Emst 1 verliest van WWNA 1 en daardoor aansluiting naar bovenste plekken

28 oktober 2012 14:00

Dollenkamp, H.A.

Verslag VV EMST:

Op een zonovergoten sportpark startte Emst super goed door gelijk de aanval te kiezen en daarbij Youri Zweekhorst al na 10 sec alleen op de keeper af te zien gaan, helaas zonder resultaat. Het stond allemaal goed aan de zijde van Emst en er werd bij vlagen ook heel goed gespeeld. WWNA liep achter Emst aan en de ene kans na de andere deed zich voor aan de Emsterkant. Toch viel het eerste doelpunt aan de kant van WWNA door een onderschepte aanval waarbij er snel omgeschakeld werd en de bal in drie passen achter keeper Oscar Jonker in het doel verdween. Door de mouwen op te stropen werd geprobeerd deze tegenslag te verwerken en gelukkig lukte dit vrij snel door een doelpunt van Youri Zweekhorst. De rust werd met deze 1-1 stand bereikt waarbij Emst zich zelf veel tekort deed door alle gemiste kansen.

De tweede helft kon niet aan de eerste helft tippen. Slordig voetbal, onrustig en geen balbezit houden. Maar vooral, dat wat je moet doen, niet doen. Hierdoor hielp Emst WWNA in de wedstrijd en aan de doelpunten die door persoonlijke fouten veroorzaakt worden.
In een kwartier tijd vielen er drie doelpunten waarbij er maar 1 op naam van Youri Zweekhorst. In resterende tijd gebeurde er niet veel meer en verdween de 2-3 op het scorebord in de boeken als eindstand. Volgende week een moeilijke thuiswedstrijd op het programma tegen koploper TKA uit Apeldoorn.

Opstelling VV EMST:
Oscar Jonker, Herman Bosch, Dennis Pannekoek, Robbert Jan Goedhart (60e min Gerben de Groot), Robbert Mulder, Tim Vijge (74e min Niek Vijge), Lorenzo van Gortel, Desmond Dijkgraaf (74e min Joost van Ark), Gerben van Essen, Marc van der Mars (aanv), Yoeri Zweekhorst

Niet ingevallen: Daan Nunninga, Jeroen van Essen, Raymond de Gunst.

Verslag De Stentor Apeldoorn:

Emst verloor gisteren thuis met 2-3 van WWNA. De thuisploeg kwam tot twee keer toe terug van een ach­terstand, maar moest toch toezien hoe Peter van Gerrevink kort na de 2-2 de winnende treffer scoorde voor WWNA. Trainer Mehmet Er­tan was na afloop erg blij met de overwining. ,,Na twee nederlagen hadden we dit echt even nodig.” Ondanks de winstpartij haalde WWNA volgens Ertan niet het ge­wenste niveau. ,,Ons spel was niet goed, maar ik ben blij dat we met slecht voetbal toch gewonnen heb­ben.’’ Martin Langhenkel van Emst vond dat zijn ploeg op basis van de eerste helft minstens recht had op een gelijkspel. ,,We creëerden voor rust een aantal grote kansen, en hadden makkelijk met 4-1 voor kunnen staan. Dit is een zure ne­derlaag, want wij verdienden wat mij betreft minstens één punt.”

Verslag www.wwna.nl:

Matige derby prooi voor WWNA.

Voetballend nog steeds onder de maat, maar het eerste elftal won zondagmiddag na twee verliespartijen op een rij in elk geval weer eens. Emst werd in een matig bezochte derby in eigen huis met 2-3 geklopt. Na de nederlagen tegen TKA (1-4) en Sallandia (7-3) was een mentale opkikker meer dan gewenst. Die opkikker kwam er ook. Middenmoter Emst werd verslagen waardoor WWNA met de top 5 heeft gehouden. Een prettige gedachte met de wetenschap dat de wedstrijden met concurrenten Cupa, Deventer en Turkse Kracht op het programma staan in de komende weken. WWNA kwam tegen de oranjehemden getraind door Martin Langhenkel maar moeizaam op gang. Al in de openingsminuut was Lorenzo van Gortel dichtbij de openingstreffer. Ook in het vervolg bleef de thuisploeg lang het gevaarlijkst. Vooral jongeling Yoeri Zweekhorst maakte een scherpe indruk. Desondanks kwam WWNA op voorsprong. Op aangeven van Peter van Gerrevink schoot Jurgen Berends met scherp. Zijn schot was weliswaar geplaatst, maar leek houdbaar voor Emst-doelman Oscar Jonker.

Lang kon WWNA niet van de voorsprong genieten. Amper tien minuten later werkte Zweekhorst eenvoudig de gelijkmaker achter doelman Tim Post. De aanvaller was ontsnapt aan de aandacht van de WWNA-defensie en mocht oog-in-oog met de WWNA-goalie afronden. Zweekhorst was zo'n beetje de enige gevaarlijke man voorin bij de thuisploeg, want vlak na zijn gelijkmaker kon de behendige speler een paar minuten later nogmaals op Post af. De aanvaller verslikte zich echter waardoor Maarten Veldhuis redding kon brengen en verder onheil wist te voorkomen. Aan de andere kant had Joey Ensing nog een aardige mogelijkheid, maar diens poging werd geblokt zoals eerder ook al een poging van Berends onschadelijk werd gemaakt.

Na rust had WWNA de overhand. Twee keer Patrick Beumer en eenmaal Stef Buitenhuis hadden goede mogelijkheden. Pas na een uur werd het opgebouwde overwicht omgezet in een doelpunt. Op aangeven van Maurice van Kampen kon Beumer de bal gemakkelijk binnenwerken en leek de slag geslagen. Leek, want direct vanaf de aftrap schoot Zweekhorst zijn tweede van de wedstrijd in. Maar of het niet genoeg was kwam WWNA direct na de aftrap ook weer aan scoren toe. Via de binnenkant van de paal bekroonde Van Gerrevink zijn eigen actie. Net als vorige week tegen Sallandia waren het veel gevalletjes van open huis, waarbij beide defensies het zwaar hadden. De treffer van Van Gerrevink betekende hoe dan ook de beslissing, want hoewel er voor beide doelen nog wel wat actie viel te noteren, werd het duel de laatste fase vooral ontsierd door wat overtredingen. Zo mocht Gerben van Essen tien minuten voor tijd niet mopperen dat-ie slechts geel kreeg na een aanslag op Sander Bakker, die direct gewisseld moest worden na een kwetsuur aan het knie. Het was de enige schade die WWNA opliep na de 2-3. De aansluiting met de 'toppers' in 5G is weer gevonden. Komende week tegen Cupa mag WWNA proberen om het gat met de ploegen eronder verder op te laten lopen. Eerst komt de equipe van trainer/coach Mehmet Ertan dinsdag nog in actie tegen Sallandia voor de KNVB-beker.