De tegenstander van vandaag was 6e klasser Terwolde, geen onbekende voor Emst wat zowel in de zomer als in de winter wordt er tegen elkaar geoefend. Het eerste gedeelte van de eerste helft was het zoeken naar en hoe te spelen op het kunstgrasveld. Veel balverlies, handelingssnelheden die omhoog moeten en twee team die gretig waren naar de bal. Emst opende de score in deze wedstrijd na een goed genomen vrije trap die bij de tweede paal terug gelegd werd en Jeroen van Essen kon deze dichtbij in tikken.

Emst had op dat moment het betere van het spel en probeerde de opbouw van Terwolde snel te ontregelen. Dit lukte diverse keren waarbij er kansen ontstonden.
Helaas miste Emsterspits Jeroen van Essen een van deze mooie kansen en liet de 2-0 op zich wachten. In plaats daarvan was het Terwolde die uit een snel genomen vrije trap een goede 1-1 scoorde. De omschakeling van de Emster aanval naar verdediging ging niet snel genoeg en hierdoor moest Emst helaas opnieuw beginnen met voetballen en kansen creeeren.

Gelukkig bleef de groep positief en werd het vedspel goed uitgevoerd door in de juiste vakken te lopen. Uit een van deze aanvallen was het uiteindelijk Niek Vijge die met een schitterende boog bal de keeper verschalkte en zo stond nog voor rust de 2-1 op het scorebord.

De tweede helft was rommelig en de afgesproken taken werden niet meer uitgevoerd. Toch was het weer Jeroen van Essen die koelbloedig een fout van de keeper van Terwolde goed afstrafte en de 3-1 wist te maken.

Al met al een verdiende overwinning waar bij er nog veel werk verricht moet gaan worden de komende 2 weken waar Emst dan op 17 februari uit tegen Orderbos voor de competitie mag aantreden.

Opstelling VV EMST:
Oscar Jonker, Herman Bosch, Dennis Pannekoek, Robbert Jan Goedhart, Robbert Mulder, Niek Vijge (45e min Desmond Dijkgraaf), Tim Vijge, Raymond de Gunst (45e min Marc vd Mars), Jeroen van Essen, Lorenzo van Gortel, Youri Zweekhorst.

Geblesseerd:
Gerben van Essen, Jan van Zuuk, Gerben de Groot, Joost van Ark