Emst 1 speelt gelijk in Dronten en verliest dure punten

30 september 2012 14:00

Graaf, W.J. de

Verslag VV EMST:

Emst vergeet twee punten meer mee te nemen uit Dronten

De eerste minuten van de wedstrijd stond in het teken van het aftasten en het was Reaal die beter aan de wedstrijd begonnen.  Toch was het Emst die met een heel mooi doelpunt in de 6e minuut de leiding nam. Na een op maat aangesneden voorzet was het Marc v.d.Mars die de bal met een prachtige volley achter de keeper tegen het net plaatste. Daarna waren nog diverse kansen aan Emsterzijde en was het wachten op de 2-0 c.q. 3-0. Maar die vielen niet en in plaats daarvan waren we heel slordig met het uitverdedigen en gaven de bal aan de Reaal spits. Hij liet deze buitenkans niet liggen en net voor rust was het 1 – 1 i.p.v. een grotere voorsprong van onze Oranjehemden.

De tweede helft was van beide kanten zeer matig. Waarbij het leek dat Reaal niet beter kon en Emst die hier volledig in mee gingen. Beide teams scoorden nog één keer en zo dus een 2 – 2 als eindscore. Van een wedstrijd die zo zonnig begon maar als een mistbank verdween op deze mooie zondag.

Komende zondag 7 oktober zal Emst om 14:00 uur thuis aantreden tegen de nr. 2 van de competitie, Sallandia uit Deventer.

Opstelling VV EMST: Oscar Jonker, Herman Bosch, Dennis Pannekoek, Robbert Jan Goedhart, Robbert Mulder, Tim Vijge, Niek Vijge (73e Raymond de Gunst), Lorenzo van Gortel, Gerben van Essen, Marc van der Mars (aanv), Yoeri Zweekhorst

Niet ingevallen: Daan Nunninga, Jeroen van Essen, Joost van Ark, Desmond Dijkgraaf, Gerben de Groot en Marc vd Esschert

Geblesseerd: Jan van Zuuk

Verslag De Stentor Apeldoorn:
Emst kwam niet verder dan een 2- 2 gelijkspel op bezoek bij Reaal Dronten, dat zo het eerste competi­tiepunt binnensleepte. ,,Daarmee hebben we onszelf tekort gedaan’’, vond trainer Martin Langhenkel. ,,We scoorden al vroeg de 0-1, een prachtgoal van Marc van de Mars. Vanaf dat moment hadden we het heft in handen. Het had bij rust al 0-3 of 0-4 moeten staan.’’ Reaal Dronten kwam echter enkele minu­ten voor de thee op gelijke hoogte. ,,Dat was de enige kans die we heb­ben weggegeven. Daarna begonnen we onrustig aan de tweede helft. Dat leidde tot de 2-1. Erg zuur op dat moment, maar het was goed om te zien dat we ondanks die te­genslag goed bleven combineren en aanvallen.’’

Verslag De Stentor Zwolle/Kampen:
De zondagtak van Reaal Dronten speelde thuis tegen Emst met 2-2 gelijk en behaalde daarmee het eerste punt na vier nederlagen. „Meer was ook niet verdiend, maar we zijn er wel heel blij mee”, stelt trainer Joop van Dijk. „De 2-2 ontstond doordat mijn centrale verdedigers al geel hadden en de spits van Emst niet wilden aanpakken. Jammer, maar het eerste punt pakken was het belangrijkste.”