Emst 1 vergeet overwinning met te nemen uit Twello

14 oktober 2012 14:00

Ihtiyar, V.

Verslag VV EMST:

Het zat er in dat we weer drie punten uit een heel winderigeTwello mee naar Emst zouden nemen maar de wedstrijd duurde net een paar minuten te lang. Emst begon rustig in Twello. Wat terug zakken en vanuit de eigen helft aanvallen opzetten. Dit lukte in het begin niet zoals we gehoopt hadden en daarna eigenlijk de gehele wedstrijd niet meer. Daarnaast moest onze keeper Jan van Zuuk er ook nog eens na 15 minuten af met een blessure en nam Oscar Jonker zijn plek onder de lat in. Het bleef een rommelige wedstrijd waarin Emst in de eerste helft door een goede voorzet van af rechts van de voet van Gerben van Essen en het juiste moment kiezen van Youri Zweekhorst bij de eerste paal met 1-0 nul voor kwamen. In de daarop volgende minuten ontstonden er kansen om het eigenlijk gelijk af te maken en de wedstrijd op slot te gooien maar dit lukte niet. De tweede helft was het Twello wat het initiatief naar zich toe trok en via de vleugels probeerde gevaar te stichten. Maar door goed verdedigend werk en goed keepers werk van Oscar Jonker bleef het heeeeeel lang 0-1

Tot aan de blessuretijd, de 93e minuut of misschien nog wel later, in één keer de concentratie net meer 100% was en Twello alsnog de gelijkmaker maakte. Dat doet heel zeer bij de ploeg maar als je over het geheel kijkt een terechte uitslag. Aankomende week is er geen competitie wedstrijd en hebben we de tijd om de kleine pijntjes te laten helen en ons vervolgens weer op te laden voor de volgende tegenstander WWNA uit Wenum Wiesel.

Opstelling VV EMST:
Jan van Zuuk (16e min Oscar Jonker), Herman Bosch, Dennis Pannekoek, Robbert Jan Goedhart (80e min Raymond de Gunst), Robbert Mulder, Tim Vijge, Lorenzo van Gortel, Gerben de Groot (70e min Desmond Dijkgraaf), Gerben van Essen, Marc van der Mars (aanv), Yoeri Zweekhorst

Niet ingevallen: Niek Vijge, Jeroen van Essen, Joost van Ark

Verslag De Stentor Apeldoorn:
Het duel tussen SV Twello en Emst eindigde in een gelijkspel. Yoeri Zweekhorst zette Emst hal­verwege de eerste helft op voor­sprong. Lange tijd leek het hierbij te blijven, maar Twello maakte in de blessuretijd de gelijkmaker. „Er werd van beide kanten te onrustig en te rommelig gevoetbald”, vertel­de Martin Langhenkel, de teleurge­stelde oefenmeester van Emst. „Het is erg zuur dat we de overwin­ning vlak voor tijd nog uit handen geven. Zeker omdat we daarvoor ge­noeg kansen hadden verder uit te lopen. Maar dat verzuimden we, waarmee we het onszelf te moeilijk hebben gemaakt.”

Verslag De Stentor Deventer:
Twello heeft gisteren met 1-1 gelijk ge­speeld tegen Emst. Daar­mee kwam het elftal goed weg, want pas in de slotminuten wist de ploeg van trainer Berend-Jan Smies langszij te komen.
„Het was eigenlijk heel erg balen dat we het grootste gedeelte van de wedstrijd tegen een 1-0 achterstand aankeken, want op basis van de kansen waren wij de bovenliggen­de
partij”, sprak oefenmeester Smies na afloop.

Verslag SV Twello op www.voetbaloost.nl:
Matig spelend sv Twello komt niet verder dan gelijkspel tegen Emst

Wie de laatste weken het vlaggenschip van sv Twello ziet voetballen kan niet anders constateren met een dobberend schip te maken te hebben. Weinig beleving, weinig geloof in eigen kunnen. Een enkeling uitgezonderd. Die gaan er altijd voor!!! In de eerste helft had Emst de stevige wind in de rug zonder in het begin gevaarlijk te worden. Nee, de mogelijkheden waren er voor de thuisclub. Maar het was steeds net niet. In de 7de minuut zag Danny Ribbink zijn schot in handen van keeper Jan van Zuuk belanden en even later werd na een voorzet op maat van Bert Westendorp zijn schot geblokt. In de 20ste minuut omspeelde de sterk spelende Nicky Eekhuis de hele verdediging van Emst maar zag zijn schot door de nieuwe keeper van Emst ( Jan van Zuuk viel geblesseerd uit) Oscar Jonker geblokt. In de 24ste minuut verschenen de gasten voor het eerst voor het doel van keeper
Hessel Peters en het was meteen raak. Yoeri Zweekhorst wist met deze gelegenheid wel raad 0-1. Nu was Emst gedurende de rest van de eerste helft de bovenliggende partij zonder echt gevaarlijk te worden. Zij hadden meer beleving, wilden elk duel winnen en dan kun je ver komen. Heel weinig stelde de thuisclub hier tegenover. Veel balverlies en veel verloren duels.
Pal voor de rust had Yoeri Zweekhorst de kans om de voorsprong te vergroten, maar hij miste voor open doel. Ruststand 0-1.
Wie had gedacht dat de thuisploeg in de 2de helft uit een ander vaatje zou tappen kwam bedrogen uit. De spits van Emst Marc van de Mars kopte schitterend in maar keeper Hessel Peters pakte de bal knap onder uit de hoek. Ook Oscar Jonker liet zich gelden. In de 57ste minuut tikte hij een vrije trap van Niels Toonk keurig over de lat. Nadat laatste man Patrick Beekman steeds meer mee naar voren ging kwam er meer gevaar voor het doel van Emst. In de 65ste minuut had Nicky Eekhuis de kans om gelijk te maken, maar Oscar Jonker wist de bal met zijn voet uit het doel te werken. De druk van de thuisploeg werd nu opeens groter en Danny Ribbink zag zijn schot door een verdediger van de doellijn gehaald. Door het aandringen van sv Twello kregen de spitsen van Emst steeds meer ruimte. Marc van de Mast zag zijn schoten steeds gestopt door de uitstekend keepende Hessel Peters. Nadat nog vele mogelijkheden niet benut waren, wist Roy Eekhuis in de 94ste minuut 1-1 te scoren, Daarna gingen beide ploegen nog op jacht naar de winst. Mogelijkheden waren er voor beide teams nog volop maar de echte scherpte ontbrak.
Volgende week is er een inhaal weekend. Een mooie tijd om over een aantal zaken na te denken.