Emst verliest met grote cijfers van buurman Wissel

17 februari 2013 13:00

Erwin Heijmericks

Emst verliest met grote cijfers van buurman Wissel

Vandaag een oefenwedstrijd op het kunstgras is Epe tegen buurman Sv Wissel die op dit moment bovenin de 6e klasse spelen.

Een wedstrijd die nog even zal blijven hangen en Emst waarbij Emst zichzelf veel te kort doet.

Al na 10 sec werd de bal inlevert bij de tegenpartij die hier goed raad mee weet. Als je zo snel tegen een achterstand aankijkt verwacht je toch dat de spelers wakker zijn geworden. Helaas was dit niet het geval.

Opdracht voor deze middag voor de spelers van Emst was om zo snel mogelijk druk te zetten en bij balverlies één op één te gaan spelen. Dit houdt in dat niemand mag verzaken en er gelijktijdig gewerkt kan worden aan de wedstrijd conditie.

In de voorbespreking gaf iedereen aan er vol voor te gaan maar in de wedstrijd was al snel duidelijk dat die gedachte al snel weg was. Niet doordekken, geen duidelijke aanwijzingen en reageren op een tegenstander die alles uit de kast haalt om alles te ontregelen en te provoceren. Hier had Emst het deze middag moeilijk mee.

SV Wissel komt na de 0-1 binnen het kwartier op 0-2 en 0-3 en halen hiermee een 100% rendement uit hun kansen. Dit rendement is voor Emst nog steeds iets wat niet gehaald kan worden. Er waren genoeg kansen maar hier wist alleen Jeroen van Essen maar de 1-3 te maken. Een ruststand van 1-3 was te veel maar goed daar zijn oefenwedstrijden voor. Hier kun je zaken uitproberen.

In rust werd de afspraak gemaakt om door te gaan met het 1 op 1 voetballen en sneller te gaan handelen. Helaas lukte dit alleen de eerste 15 minuten van de tweede maar daarna was het conditioneel op.

Geen passie meer, niet luisteren naar elkaar en vooral niet werken. Dat was het resultaat van een zeer teleurstellende tweede helft. Nog twee doelpunten tegen en geen enkele kans gecreëerd. De komende trainingen zal hier hard aan gewerkt moeten worden om de draad in de competitie weer op te kunnen pakken. Wel is duidelijk dat dit elftal in de competitie betere wedstrijden heeft laten zien en dus beter kan dan ze vandaag hebben laten zien.

Opstelling VV EMST:

Oscar Jonker, Desmond Dijkgraaf, Dennis Pannekoek, Robbert Jan Goedhart, Niek Vijge (15e min Lorenzo v Gortel), Tim Vijge, Raymond de Gunst, Marc vd Mars, Jeroen van Essen, Youri Zweekhorst, Gerben van Essen.

Geblesseerd:
Jan van Zuuk, Gerben de Groot, Joost van Ark