Emst pakt belangrijke zege in Dronten

Reaal Dronten 1 (zon)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse G

20 november 2011 14:00

Mulder, B.G.W.

Mist, mist, mist, daarmee begon de zondag en de weg naar de uitwedstrijd te Dronten alwaar Reaal de tegenstander zou zijn van deze mistige zondagmiddag die uit eindelijk een zonnig einde kende. Tijdens de warming up blesseerde Joost van Ark zich zodanig dat hij niet kon starten. Een tegenvaller maar deze tegenvaller werd heel goed opgevangen door Desmond Dijkgraaf.

Emst startte goed liet de eerste minuten de bal het werk doen en dit leidde tot een aantal kansjes maar helaas troffen die het net niet. Het zou zo fijn zijn geweest om eens een keer vroeg in de wedstrijd op voorsprong te komen maar het geloof in een goed resultaat bleef duidelijk aanwezig. Het overwicht van Emst bleef maar tot doelpunten kwam het niet voor rust. Alleen nog een tegenslag dat Raymond de Gunst na 35 minuten met een enkel blessure het veld af moest en dat Michael van Essen zijn plaats in nam. De ruststand was 0-0.

Na de thee ging Emst verder waar ze gebleven waren voor rust, de bal het werk te laten doen en te blijven voetballen. Maar de eerste kans was voor Reaal gelukkig werd deze onschadelijk gemaakt door Jan van Zuuk. In de 60e minuut was het dan eindelijk raak, een afgeslagen bal kwam voor de voeten van Tim Vijge, die bedacht zich geen moment, haalde uit en de dik verdiende voorsprong was een feit. Hiermee was de honger om meer doelpunten te scoren nog niet op en werd de tegenstander weer onder druk gezet, bal veroverd en de aanval opgezet waarbij Lorenzo van Gortel vrij gespeeld werd en vervolgens de keeper voor de tweede maal naar het net wees om de bal er uit te pakken. Hierna was het helemaal gebeurd met de tegenstander. Michael van Essen en Marc van de Mars scoorden beiden nog eenmaal waarna er een verdiende 0-4 overwinning mee terug kon naar Emst via de mist, mist, mist!

Opstelling: Jan van Zuuk, Robbert Mulder, Roy Wagenvoort, Dennis Pannekoek, Desmond Dijkgraaf, Raymond de Gunst (35e Michael van Essen), Tim Vijge, Mark van den Esschert, Sven Jansen, Gerben van Essen (85e Yoeri Zweekhorst), Lorenzo van Gortel (80e Marc van de Mars). Niet ingevallen: Oscar Jonker. Afwezig: Joost van Ark, Robert-Jan Goedhart, Gerben de Groot.