Emst 1 weet inhaalwedstrijd niet naar zich toe te trekken en verliest uiteindelijk met 0-1 van SP Deventer 1

Deventer 1 (zon)

Sethi Chann

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse G

25 november 2012 14:00

Ihtiyar, O.

Verslag VV EMST:

Emst 1 is er niet in geslaagd om de inhaalwedstrijd tegen Deventer om te zetten in een winstpartij.

De mannen van trainer Martin Langhenkel moesten op een slecht, zwaar veld en een harde wind de strijd aangaan met een veel hoger geplaatste sp Deventer

De wedstrijd was van beide kanten slecht. Veel onnodig balverlies, veel kleine overtredingen en vaak de tweede bal niet kunnen opeisen. Tel daarbij nog bij op, het nog eens veel te snel spelen van de diepe bal in plaats van het positie spel en als laatste als collectief over het veld bewegen.

Kansen voor Emst waren er wel in de eerste helft maar werden niet verzilverd.

De tweede helft bracht eigenlijk niks beters. Eén keer niet je taak uitvoeren en de tegenstander profiteerde hier optimaal van en daar sta je dan met legen handen zonder punten. Positieve kan aan deze middag was de goed fluitende scheidsrechter Ihtiyar.

Gelukkig is sinterklaas in het land en wie weet zorgt hij voor een verrassing het komend weekend

Schouders er onder zetten en houden, taken uitvoeren en er in blijven geloven dat kwartje valt de volgende keer naar ons toe.

Opstelling VV EMST:
Jan van Zuuk, Herman Bosch (aanv), Dennis Pannekoek, Robbert Mulder, Robbert Jan Goedhart, Tim Vijge (72e min Marc vd Mars), Niek Vijge, Desmond Dijkgraaf, Raymond de Gunst (82e min Lorenzo van Gortel), Yoeri Zweekhorst, Gerben van Essen.

Niet ingevallen: Oscar Jonker, Jeroen van Essen

Geschorst: geen

Geblesseerd: Joost van Ark en Gerben de Groot

Verslag "de Stentor Apeldoorn":
Fout wordt Emst fataal
Het is de voetballers van Emst giste­ren niet gelukt om punten te pakken tegen Deventer. Zij verlo­ren het thuisduel in de vijfde klasse G met 0- 1. Assistent- trainer Michel Gerrits van Emst sprak van een ge­zapige wedstrijd. ,,Het was niet echt een spectaculaire pot.” Gerrits vond het een gelijkopgaand duel, waarin een moment van onoplet­tendheid zijn ploeg fataal werd.

Verslag "de Stentor Deventer":
Deventer houdt de aansluiting

DEVENTER – Sportclub De­venter heeft gisteren door een 0-1 overwinning bij Emst weer aansluiting gevonden bij de top-drie uit de competitie. Een kwartier voor tijd schoot Set­hi Chann de Deventer ploeg naar de winst. Een verdiende overwin­ning volgens speler Mirza Sarvan. ,,Op basis van de tweede helft heb­ben we verdiend gewonnen. Na rust hadden we het beste van het spel en voetbalden we beter dan Emst.’’ Toch was het een lastige wedstrijd voor de Deventenaren. ,,Het veld was zwaar en de wind stond over het veld. Dat is lastig voetballen. Maar op basis van veel strijd en een solide defensie ne­men we de zege mee naar huis.’’

Verslag www.deventervoetbal.nl:
Sp Deventer langs stug Emst.

Om aansluiting te behouden bij de subtop in de 5e klasse G, moest het Sportclub van Roy Beumer winnen van het lager geplaatste Emst. Het uitduel bij de oranjehemden van Martin Langhenkel op Sportpark ’t Hanendârp werd met minimale cijfers verslagen voor een maximaal resultaat. Op een dramatisch slecht veld onder slechte weersomstandigheden trad Sportclub Deventer aan tegen de nummer negen van de ranglijst Emst. Deze ploeg mocht absoluut niet onderschat worden, maar aan de andere kant mag Sportclub geen enkele ploeg in deze competitie onderschatten en moet het gewoon iedere week de kousen uit de schoenen werken voor een goed resultaat. In de warming up bleek aanvoerder Rick Jeurnink niet fit genoeg te zijn en haakte alsnog af. Carlos Busch werd zijn vervanger. Busch zou, evenals Sethi Chann, op de bank beginnen omdat beiden niet getraind hadden in de week ervoor. De 18-jarige Bjorn Achtereekte verhuisde hierdoor weer naar het hart van de defensie, naast good-old Raymond Verbeek. Vanaf het begin was het duidelijk dat Emst het erg lastig heeft. Dit heeft waarschijnlijk simpelweg te maken met een gebrek aan kwaliteit om een gedegen team op de been te brengen. Opvallend was de reserverol voor topscorer Marc vd Mars. Het sterke aanspeelpunt begon naast trainer Langhenkel op de bank. Sportclub probeerde te voetballen maar door het dramatische veld werd dit extra lastig. Hiertegenover stond een hardwerkend Emst wat via de counter twee keer door de defensie van de gasten uit Deventer sneed. Beide keren werden echter terecht afgefloten voor buitenspel. Een derde counter werd heel erg gevaarlijk en door goed defensief optreden van linksback Remco Duivelshof werd de 1-0 voorkomen. Tot aan de rust had Sportclub balbezit van ca 80% maar tot echt grote kansen kwam het niet. Enkele speldenprikjes van Elvis Selimovic en Johnnie Kuipers waren de enige wapenfeiten. De tweede helft was beter dan de eerste. De spelers van Sportclub hadden zichtbaar geluisterd in de kleedkamer in de rust en hadden het zich aangetrokken wat er gezegd werd door de technische staf. Er werd gecombineerd en er werd gestreden en Emst kwam eigenlijk de middenlijn niet meer over. Na de wissel Sethi Chann, voor de geblesseerd geraakte Carlos Busch, kwam er nog meer voetbal in het team. Deze Chann wist een fantastische pass van Mirza Sarvan uiteindelijk te promoveren tot het enige doelpunt in de 77e minuut van de wedstrijd. Hierna volgde nog wat kansjes voor de gasten uit Deventer waarbij Emst niets anders kon doen dan tegenhouden. Een dikverdiende overwinning, uit, tegen een stugge ploeg, zorgt weer voor aansluiting bij de top 3 van de competitie. De twee wedstrijden voor de winterstop zullen van een ander niveau die van gisterenmiddag, namelijk uit naar CUPA en thuis tegen koploper TKA. Tegen beide ploegen zal Sportclub Deventer vol aan de bak moeten, zowel in de aanloop als op de wedstrijddag zelf.

Doelpunt: 77 Sethi Chann