Emst 1 door overwinning op de Hoven 1 naar 3e plek in 5e klasse G

9 september 2012 14:00

Mulder, B.G.W.

Verslag VV EMST:
Een mooie zondag die heel mooi eindigde.

De Hoven 1 was de tegenstander voor vanmiddag bij de eerste thuiswedstrijd voor Emst 1 dit seizoen. De weergoden hadden er voor gezorgd dat het sportpark er zonovergoten bij lag met een veld zo mooi als een biljardlaken. Wel heel iets anders dan de knollentuin van vorige week dus aan alles was gedacht bij de VV EMST. De eerste helft van deze wedstrijd was voor de neutrale toeschouwer een leuke pot met aan beide kanten veel kansen waarbij maar zo een ruststand van 4-4  op het scorebord kon staan. Gelukkig was het 1-0 voor Emst.

Emst startte goed met snel spel met als gevolg dat er na 10 minuten al twee dotten van kansen ontstonden. Helaas waren onze spitsen het vizier vergeten schoon te maken en op scherp te zetten. Daar tegen over verrichtte onze keeper Jan van Zuuk een paar mooie reddingen die echt nodig waren om de ploegen in evenwicht te houden. Uit een corner van Gerben van Essen, die strak voor kwam, zorgde Marc van de Mars, zo vrij staand als een vogel, de bal in te koppen  en de 1-0 stond op het scorebord.

Na de rust controleerde Emst de wedstrijd volledig waarbij de Hoven veel balbezit hebben mocht hebben maar niet verder mochten komen tot aan het 16 metergebied..

Maar verder dan een aantal afstandschoten kwam de Hoven niet. Wel moest  superman Jan van Zuuk bij een mooi schot van de Hove er aan te pas komen door een bal uit de kruising te halen. Uit een van de aanvallen die Emst opzette was het verdediger Robert Mulder die vrij voor de keeper kwam te staan en aan de Emster spitsen liet zien hoe je moet afwerken, 2-0 voor Emst. De Hoven probeerde nog de aansluiting te krijgen maar het was in de 94e minuut weer Robbert Mulder die aan de rechter kant kon opkomen en de 3-0 binnen schoot

.

Een mooie overwinning op een goede tegenstander die ook probeerde te voetballen. Gelukkig was Emst vandaag de betere in het scoren.

Volgende week mag Emst op bezoek bij koploper Voorst die vorig jaar promoveerden uit de 6e klasse en vandaag met 4-1 wist te winnen van WWNA.

Aan het team:
Geniet van deze overwinning en mooie zondag en op naar Voorst, één van de koplopers. Met z'n allen kunnen we er iets moois van maken. Ook de reservespelers zijn hier belangrijk in en leveren hun belangrijke aandeel. Helaas kunnen er maar elf spelen maar we doen het wel als team.

Opstelling VV EMST: Jan van Zuuk, Herman Bosch, Dennis Pannekoek, Robbert Jan Goedhart (72e min Desmond Dijkgraaf), Robbert Mulder, Tim Vijge, Niek Vijge, Lorenzo van Gortel, Gerben van Essen (79e min Raymond de Gunst), Marc van der Mars (aanv), Yoeri Zweekhorst (84e min Marc vd Esschert)

Niet gespeeld: Oscar Jonker, Gerben de Groot en Joost van Ark

Verslag "de Stentor Apeldoorn":
Emst boekte tegen De Hoven zijn tweede overwinning van het sei­zoen. Het won thuis met 3-0. Trai­ner Martin Langhenkel van Emst sprak van een enerverende wed­strijd en was uiteraard content met het resultaat. ,,Voor de neutrale toe­schouwer was het vooral in de eer­ste helft een leuke wedstrijd, met kansen over en weer. Maar in de tweede helft kregen wij meer con­trole over de wedstrijd en op basis daarvan hebben wij terecht gewon­nen. Deze tweede overwinning op rij is goed voor ons zelfvertrouwen en werkt erg motiverend’’, besloot hij.

Verslag "de Stentor Deventer":
In 5G wacht promovendus De Hoven nog steeds op haar eerste punten. De ploeg uit Zutphen verloor met 3-0 bij Emst, al was deze uitslag volgens trainer Gert Jan Oogjes behoorlijk geflatteerd. ,,Deze nederlaag was echt onnodig. In de eerste helft komen we tot vier keer toe alleen voor de keeper en doen we daar niets mee. Dan krijg je een scheidsrechterlijke dwaling tegen waardoor je op 1-0 achter komt. Vervolgens lopen we tegen counters aan, zo gaat dat.” Zorgen maakt Oogjes zich echter niet. ,,Volgende week spelen we thuis tegen Cupa en pakken we de eerste overwinning.”