Emst in laatste 10 minuten geflatteerd onderuit tegen koploper TKA uit Apeldoorn

TKA 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse G

4 november 2012 14:00

Hoogeveen, F.P.

Verslag VV EMST:

Het geluk van de koploper !!

TKA had vorige week de eerste periode in de 5e klasse G gepakt. Misschien dit was wel verrassend omdat Sallandia gelijk speelde en bij winst de periode had kunnen winnen.

Dat TKA ook vandaag het geluk had was in ieder geval vandaag zeker. De mannen van Martin Langenkel stroopten de mouwen op en waren er klaar voor om de koploper tegenstand te bieden en de huid zo duur mogelijk te verkopen. Dat heeft TKA geweten. Ze moesten alles maar dan ook alles uit de kast halen zelfs ook zaken die niet veel met voetbal te maken hadden. De Emster brigade deed het heel goed. TKA was wel de ploeg met het meeste bal bezit maar ze konden geen vuist maken tegen onze mannen die zelfs heel lang een 1-0 voorsprong konden vasthouden. Dit totdat 10 minuten voor tijd TKA de gelijkmaker wist te maken. In de laatste 10 minuten plus blessuretijd werd er maar liefst 5x gescoord met als gevolg een geflatteerde 2-5 op het scorebord.

Opstelling VV EMST:
Oscar Jonker, Herman Bosch (aanv), Gerben de Groot, Robbert Mulder, Tim Vijge, Niek Vijge (70e min Marc vd Mars), Lorenzo van Gortel, Desmond Dijkgraaf, Joost van Ark, Raymond de Gunst, Yoeri Zweekhorst

Niet ingevallen: Daan Nunninga,  Robbert Jan Goedhart

Geschorst: Dennis Pannekoek, Gerben van Essen

Geblesseerd: Jeroen van Essen

Verslag De Stentor Apeldoorn:

In de vijfde klasse G maakte lijstaan­voerder TKA gisteren geen fout. Het team van trainer Salim Özer had het lange tijd lastig tegen een stug verdedigend Emst, maar wist de uitwedstrijd alsnog te win­nen. Emst kwam na een klein half uur op voorsprong via Raymond de Gunst. Het hield die voorsprong ondanks druk van TKA lang vast, maar Cihan Özcan scoorde tien mi­nuten voor tijd de gelijkmaker. Daarna was het verzet van Emst ge­broken en liep TKA al snel uit naar 1-3. Yoeri Zweekhorst scoorde ver­volgens nog tegen voor Emst, maar Özcan, met zijn derde van de mid­dag, en Evren Cetin zorgden er­voor dat TKA de wedstrijd uiteinde­lijk met 2-5 won. ,,Emst stond ver­dedigend sterk en wist ons knap te­gen te houden’’, zei Özer, die on­danks de achterstand in een over­winning bleef geloven. ,, We bleven rustig en bleven gewoon voetbal­len. Het duurde lang, maar na de 1-1 wist ik dat we zouden winnen, want je kon zien dat zij er niet meer in geloofden.” Emst-trainer Martin Langhenkel complimenteer­de zijn ploeg met de getoonde in­stelling. ,,We hebben het koploper TKA erg lang lastig kunnen maken, dat biedt perspectief voor de ko­mende wedstrijden.”