V.v. Emst JO11-1 en Wissel JO11-1 delen de punten in erg leuke oefenwedstrijd

Hanendorperweg 83
8166JH
EMST

Fase 1 van de competitie zit er al weer op.
Vorig weekend was een vrij weekend vanwege de herfstvakantie en ook vandaag was een vrije zaterdag.
Volgende week begint Fase 2 van de KNVB competitie pas weer.

Voor v.v. Emst en sv Wissel een mooie reden om lekker te gaan oefenen op deze mooie zaterdagmorgen 23 oktober.
Vanwege de herfstvakantie waren er nog wel een aantal afwezigen aan beide kanten maar toch bleven er voldoende spelers over om te oefenen.

Voor de keepers van vandaag, Ruby (v.v. Emst) en Bram (sv Wissel) was het een speciale wedstrijd want zij trainen tegenwoordig 1x per week samen tijdens de keeperstraining onder leiding van keeperstraine Dean Bredewolt. V.v. Emst en sv Wissel hebben tot grote tevredenheid van beiden de handen ineen geslagen en laten de jeugdkeepers gezamenlijk trainen dit seizoen. Tot nu toe gaat die erg goed / leuk en dat zagen we vandaag terug in deze oefenwedstrijd want beide keepers verrichten een aantal zeer goede reddingen.

Om 10:30 uur werd er afgetrapt op sportpark ´t Hanendarp. Beide teams waren aan elkaar gewaagd en kansen waren er over en weer.
In de eerste 2 kwarten van deze wedstrijd kreeg Emst goede kansen maar wisten ze niet tot scoren te komen.
sv Wissel had het vizier scherper staan en kwam op een 0-3 voorsprong.
Die voorsprong was iet wat geflatteerd omdat Emst voorin schotkracht miste.

Na was omzettingen van de trainers van Emst ging Emst anders voetballen en wisten in het 3e kwart terug te komen tot 3-3. Ook kreeg Wissel kansen om de voorsprong verder uit te breiden. Maar waar Emst dit eerder niet lukte had nu Wissel het geluk niet aan hun zijde.

Het laatste kwart moest dan de beslissing brengen. En al snel leek Wissel met de overwinning aan de haal te gaan want zij kwamen erg knap op een 3-4 voorsprong. Toch gaf Emst niet op en vlak voor tijd werd het alsnog 4-4.

Met nog een paar minuten te spelen kon het nog alle kanten op want zowel Emst als Wissel kregen nog een paar goede kansen maar die belanden uiteindelijk niet achter de goed keepende keepers van zowel Emst als Wissel.

Na 4x 15 minuten kwam er een 4-4 eindstand op het scorebord.
Gezien het wedstrijdbeeld een zeer terechte uitslag,

Na de wedstrijd werden er nog even een aantal goede strafschoppen genomen en zo kwam er uiteindelijk een einde aan een mooie maar ook nuttige oefenwedstijd tussen v.v. Emst JO11 en buurman sv Wissel JO11.