VV EMST 1 zet goede lijn door met overwinning op Orderbos 1

23 september 2012 14:00

Moussouli, A.

Verslag VV EMST:
Dit weekend stond de 2e thuiswedstrijd op het programma en wel tegen Orderbos uit Apeldoorn. Vanwege het afwezig zijn van hoofdtrainer Martin Langhenkel stond het team van de VV EMST vandaag onder leiding van assistent trainer Michel Gerrits en hij deed dit niet onverdienstelijk. Emst begon ongeconcentreerd aan de wedstrijd en dit werd al snel afgestraft door een doelpunt van Orderbos in de 2e minuut van de wedstrijd. Hierna was Emst wakker en zette de voetballende lijn van de afgelopen weken voort. Weinig weggeven en zelf voetballend kansen creëren. In de 15e minuut ging Emsterspits Yoeri Zweekhorst alleen op de keeper af en de keeper bedacht zich niet en vloerde Yoeri. De scheidsrechter kon niets anders doen dan de rode kaart aan de keeper van Orderbos te tonen. Niet veel later stelde Emst orde op zaken door gelijk te maken met een doelpunt van middenvelder Tim Vijge. Emst bleef voetballen en 5 minuten na de gelijkmaker was het Yoeri Zweekhorst die Emst op een 2-1 voorsprong zette. Orderbos probeerde met 10 man Emst het moeilijk te maken en dat resulteerde in kleine kansen aan de kant van Orderbos. Emst bleeft voetballen en stelde de 2-1 veilig tot aan de rust. Na de rust hetzelfde beeld, Orderbos drong aan en Emst kon lekker blijven voetballen. Nog steeds staat het vizier aan de Emsterkant niet op scherp want de wedstrijd had al sneller beslist kunnen worden. In de 70e minuut was het aanvoerder Marc vd Mars die met alweer zijn 8e doelpunt dit seizoen de 3-1 binnenschoot. De 3 punten werden in de 84e minuut helemaal veilig gesteld door de 2e goal van Yoeri Zweekhorst deze middag, de 4-1. In de allerlaatste minuut deed Orderbos nog 1x het scorebord doen veranderen door de 4-2 te maken. Dit doelpunt was puur voor de statistieken.
Door deze mooie overwinning van de mannen van Michel Gerrits staat Emst nu op een mooie 5e plek in de 5e klasse G. Volgende week wacht de uitwedstrijd naar Reaal Dronten.

Opstelling VV EMST: Jan van Zuuk, Herman Bosch, Dennis Pannekoek, Robbert Jan Goedhart (55e min Gerben de Groot), Robbert Mulder, Tim Vijge, Niek Vijge (70e min Desmond Dijkgraaf), Lorenzo van Gortel (80e min Marc vd Esschert), Gerben van Essen, Marc van der Mars (aanv), Yoeri Zweekhorst

Niet gespeeld: Oscar Jonker, Jeroen van Essen en Joost van Ark

Verslag De Stentor Apeldoorn:
Emst wist de thuiswedstrijd tegen Orderbos om te zetten in een over­winning. Orderbos kwam snel op een 0-1 voorsprong, maar kwam na 10 minuten al met een man min­der te staan. Een doorgebroken spe­ler van Emst werd door doelman Sven Molenaar van Orderbos naar de grond gehaald en die ontving daarvoor een rode kaart.

Emst boog de achterstand vervol­gens
voor rust nog om in een 2-1 voorsprong en liep de tweede helft uit tot 4-1. Vijf minuten voor tijd maakte Orderbos er nog 4-2 van, maar dat mocht niet meer baten. Assistent- trainer Michel Gerrits van Emst, die eenmalig de gisteren afwezige hoofdtrainer Martin Lang­henkel verving, noemde de rode kaart het kantelpunt in de wed­strijd. ,,De rode kaart voor Order­bos heeft de wedstrijd voor een be­langrijk gedeelte bepaald. Daarna kregen wij meer controle over de wedstrijd en konden wij gemakke­lijk uitlopen naar een ruime voor­sprong.”