Emst verliest dik van Sallandia

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse G

11 september 2011 14:00

Zoelen, B. van

De wedstrijd van vandaag, werd voor een heel groot deel beïnvloed door een aantal momenten in de wedstrijd en de scheidsrechtelijke beslissing daarop.

De 1e helft was in evenwicht en beide ploegen kregen voldoende kansen om de score te openen. In de 31e minuut opende Emst uiteindelijk de score via Gerben van Essen. Even later kwam dezelfde Gerben van Essen over links goed door en werd onder de ogen van de scheidsrechter door de rechtsback van Sallandia van achteren nagetrapt. Wat volgde was "slechts" een gele kaart, waar het donkerrood had moeten zijn. De trainer van Sallandia greep onmiddellijk in en wisselde zijn back, hetgeen genoeg zegt. In de 36e minuut, kwam de bal uit een diepe bal vanuit de kluts tegen het scheenbeen van de spits van Sallandia aan, keeper Jan van Zuuk stond op het verkeerde been en de bal rolde pardoes over de doellijn, 1-1. In de 44e minuut scoorde Sallandia met een kopbal, de 2-1 vanuit buitenspelpositie. De scheidsrechter negeerde het terechte vlagsignaal van de grensrechter van Emst en keurde de treffer onterecht goed, waardoor Emst alsnog schlemielig op achterstand de rust in ging.

De tweede helft gingen beide ploegen verder waar ze de 1e helft geëindigd waren, met wat kleine kansen over en weer en bij vlagen aardig voetbal. In de 54e minuut kwam keeper Jan van Zuuk bij een scrimmage op rand zestien iets te ver zijn strafschopgebied uit, raakte de bal met zijn hand en kreeg vervolgens onmiddellijk rood van de scheidsrechter, waar hij dit de 1e helft overduidelijk had nagelaten aan Sallandia zijde. Met 10 man bleef Emst voetballen voor de 2-2, maar toen in de 61e minuut de 3-1 vanuit een mooi afstandsschot viel, was het gebeurd en liep Sallandia uit naar 8-1. Dit kwam mede, omdat Emst in al zijn naïviteit het bleef proberen en de deur niet dichtgooide na de 3-1 om de schade te beperken.

Opstelling: Jan van Zuuk, Robbert Mulder, Gerben de Groot, Robert-Jan Goedhart, Dennis Pannekoek (70e Mark van den Esschert), Roy Wagenvoort, Michael van Essen (65e Marc van de Mars), Tim Vijge, Lorenzo van Gortel, Gerben van Essen, Sven Jansen (54e Oscar Jonker). Niet ingevallen: Joost van Ark. Afwezig: Raymond de Gunst, Desmond Dijkgraaf.